/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
GørDetSelvTRappe??
Fra : dengalemand
Vist : 4974 gange
100 point
Dato : 12-05-04 16:02

Er der nogen der kan fortælle om gudebogen/biblen, hvordan man bygger trapper? Jeg har set en der omhandler alle formler og deslige. Det er noget med grund+højde o.a.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-05-04 17:38

I bogen "Jeg har et hus" fra Politikens Forlag citeres gamle håndværkerregler: 2 stigninger + 1 grund = 1 alen (64 cm) og 3 stigninger + 2 grunde = 104 cm.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-05-04 17:38

I bogen "Jeg har et hus" fra Politikens Forlag citeres gamle håndværkerregler: 2 stigninger + 1 grund = 1 alen (64 cm) og 3 stigninger + 2 grunde = 104 cm.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-05-04 17:39

Jeg kan af erfaring sige, at det passer rimelig godt. Men eventuelt kan du jo finde en trappe, du og familien synes er behagelig og snuppe målene fra den.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-05-04 17:46

Nogen vil dog synes, det blir stejlt, så måske skal du skifte 64 ud med 62. Det gir en stigning på 20 cm og en grund på 22 cm.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 12-05-04 22:51

er det fordi du selv vil bygge en trappe, hvis det forholder sig således at du vil købe en færdig trappe eller evt balustre så kunne du jo prøve Gunsti der normalt markedsfører vinduer

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 12-05-04 22:51

er det fordi du selv vil bygge en trappe, hvis det forholder sig således at du vil købe en færdig trappe eller evt balustre så kunne du jo prøve Gunsti der normalt markedsfører vinduer

Accepteret svar
Fra : maly01

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-04 22:34

www.ef.dk/?pagetype=book&vareid=31266-1
Det er den bog der bruges når tømrere skal lære at lave trapper.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-06-04 13:14

Hvis du selv kan det der med træ, så vil jeg igen henvise til "Jeg har et hus", Politikens forlag. Du vil kunne støve den op hos de fleste antikvarboghandlere

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 16-06-04 18:13

jeg vil sku godt se hvor mange eksemplarer af trappebogen der bliver solgt, jeg vil også gerne se de folk der kan tage træ ud til en trappe.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 16-06-04 18:13

jeg vil sku godt se hvor mange eksemplarer af trappebogen der bliver solgt, jeg vil også gerne se de folk der kan tage træ ud til en trappe.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 16-06-04 18:13

jeg vil sku godt se hvor mange eksemplarer af trappebogen der bliver solgt, jeg vil også gerne se de folk der kan tage træ ud til en trappe.

Godkendelse af svar
Fra : dengalemand

Dato : 18-06-04 18:45

Tak for svaret maly01. Det var kort og meget precist. Jeg har fået løst problemet i mellemtiden, men man ved jo ikke om man skal lave flere trapper senere.

Kommentar
Fra : vroue

Dato : 30-09-05 21:13

ja nemli ja