HijackThis - Endnu en log
Fra : kander
Vist : 307 gange
50 point
Dato : 13-05-04 08:59

Hey,

er der nogle der vil tjekke nedenstående log og forklare hvordan jeg skal få de rigtige fjernet.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
D:\Programmer\iPod\bin\iPodManager.exe
D:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
D:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
D:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://mshp.dll/sp.html#37049
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#37049
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://mshp.dll/sp.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://mshp.dll/index.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://mshp.dll/sp.html#37049
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: . - {587DBF2D-9145-4c9e-92C2-1F953DA73773} - C:\WINDOWS\iepy\iepy32.dll
O2 - BHO: ShowSearch module - {E2DDF680-9905-4dee-8C64-0A5DE7FE133C} - C:\WINDOWS\mskv\mssearch.dll
O2 - BHO: (no name) - {FD9BC004-8331-4457-B830-4759FF704C22} - C:\WINDOWS\iepy\msiesh.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NVCLOCK] Rundll32 nvclock.dll,fnNvclock
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] D:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iPodManager] D:\Programmer\iPod\bin\iPodManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] D:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Image] rundll32 C:\WINDOWS\image.dll,Install
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunServices: [Image] rundll32 C:\WINDOWS\image.dll,Install
O4 - Global Startup: SecureDoc.lnk = C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = D:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Microsoft® JavaScript® Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: JavaScript Console (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Microsoft® JavaScript® Console (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: JavaScript Console (HKCU)
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://gis.aarhus.dk/Mapguide%20viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1235D97E-FF72-49FE-A405-730A7850C7B8}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{1235D97E-FF72-49FE-A405-730A7850C7B8}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Thrillseeker

Modtaget 60 point
Dato : 13-05-04 09:01

Jeg løber den lige i gennem for dig

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:02

Mange tak;)

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 13-05-04 09:11

Først skal jeg bede dig om at lave en mappe kun til hijackthis og lægge programmet der over.

Derefter skal du til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://mshp.dll/sp.html#37049
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#37049
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://mshp.dll/sp.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://mshp.dll/index.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://mshp.dll/sp.html#37049
O2 - BHO: . - {587DBF2D-9145-4c9e-92C2-1F953DA73773} - C:\WINDOWS\iepy\iepy32.dll
O2 - BHO: ShowSearch module - {E2DDF680-9905-4dee-8C64-0A5DE7FE133C} - C:\WINDOWS\mskv\mssearch.dll
O2 - BHO: (no name) - {FD9BC004-8331-4457-B830-4759FF704C22} - C:\WINDOWS\iepy\msiesh.dll
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

Så kan du vælge at fixe følgende. De er ikke snavs, men sluger ressourcer fra din pc:
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] D:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = D:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE

Derefter genstarter du og sender en ny log fra hijack ind til kontrol.

Imens jeg kigger den i gennem, synes jeg du skulle hoppe ind og hente opdateringer til dit XP.
Du er sårbar, meget sårbar uden opdateringer.

Start med at downloade og installere Service Pack til Windows og Internet Explorer her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

-- Efter installationen af Service Pack, skal denne hotfix installeres:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da

Til sidst går du i start ->programmer ->Windows update og scanner efter opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Så er du godt beskyttet.
Så mangler du bare et par programmer til at gøre dig usynlig på nettet.
Jeg finder lige nogle links til dig. Både til firewall og antivirus....

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:14

Indtil videre siger jeg tusind tak. Jeg går igang med dine instruktioner.. Mange tak..

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:14

Indtil videre siger jeg tusind tak. Jeg går igang med dine instruktioner.. Mange tak..

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 13-05-04 09:15

http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Her er gudepakken
Læs det godt og grundigt

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:15

Indtil videre siger jeg tusind tak. Jeg går igang med dine instruktioner.. Mange tak..

