/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
mystisk mail....
Fra : tiemaster
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 12-05-04 17:58

Jeg fik i dag denne mail hvad er det for det er ik noget jeg har sendt og har ik den pågældende orm.........................Warning: Virus 'Win32:Netsky-B [Wrm]' detected. Message was rejected.
Message's header:
Received: from gigi-da-morpheus.dk ([212.10.178.28])
by mail.terasoft.dk (TeraSoft Mail Server v2.3) with SMTP id G0FQJ
for <gigi@gigi-da-morpheus.dk>; Wed, 12 May 2004 11:29:36 +0200
From: tiemaster@stofanet.dk
To: gigi@gigi-da-morpheus.dk
Subject: hello
Date: Wed, 12 May 2004 11:29:51 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed; boundary="28074185"

The original message was received at Wed, 12 May 2004 11:29:37 +0200
The message was sent from: tiemaster@stofanet.dk
The message was sent to: gigi@gigi-da-morpheus.dk

The virus found was: Win32:Netsky-B [Wrm]

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-05-04 18:00

Jeg for masser af de mails i øjeblikket. 10 om dagen..

Bare slet dem og lad vær med at åbne dem. Så går der små 14 dage, så kommer der ikke flere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 18:26

Du må da hellere checke på www.spywarefri.dk

Tror heller ikke du har den, men en af dine venner har den sikkert! Netsky checker nemlig addresselister på inficerede computere, og bruger så emailadresser deri til at sende sig selv videre! Så den har fundet dit navn et sted og brugt det som afsenderadresse!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 18:27

Eller på www.arlet.dk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 18:29

Og den bruger vist forøvrigt osse de her rejected mails til at sprede sig med!

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 18:31

Hehe, tja så kan det jo være at du har den nu!! Det er ofte i sådanne mails at vira bliver rundt og det bliver spredt så snart nogen (læs: du :D) åbner dem

Hvis der fulgte en fil med mailen bør du nok lige køre en virusscan og ellers skal du bare slette mailen og gøre det samme med den slags i fremtiden.

Accepteret svar
Fra : alstroem

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-04 23:18

Som folk skriver, så slet den endelig! Det er meget sandsynligt, at du ikke har ormen selv, for de vira der findes i dag gør det, at de "stjæler" adresser i folks adressebøger, og benytter dem.
Jeg prøver lige kort at beskrive, hvad den gør:

- Du er ven med Person A.
- I Person A's adressebog er din email-adresse.
- Når Person A får virus, så genereres der en email til en tilfældig email-adresse i verden. For at skjule hvor emailen nu kommer fra, så kigger virus'en i hans adressebog og vælger et navn ud, som den sætter som afsender.
- Når den tilfældige email-adresse i verden ikke findes eller bliver afvist af modtager-serveren, så sendes den retur. Fordi du står som afsender, så sendes den tilbage til dig.
- Nu har virus'en nået frem til mindst 1 person, nemlig enten den tilfældige modtager eller den "udvalgte" afsender.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 13-05-04 08:39

Tak for svaret alstroem.