/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Brevflet/excel - for mange decimaler
Fra : Hondaen
Vist : 1524 gange
100 point
Dato : 12-05-04 21:21

Hej,
når jeg fletter breve i word med base i et excel ark får jeg diverse antal decimaler med - både 0 og 7-8 stykker. Hvordan kan jeg styre dette i word-skabelonen?

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 12-05-04 21:35

Dette vil jeg tro du skal styre fra Excelfeltet du fletter fra... Jeg er faktisk ret sikker...!

Er de pga. nogle formler i feltet du fletter fra så brug formlerne til at runde op og ned i sammenhæng med de nuværende formler.

Accepteret svar
Fra : Lars2000

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-04 10:55

Du kan opretter et nyt ark hvor som du bruger til afrunding. Så skriver du følgende formel =AFRUND(A2;0) hvor A2 referere til den øverste højre celle som skal afrundes (det vil sige i det oprindelige ark). Herfra trækker du så først nedad og derefter til venstre. Hermed har du så et ARK (næsten identisk ark) med afrundede værdier i formler. du markere efterfølgende dette område og trykker kopier. Går tilbage til dit første ark og trykker "indsæt speciel" (højre mussetast). sæt kryds i værdier. Du skal stå i øverste højre hjørne på dit ark når du gør det. Med den sidste manøvre har du kopiere dine afrundede værdier oven i dine gamle værdier med skjulte decimaler, og kan dermed bruge dem til dit brevflet.

Tip: Der er forskellige Afrund formler i Excel (se under funktioner) som kan få den til at runde op eller ned.

Tip: =AFRUND(A2;0) nul i formlen fortæller hvor mange decimaler du ønsker at den skal afrunde med. =AFRUND(A2;2) vil altså afrunde med 2 decimaler.

God fornøjelse!

MBGH

Lars

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 03-06-04 19:12

Hej,
havde næsten glemt dette spørgsmål, kandu var nede, hver gang, jeg forsøgte at svare. Det viste sig, at det er fordi MS har ændret noget i de nyeste versioner af excel - så man kan vælge hvordan filen skal behandles - kan ærlig talt ikke helt huske hvad jeg gjorde, men Lars 2000 får pointene for sin indsats...

Godkendelse af svar
Fra : Hondaen

Dato : 03-06-04 19:13

Tak for svaret Lars2000.