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:17

hehe.. Nu har jeg i hvert fald fået sagt tak:D

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 13-05-04 09:18

Ja det skal jeg love for
Og indtil videre var det så lidt *GG*

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:28

Så er her endnu en version af hjt log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
D:\Programmer\iPod\bin\iPodManager.exe
D:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
D:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
E:\hjt\hjt.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
D:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
E:\hjt\hjt.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NVCLOCK] Rundll32 nvclock.dll,fnNvclock
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iPodManager] D:\Programmer\iPod\bin\iPodManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] D:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Image] rundll32 C:\WINDOWS\image.dll,Install
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunServices: [Image] rundll32 C:\WINDOWS\image.dll,Install
O4 - Global Startup: SecureDoc.lnk = C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Microsoft® JavaScript® Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: JavaScript Console (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Microsoft® JavaScript® Console (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: JavaScript Console (HKCU)
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://gis.aarhus.dk/Mapguide%20viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:31

Skal måske lige tilføje at jeg sidder på et 56k modem, så jeg har ikke pt. mod på at hente de service-packages.. Det har tlf. regningnen heller ikke.. hehe:)

Jeg må få en ven til at hente dem til mig.

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 13-05-04 09:31

Flot arbejde
Din log er ren og du kan godt slå systemgendannelsen til igen.
Husk nu at opdatere...

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 13-05-04 09:35

Jamen det synes jeg lyder som en okay løsning. Et er i hvert fald helt sikkert. Hvis ikke gør du gør det, er det kun et spørgsmål om tid før du har sasser på din maskine.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:36

Nu lige for at være rigtig træls kan jeg lige poste en ny log (det er her allerede igen):

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
D:\Programmer\iPod\bin\iPodManager.exe
D:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
D:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
E:\hjt\hjt.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
D:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
E:\hjt\hjt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://mshp.dll/sp.html#37049
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#37049
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://mshp.dll/sp.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://mshp.dll/index.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://mshp.dll/sp.html#37049
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: . - {587DBF2D-9145-4c9e-92C2-1F953DA73773} - C:\WINDOWS\iedy\iedy.dll
O2 - BHO: (no name) - {FD9BC004-8331-4457-B830-4759FF704C22} - C:\WINDOWS\iedy\msiesh.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NVCLOCK] Rundll32 nvclock.dll,fnNvclock
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iPodManager] D:\Programmer\iPod\bin\iPodManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] D:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Image] rundll32 C:\WINDOWS\image.dll,Install
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunServices: [Image] rundll32 C:\WINDOWS\image.dll,Install
O4 - Global Startup: SecureDoc.lnk = C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Microsoft® JavaScript® Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: JavaScript Console (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Microsoft® JavaScript® Console (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: JavaScript Console (HKCU)
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://gis.aarhus.dk/Mapguide%20viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1235D97E-FF72-49FE-A405-730A7850C7B8}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{1235D97E-FF72-49FE-A405-730A7850C7B8}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 13-05-04 09:41

Ok så gør vi noget andet...

Hent cwshredder her: http://209.133.47.200/~merijn/files/CWShredder.exe

Gem den et sted du kan huske. Check om der er opdateringer til den.

Luk internet forbindelsen ned og hiv "stikket" ud.
Scan og fix det den finder.
Genstart og se om den så kommer igen...

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:42

Okay.. mange tak. Det prøver jeg og vender tilbage:)

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:49

Umiddelbart ser det ud som om den er væk. Men nogle gange går der også et stykke tid. Men indtil videre ser det godt ud. Nu skal jeg ikke tage mere af din tid. Jeg takker mange gange for din hjælp.

Fedt at du gider. thumbs up:)

Mvh Kristian

Godkendelse af svar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:49

Tak for svaret Thrillseeker.

Kommentar
Fra : kander

Dato : 13-05-04 09:51

Wow.. Har ikke lige helt styr på pointsystemet. Håber du har fået point. Ellers må du lige råbe højt:)

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 13-05-04 09:53

Jamen det var så lidt.
Jeg hader browserhijackere, så det er bare med at komme af med dem.
Hvis du for fremtiden bare kører cwshredder, hvis din søgeside bliver ændret, så skal du nok klare den.
Men det er da irriterende ikke....
Og forresten Spywareblaster hindrer browserhijackere i at lægge sig i registreringdatabasen, så se du at få hentet det program

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 13-05-04 09:55

Jeg har fået point og mange tak for dem.