/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Guldfisk spiser ikke
Fra : stig54
Vist : 1574 gange
50 point
Dato : 12-05-04 21:21

Vi har fået 3 store guldfisk til vores lille havebassin.
Tilsyneladende spiser de ikke deres foder (flydefoder).
Vi har prøvet med alm. fiskefoder, men det er sværere at se om de spiser det.
De er ca. 15 cm lange 3 år.
Skal de bare vænne sig til de nye lysere og og mere åbne omgivelser eller hvad gør vi???

Kommentar
Fra : OR

Dato : 12-05-04 21:33

Hej

Hvis det har været der et stykke tid med vand i kan der godt være så meget naturlig føde i vandet
så de ikke vil spise det du smider nedtil dem.

Flyde piller flyder jo kun et stykke tid så det kan godt være at de spiser dem når de når til bunds.

Lad nu være med at overfodre så vandet bliver beskidt.

God fornøjelse med dine fisk.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-04 21:46

Hej stig54
Du har vel sørget for at der er noget de kan skjule sig under?? flydeplanter, trærødder, sten eller lignende.
Generelt tager fiskene i havebassinet ikke foder til sig før vandtemp. er over 10 gr. og det kan vel knibe endnu.
Det kan også tage lidt tid at vende dem til et foder de ikke er vant til.
Tag det med ro og se tiden an.
De dør ikke fordi de ikke æder i 30-40 dage da de finder masser af foder selv.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 12-05-04 22:04

Hej Stig

Måske er de ikke sultne - er der en del myggelarver/dafnier i vandet?

Efter min erfaring vil guldfisk hellere have alm. havregryn end det man
kan købe i dyre domme i forretningerne.
Men som andre har nævnt så pas på med overfodring, overskud af næringsstoffer
bliver optaget af planter - herunder alger.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 12-05-04 23:03

Er ikke den store guldfiske ekspert, men har du husket at tænde for dem ???

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-05-04 17:37

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 23-05-04 00:11

Tak for svaret dabj. At jeg ikke har accepteret svaret er en ren forglemmelse, som erfaren Kandubruger ved jeg godt at pointene er brugt. Fiskene har fået nyt vand idag og vi skal ud til en privat der har guldfiskedam imorgen og få gode råd og købe planter.
Tak for din påmindelse