/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brosten lagt i cement- afslutning
Fra : stig54
Vist : 1819 gange
50 point
Dato : 12-05-04 21:17

Jeg har med held lagt brosten ned i cement, og derefter fyldt fugerne med tørt sand og cement og vandet dette . God virkning fugerne er fyldt op.
På stenene ligger nu et mat cementslør, svært at fjerne manuelt.
Kan jeg bruge vand/saltsyreblanding ligesom murere gør ved mursten.
Gode råd??

Accepteret svar
Fra : poolmasn

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-04 21:35

Ja, du kan sagtens bruge saltsyre og vand i blandingsforhold 1 del saltsyre og 10 dele vand, det tager brostene ingen skade af. Men ta lige og gi det hele en skyller med haveslangen, når det har ligget på et kvarters tid.
Mvh Poolmasn

Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 12-05-04 21:36

Glemte lige: Og når opløsningen er lagt ud, kan du skrubbe i det med en stiv kost. Så skal det nok komme af.
Mvh Poolmasn

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 12-05-04 22:46

Tak for svaret poolmasn.
Så fik jeg blandingsforholdet, det er jo trist med et gråt slør når stenene nu er i forskellige Bornholmske granitfarver.