/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 2000 genstarter HJÆLP!!!!!!!
Fra : gril
Vist : 461 gange
233 point
Dato : 12-05-04 21:43

Hejsa hvor dan sletter man ALT på sin harddisk jeg har nu formateret min harddisk 4 gange men når jeg har instalert Windows 2000 så kommer der en fejl hvor de står: Winnt\system32\lsass.exe afslutter uventet med status kode 128. og så lukker den 60 sek

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 21:44

Ja det er Sasser ormen igen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 21:46

Klik start og klik kør
Skriv i feltet : shutdown -a
og tryk enter

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-05-04 21:48
Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 21:48

Her skulle gerne være alt hvad du skal bruge:
http://www.microsoft.com/security/incident/sasser_printxp.asp

Håber du får det til at virke

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 12-05-04 21:50

Det er helt klark Sasser ormen... men pas på med at tænde og slukke din computer hele tiden...
den går hurtigere og hurtigere i mellem skiftene......

Har selv lige haft det på min computer... Jeg følte mig mest sikker til at købe en ny, så det gjorde jeg....

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 21:52

Skal lige gøre opmækrsom på at dabj's link ikke handler om sasser alligevel

jjhj: fremtidens computer-vira bliver sikkert udviklet af computer-producenter hvis alle gør som dig

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 12-05-04 22:00

ja... ved det godt... men jeg skal til eksamen om et par uger og har ikke tid til at ligge og rode med den nu... og jeg skal bruge min com......bare rolig... min harddisk skal nok blive lavet......

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-05-04 22:07

hvordan sleter man så Sasser jeg har jo formateret min computer 4 gange men den bliver ved med at komme ?

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 22:14

er harddisken(e) helt tom(me) eller ligger der stadig nogle af dine programmer på computeren. Hvis du har flere harddiske så kan det være at der er filer på dem som smitter dit nyinstallerede styresystem. Hvis det er tilfældet fjern kablerne til de andre harddiske og geninstaller windows->download opdatering->gentilslut harddiske og scan for virus. Hvis du til gengæld ikke har flere harddiske så prøv lige at følge instruktionen fra microsoft alligevel

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-05-04 22:23

jeg har kun en harddisk

husk at jeg bruger windows 2000 sår boegvad jeg kan ikke bruge dit linsk til noget

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-05-04 22:28

Hejsa
hent denne her og installere den, husk at vælge sprog
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0692c27e-f63a-414c-b3eb-d2342fbb6c00&displaylang=da

og
hent denne her og installere den, husk at vælge sprog
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf&displaylang=da

hvis linkene er knækket kopier da hele linien op i adresselinien.....

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 22:35

Ok, 'point taken' gril, men fremgangsmåden er stort set den samme

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 22:59

Prøv at gå ind på www.arlet.dk, så får du hjælp til at fjerne den!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-05-04 15:26

jeg ville køre Killdisk og slette/overskrive HDD'en med 0,så formatere og indstallere
styresystemet og indstallere en firewalle fra nr 2 HDD eller fra en cd hvor jeg har lagt den på, før jeg gik på nettet>
hent også manualen
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

http://www.killdisk.com/eraser.htm

Manse9933
Min framgangs måde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-05-04 15:29

slet også den patitionen på de berømte 8 mb eller hvor stor den nu er,altså vis du ikke køre en compaqe pc

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 233 point
Dato : 13-05-04 15:31

vis du ikke har en firewall så hent Zone Alarm free edition,efektiv,og læg den på en cd

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-05-04 15:33

og indstaller den før du tænder dit modem/cabel eller hvad du nu bruger til at komme på nettet med

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-05-04 15:34
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-05-04 16:02

og selvfølig hente opdateringerne på win update bagefter

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 13-05-04 23:00

Tak for svaret Manse9933.