/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
myrer indedørs
Fra : lykkebo4
Vist : 1314 gange
10 point
Dato : 12-05-04 12:30

er der nogle som har et forslag til at holde myrerne uden for huset. Har dem i badeværelset langs dørtrinet. Hjælp

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-05-04 12:41

Kan du ikke sætte et lillebitte skilt op helt nede ved gulvet hvor der står "Myrer ingen adgang!" ??

Undskyld, var lige i det humør

Kommentar
Fra : Nikolaj_Zethner

Dato : 12-05-04 12:41

Først og fremmest skal du finde ud af hvor de kommer ind. Hul eller huller kan være meget lille. Jeg har meget god erfaringer med at spartle ud med en flydende silicone. Så holdes de faktisk væk!

Nikolaj

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-05-04 12:43

Se mit sidste forslag om myrer i besvarede spørgsmål. Eller det foregående eller førforrige. Borax plus sukker/honning/sirup er en god myreblanding. Og dine kan sagtens bo inde i huset, hvis det er faraomyrer.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 12-05-04 13:06

Tag en pose myregift af det man skal blande med vand. Bland posens indhold med honning og kom det i en beholder. Lav et lille hul i, så myrerne har adgang. Og sæt den hvor myrerne færdes. Du skal sikre dig at hunde og børn ikke kan få fat på det.

mvh Gazi

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 12-05-04 13:06

hunde/dyr

Accepteret svar
Fra : 2603ph

Modtaget 20 point
Dato : 12-05-04 13:42

Hej lykkebo

Det er ikke særlig svært af holde myrerne ude - eller fjerne dem fra de indendørs regioner.
Man skal blot sørge for at forgifte nogle få myrer og lade dem ligge. De bliver så fjernet
af de andre, der bærer de forgiftede myrer ind i boet.
Der skal anvendes et middel, der er godkendt til indendørs brug. (Boraks er f.eks. ikke lovligt)
Anvendt et af de ugiftige pyrethroidmidler, der findes under mange navne - f-eks. Bio Trinol.
Se efter om det er til indendørs brug. Anvendt det som beskrevet på sprayflasken.
Midlet er som nævnt ugiftigt for andre end småkræ.
Brug evt. lidt jordbærmarmelade til at lokke dem til.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 12-05-04 14:18

Må jeg i al beskedenhed foreslå et mere naturligt middel?

Kanel. Det er alt for stærkt for dem - det kan de ikke li'!

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 12-05-04 14:19

Og kanel, er kommer hverken børn eller dyr til skade ved.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 12-05-04 16:45

er der flere der har nogle gode ideer ang. dette?

Kommentar
Fra : ansgard

Dato : 12-05-04 16:59

Jeg tror ikke at du får bugt med myrerne før du forhindre dem i at komme ind eventuel myregift hele vejen rundt om huset. Samt lukke alle sprækker i soklen.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-05-04 17:06

Kanel holder kun myrerne væk så længe der er kanel til stede, eller myrerne finder en omvej, så det er ikke den mest optimale løsning . . . og så er der 'risiko' for at få kanel i hele huset, hvis man træder i det.

mvh ole

Godkendelse af svar
Fra : lykkebo4

Dato : 12-05-04 17:13

Tak for svaret 2603ph.
   det er fordi at du har nævnt nogle hjælpemidler . som er brugbart