/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Marcipan...
Fra : nullerbullerpige
Vist : 568 gange
25 point
Dato : 12-05-04 14:23

Hej!
Jeg har købt en rulle rå marcipan og vil lave roser af den.
Mit problem er at jeg engang har fået af vide at man kan blande noget i så den bliver mere fast og kommer til at smage lidt som den marcipan der er på nogle af kagerne i en bager... Nogle der ved hvad det er??????
HJÆLP!!!!

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 35 point
Dato : 12-05-04 14:27

Jeg vil tro, du skal bruge flormelis - det gør i hvert fald marcipanen mere fast.

Kommentar
Fra : timses

Dato : 12-05-04 14:43

Jeg vil tro ligesom SonjaAS lidt flormelis og evt. lidt mandelessens for smagen .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-04 14:46

Neeej, ikke mandelessens!

Marcipan ER mandler!!

Camillasmoster

Kommentar
Fra : timses

Dato : 12-05-04 14:50

Ved at marcipan er mandler, men skulle smagen ikke osse fremhæves ? God Dag !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-05-04 15:17

Roser: 100 g ODENSE Ren Rå Marcipan æltes sammen med 1 tsk. rød bolsjefarve og 2 spsk. flormelis. Rul massen tyndt ud i en plasteclomme og stik ud med et æggebæger. 3-5 stykker lægges i reække og rulles sammen.

Fra denne side http://www.odensemarcipan.dk/Default.asp?ID=370

mvh ans

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-05-04 15:27

Hej
Jeg kommer lidt glukose i, det giver en lidt mere sej marcipan.
Bladene laves af en rulle du trykker lidt flad, skærer ud i skiver og trykker så formen passer på et blad.
Du kan købe dem i Metro men der er ikke blade på.

Jes

Kommentar
Fra : netper

Dato : 12-05-04 17:01

Der er også lidt opskrift på roser og blade her

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14865

Per

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 22-05-04 09:37

Tak for svaret SonjaAS. Det var lige det der skulle til.