/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
omdøbe filer
Fra : kuhlmeier
Vist : 1640 gange
100 point
Dato : 13-05-04 09:32

Har installeret win xp- prof. Hvordan omdøber man en fil fra feks xxx.exe til xxx.txt, så man har mulighed for at "snyde " TDC´s censur.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-05-04 09:37

HVis du gør det kan filen jo ikke buges alligevel, så hvad vil du få ud af det?

Kommentar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 10:06

TDC`filtrerer vedhæftede filer fra med feks. endebetegnelsen EXE. Ved at ændre betegnelsen til feks TXT, går den vedhælftede til modtageren, og man kan så i mailen fortælle ham, at han skal omdøbe den til en EXE-fil. DERFOR.

Accepteret svar
Fra : Cornell24

Modtaget 110 point
Dato : 13-05-04 10:13

Ja, har selv haft det problem... Løste det ved at installer at køre filezilla, som er et program man bruger til at uploade filer til en ftp-server... Der kan du i venstre side, se alle de filer der ligger på din harddisk, og der kan du ændre det...

Programmet er freeware (Gratis) og fylder ikke særlig meget...

Det kan hentes her:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21558

Tryk på den fil der hedder "FileZilla_2_2_6_setup.exe" og download fra hvilken som helst server...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-04 10:17

Hvis du har filen liggende på f.eks. skrivebordet så skal du højreklikke på den og markere omdøb. Nu kan du omdøbe filen til det du syntes.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-04 14:37

Har du prøvet at højreklikke på filen og omdøb ???

//bentjuul

Kommentar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 15:01

Hi Bentjuul !

Det er jo lige netop det man ikke kan. Uanset hvad du døber den om til, vedbliver filen at være en exe-fil med betegnelsen *.exe , og så vil TDC ikke lade den passere.

En fyr gav mig ideen til at zippe den, det har jeg prøvet, og så kører det fint.

Godkendelse af svar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 15:05

Tak for svaret Cornell24. Har afprøvet dit forslag, og det virker. MEN det kræver at modtageren af filen også har installeret programmet.
Jeg i stedet beslutte at bruge winZip - det har de fleste modtagere af mails fra mig.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-04 15:07

Når jeg højreklikker på en fil på f.eks. mit skrivebord, så kan jeg omdøbe filen til hvad som helst. Jeg har lige omdøbt en exe til txt. Jeg har også XP pro

//bentjuul

Kommentar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 15:32

Hi Bentjuul !

Det er der ikke noget problem i, men det ændre ikke på det faktum. at filen stadig er en exe-fil. prøv at omdøb en exe-fil. Send den så til dig selv via e-mail som en vedhæftet fil. du vil når du vedhæfter den se, at den stadig hedder *.exe.
Hvis du døber den om til *.txt på dit skrivebord, hedder den nu *.txt.exe når du sender den, og så er vi lige langt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-04 15:54

Nej det er ikke rigtigt hvad du skriver man gør man som jeg skriver og hvis du ændrer exe til txt så bliver det en txt fil, selv ikonen ændrer sig, men du skal selvfølgelig slette exe og indsætte txt i stedet og så trykke return. Filen kommer ikke til at hedde txt.exe som du skriver. Når modtageren får filen, så ændrer man den tilbage til exe uden problemer på samme måde. Du skulle have prøvet det, det er meget simpelt og uden brug af programmer. Men det vigtigste er, at du har fået løst dit problem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 18:48

Hej bentjuul !

Det kan man altså ikke på min computer - kan det have noget med opsætningen at gøre??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-04 20:04

Ja, så er jeg sikker på at det er din opsætning det er galt med, gør følgende:

Gå i "START" videre til "Kontrolpanel" videre til "Mappeindstillinger" tryk på fanebladet "Vis" og fjern det flueben ud for "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"

Så skal du kunne lave exe om txt filer. Så kan jeg bedre forstå at du ikke kunne få det til at virke. Men jeg er da glad for at du fortsætter dialogen, lad mig høre om du fik det til at virke. Det er meget nemmere at lave filer om ved at omdøbe dem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 21:27

Hej igen bentjuul !

Det har du da ganske ret i - det er nu altid rart at lære noget nyt. Jeg var lige ved at tro du ikke havde fattet en hujende fis af, hvad jeg mente - undskyld.
Det virker.
Tak for tipset.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-04 21:42

Det var så lidt, og er langt nemmere end at bruge programmer. Men jeg tænkte ikke over at din opsætning måske var gal.
Dejligt at det lykkedes ved fælles stædighed.

//bentjuul