/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Need for speed 4 og win XP.......
Fra : Inkognito65
Vist : 318 gange
500 point
Dato : 13-05-04 16:17

Hejsa.... håber der er et kvikt hoved der kan hjælpe mig med at løse følgende:

Jeg kan ikke køre NFS 4 (road challange) under win XP. Jeg har læst i tidligere indlæg, at med installation af en patch skulle problemet være afhjulpet. Jeg har derfor installeret respektive patch (nfshspatch4_50.exe), men lige lidt hjælper det.
Programmet kan sagtens køre med software rendering, men den skal jo også kunne med Direct3D - det er jo ligesom der grafikken er flottest.

Jeg forstår det ikke, og det er smadder irriterende. Jeg har ledt utallige steder på nettet for at finde en løsning, men det er endnu ikke lykkedes. Håber der er een der kan hjælpe.

Min maskine er konfigureret således:

P4 3,0 HT
512 mb ram dual channel (3200)
Onboard lyd C-media AC97
Radeon 9800pro, med driver catalyst 4.4
Win XP home (fuldt opdateret)
DirectX 9.0b

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Cornell24

Dato : 13-05-04 16:29

Læste et eller andet sted at der var problemer med at køre NFS når det stod til dansk tid og opsætning... Prøv at sætte din computer så den viser PM/AM nede ved uret, og hvis det ikke virker så prøv at trykke på DA (nede i ved uret også) og ændre det til Engelsk...

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 13-05-04 16:59

Hej Cornell24

Tak for dit indlæg. Jeg har afprøvet dine tips, men det hjalp desværre ikke.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 13-05-04 17:17

Har du prøvet at opdatere din driver til graffikkortet? Det kan også være at spillet ikke er så glad for hyper threading - prøv evt at slå det fra.

Håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 13-05-04 19:16

Hej boegvad

Jeg mener driveren til grafikkortet er den seneste, men jeg tror dog ikke det gør den helt store forskel om i dette tilfælde. Problemet med at få nfs4 til at køre under win XP er jo ikke nyt, men har drillet lige siden XP blev lanceret - hvert fald så vidt jeg har kunnet spore det på nettet. Har også prøvet dit tip med at deaktivere HT. Desværre var det heller ikke løsningen.

Det underlige er, at andre XP-brugere har kunnet afhjælpe problemet ved at installere en patch, men at det ikke virker hos mig. Mystisk!!!

Men jeg siger tak for dit råd.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 13-05-04 19:42

Har du prøvet at køre det i kompabilitetstilstand for Windows 98?

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 13-05-04 19:56

Hej SonjaAS

Jeps, det har jeg også prøvet.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 13-05-04 20:53

Til orientering kan jeg oplyse, at jeg netop fandt nedenstående på nettet. Jeg har fulgt alle links, men endnu ikke fået afhjulpet problemet. Der står også, at man kun kan køre spillet med 128 mb ram..... Hmm, tænker jeg - jeg har jo 2 x 256 mb ram blokke i min computer, så hvis det er rigtigt må jeg jo opgive at få spillet tilat køre med 3D grafik. Jeg tror dog næppe at antallet af ram kan have nogen betydning. Det havde det i hvert fald ikke da jeg i sin tid kørte spillet på min gamle PC under win98 SR2, hvor jeg kørte med 256 MB ram.....

Mvh
Frank

http://ferrarif12k.hyperboards.com/index.cgi?action=display&cat=gaming&board=nfs4&thread=1039727010&start=0

Topic: Running NFS4 on XP

I have found a couple of ways that NFS 4 can work on XP.
You can run it with only 128MB RAM or you can go to http://www.jpracing.com/ and download the win2000 update for it. I personally have tried the second one and know that it works, but it is a little slow. The first one was suggested by someone on the Discussion Forum from www.Nd4spdworld.com