/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi k problem igen..!!
Fra : 30scooter
Vist : 816 gange
165 point
Dato : 14-05-04 13:43

Da jeg skulle stille på tændingen i går. ville den i starte bagefter, der er heller ik nogen gnist på tændrøret,
men tændrøret bliver vådt af benzin.

Kan det godt være at når man stiller på tændingen! og det er en forkert indstilling. kan det godt påvirke tændrøret så der ik kommer nogen gnist?

HUrtig hjælp TAK

MVH 30scooter

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 14-05-04 14:20

det kan sagtens ske. Jeg kan huske at noget lignende skete for mig engang og jeg mener at det skyldtes at platiner ikke åbnede når svinghjulet blev drejet. Prøv at løsne de samme dele som du løsnede i går og ryk lidt rundt med dem.
Tændrøret bliver vådt fordi at der ikke er nogen gnist til at brænde benzinen af.

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 14-05-04 14:29

OKi jeg vil lige gå ud og prøve.. skriver om det lykkedes.. :)

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 14-05-04 14:58

De eneste skruer jeg løsnede var de tre. så jeg kunne rykke rundt med pladen. dem skal jeg bare løsne.og rykke rundt med pladen..?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-05-04 17:08

Det kan ikke have noget at gøre med at du drejede på krandsen, den skal du bare lade stå. Men du må have rørt noget andet derinde?
Du havde vel ikke svinghjulet af for at stille krandsen, for det er ikke nødvendig.
Drej svinghjulet, og se om platinerne åbner ca 0.3-0,4 mm Hvis de ikke åbner, skal du løsne skruen der holder platinerne, og flytte den faste del af dem med en bred skruetrækker i "sporet". Ellers få en til at hjælpe der har prøvet det før.
NB: Der kan også være kommet lidt snavs mellem platinkontakten.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 14-05-04 18:32

pallebhansen...>>>> det vil jeg prøve.:)
Altså den der der svinger rundt når man træder på kick starteren. haved jeg af. da jeg troede den skulle af.(men tog fejl og satte den på igen).

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 165 point
Dato : 14-05-04 19:48

Hvis du mener at den der drejer rundt=svinghjulet som også kaldes magneten.
Hvis du havde den af, skal du tænke på at der er en not i som du måske har tabt?
Den er vist på hovedet her, hvor du også kan se grundpladen(kransen) som du stillede på:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=253854550&n=282538713&pn=282538738
Altså, hvis det er den på billedet du havde af, så er den nok ikke sat rigtigt på.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 14-05-04 22:52

Palle Hansen>>> jeg skulle bare skuppe ankerpladen lidt ud. og nu laver den gnist, så skal jeg lige finde det rigtige tændings punkt (kan jo tage sin tid) :) og så er den der..

Men mange tak for hjælpen, det var en stor hjælp.
Du får 165 point for hjælpen.

MVH 30scooter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 00:35

En Puck der tager rigtig mange omdr. skal stilles så den tænder gnisten så tidlig som muligt, og det gør du ved at dreje ankerpladen modsat omløbsretningen (Omløbsretningen er den retning svinghjulet drejer, når du træder kickstarteren).
Skubbe ankerpladen ud? Forstår jeg ikke, men det er også lige meget, men hvis du har haft svinghjulet af, så skal det spændes hårdt, ellers går det løs.
Det spændes, ved at bruge kæmpestor skruetrækker, ind gennem svinghjulets hul, og holde spidsen mod en af spolernes jernender.(Pas på ikke at ramme vigtige ting)
VH Palle Hansen