/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
så hårdt...
Fra : mille.f
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 14-05-04 10:39

ja så er jeg her igen med et spøgsmål..... ss
Min søn frederik på 14 mdr er for nu 2 uger siden begyndt i vuggestue det hele er bare gået så godt, der har ikke været nogle problemer med indkørningen græder ikke når jeg går vinker bare så pænt og smiler...
Når jeg henter han siger de at han bare har været så glad og at han har sovet uden problemer osv.
Men så snart vi kommer hjem er han utilfreds og ked af det. Bare man sætter han lidt fra sig. Vil hele tiden hænge på min arm...
Han har aldrig været noget problem at ligge til at sove vi ligger ham bare ind også går det 5 min så sover han, men nu er han begyndt at græde når vi ligger ham ind....
Jeg føler mig som en dårlig mor fordi at det er så snart vi kommer hjem han begynder at pive selv om jeg godt ved jeg gør alt hvad jeg kan for ham, ja så kan jeg ikke slippe tanken hvad vi gør forkert... når han endelig er faldet i søvn om aften sider jeg og bliver helt ked af det for har svært ved at forstå hvad det er som sker med ham lige for tiden og i sær forde de siger han er så glad hele dagen i vuggestuen...
vi har kørt ham stille og roligt ind og hans længeste dag der nede har kun været på 5 timer så det kan jo ikke være derfor vel?
kan det mon have noget at gøre med at han er startede i vuggestue og det jo selvfølgelig er en stor foradring i hans hverdag men hvorfor er han så glad dernede om dagen og ikke når han kommer hjem?????
da tager så meget på min energi og mine kræfter for vil jo gøre alt for han skal være glad..
tror det blev et langt indlæg men havde bare lige brug for at komme af med lidt af min frustrationer..
Hilsen mille

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 14-05-04 11:18

Hej Mille
Ja, det er hårdt - bare så hårdt, at skulle aflevere sine børn/sit barn.
5 timer er ikke for lang tid, det skal du ikke have dårlig samvitighed over - det skal du iøvrigt slet ikke have.
Det er noget af det vi mennesker er bedst til - dårlig samvitighed og skylds følelse.
Hvorfor han reagerer som han gør er svært at sige, men det har nok noget med at han er begyndt i vuggestue.
Det er ikke sikker han er ked af at være der, men når du har hentet ham vil han altså gerne være sammen med
dig - mærke dig - resten af dagen. Næste morgen er han frisk og har ikke så meget imod at komme afsted igen.
Jeg ved det ikke, kun lige mine tanker.
Jeg håber det bedste for dig og din søn, op med hovedet - det skal nok gå.
Nenita (mor til tre).

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 50 point
Dato : 14-05-04 17:55

Det er altså mange år siden jeg afleverede mine børn i vuggestue. men jeg husker tydeligt det der problem. Jeg kan ikke forklare det på andre måder end at han kan lide at være sammen med andre børn - mor er nu også god, nu mærker han at han vil savne hende hvis hun går for langt væk.
Nogle børn græder og ser ullykkelige ud når forældrene går, men straks efter er de i godt humør, for så at være dybt ullykkelige når de bliver hentet igen. Det er et reaktionsmønster jeg har hørt fra flere pædagoger og ansatte i vuggestuer og børnehaver. Et godt råd? Nej det har jeg ikke, ikke andet end at væbne sig med tålmodighed, - som altid når det drejer sig om børn, særligt naturligvis småbørn, man kan ikke rigtig forklare dem , at de roligt, kan blive siddende der , mor går ikke så langt væk. Det er da hårdt at have småbørn - det er dog besværet værd!
Mvh. Valde. (Far til fire)

Godkendelse af svar
Fra : mille.f

Dato : 21-05-04 20:27

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-05-04 21:12

selv tak Mille!
Mvh. Valde.