/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Hvad er bedst ?? Mx eller 5.0
Fra : ras65
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 30-05-02 21:35

Hej!
Hvad er bedst til at lave flash med?? Det nye Macromedia Mx, eller den gamle Macromedia 5.0!

På forhånd tak! ;)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 20:54

"ras65" <ras65.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:y5vJ8.12860$N46.541483@news010.worldonline.dk...
> Hej!
> Hvad er bedst til at lave flash med?? Det nye Macromedia Mx, eller den
> gamle Macromedia 5.0!
>

Det er jo en smagssag...

MX er bare den næste i rækken. Og kunne vel ligesågodt hedde 6.0

Hvad er bedst?
PhotoShop 6.5 eller 7.0?
Nero 4 eller Nero 5?
--
Janus Høi
Læs den ekstremt morsomme historie om
en håbefuld sydafrikansk iværksætter:
http://www.sickhumor.dk/Epost/Jose/index.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 21:54

>> Hej!
>> Hvad er bedst til at lave flash med?? Det nye Macromedia Mx, eller den
>> gamle Macromedia 5.0!
jeg hælder meget til 5'eren.. der er mange nye smarte ting i MX, men
jeg har vænnet mig til 5'eren og bryder mig bestemt ikke om de nye
paneler i Macromedia's MX serie.. ehm.. 5'eren holder stadig :) og
bliver endda også billigere at købe..

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 22:11

"Bo Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf69109.1605999@news.cybercity.dk...
> >> Hej!
> >> Hvad er bedst til at lave flash med?? Det nye Macromedia Mx, eller den
> >> gamle Macromedia 5.0!
> jeg hælder meget til 5'eren.. der er mange nye smarte ting i MX, men
> jeg har vænnet mig til 5'eren

Ja, man skal vænne sig til nye arbejdsgange.
--
Janus Høi
Leg med kæmpe-lup:
http://www.bossmonster.com/games/antcity.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 09:03

Jeg har netop erfaret, at adobe (Photoshop, Indesign, Illustrator) har
sagsøgt macromedia
for at efterligne deres panellayout. Adobe vandt retsagen. De har med andre
ord skyndsomst
måtte stykke et nyt interface sammen i deres nye versioner.
Så derfor er der stor sansynlighed for, at der ikke er gjort specielt meget
ekstra
ud af det nye flash, andet end et par opdateringer.
Det er nok også derfor, at de ikke har kaldt det "6.0" men "MX".

Mvh.
Jan R.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 11:06

Jeg bruger MX, jeg har nu brugt den et stykke tid, og det går hurtigt at
lære den...

Når man har lært den så er de forskellige menuer ret let tilgænglige, men
ellers er der ikke den store forskel fra 5.0 til MX syntes jeg...

-e.

"ras65" <ras65.news@kandu.dk> wrote in message
news:y5vJ8.12860$N46.541483@news010.worldonline.dk...
> Hej!
> Hvad er bedst til at lave flash med?? Det nye Macromedia Mx, eller den
> gamle Macromedia 5.0!
>
> På forhånd tak! ;)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 13:43

Der en ret god gennemgang af de nye faciliteter over en bred kam i Computer
Arts special #31. Det er et helt nummer udelukkende med Mx features - så
meget kan du ikke få nogen til at skrive om her (tror jeg).

Som med alt andet nyt, skal man lige vænne sig til det. Men efter min
mening er den helt store fordel kommet på actionscript siden - der er
virkelig kommet faciliteter for alle pengene på bordet. Jeg bliver mere og
mere imponeret jo længere tid jeg bruger på det.

Prøv at hente evalueringsversionen fra Macromedia under alle
omstændigheder. Det er helt klart besværet værd at kigge på den.

Mvh
Torben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 07:50

Jeg har lige lavet en større opgave i MX, og jeg synes at arbejdsgangene
flyder ganske udemærket i programmet. Dog synes jeg at jeg har haft en del
problemer mht. håndtering af lyd. Har jeg 2 lyde liggende lige efter
hinanden i en Scene og fx looper den første lyd, kan den færdige published
fil finde på at medtage de første 5-6 frames af den efterliggende lyd...selv
om der findes en goto-kommando inden den efterliggende lyd aktiveres.
Ligeledes oplever jeg at resize'r jeg html-vinduet når jeg kører min
published flashfilm, spiller filmen i ny og næ lydeffekter, som overhovedet
ikke skulle aktiveres på dette tidspunkt!
Det har jeg aldrig oplevet med 5'eren....

SB

PS. Ved sq ikke rigtigt om det er MX, der er problemet, eller mig der
oplever et mindre meltdown på øverste etage

"ras65" <ras65.news@kandu.dk> wrote in message
news:y5vJ8.12860$N46.541483@news010.worldonline.dk...
> Hej!
> Hvad er bedst til at lave flash med?? Det nye Macromedia Mx, eller den
> gamle Macromedia 5.0!
>
> På forhånd tak! ;)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 11:52

"ras65" <ras65.news@kandu.dk> wrote in message
news:y5vJ8.12860$N46.541483@news010.worldonline.dk...
> Hej!
> Hvad er bedst til at lave flash med?? Det nye Macromedia Mx, eller den
> gamle Macromedia 5.0!
>
> På forhånd tak! ;)
>
[KLIP]

Det er lidt forskelligt - nogle gange 5'ern andre gange MX.
MEN når jeg bruger MX er det med 5'erns shortcuts. MX's nye genveje er
laaaaangt ude - jeg fatter ikke at de har lavet dem om

Hilsen fra Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 12:14

Alle shortcuts i 5´eren er de samme som i Bl.a. Adobe Illustrator.
Igen tror jeg grunden er, at de er blevet tvunget til at gå væk fra
alt der ligner et Adobe-layout.

Snævertsynede mo´ fuckere, Adobe...

> MEN når jeg bruger MX er det med 5'erns shortcuts. MX's nye genveje er
> laaaaangt ude - jeg fatter ikke at de har lavet dem om
>
> Hilsen fra Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 07:43

> MEN når jeg bruger MX er det med 5'erns shortcuts. MX's nye genveje er
> laaaaangt ude - jeg fatter ikke at de har lavet dem om

Du kan selv definere og redigere dine shortcuts i MX'eren - det har jeg
gjort, og så er det vel bare et spørgsmål om tilvænning !?

Mvh, Michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 12:18

"www.FlashFAQ.dk" <admin@flashfaq.dk> wrote in message
news:3cfb0ff3$0$208$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > MEN når jeg bruger MX er det med 5'erns shortcuts. MX's nye genveje er
> > laaaaangt ude - jeg fatter ikke at de har lavet dem om
>
> Du kan selv definere og redigere dine shortcuts i MX'eren - det har jeg
> gjort, og så er det vel bare et spørgsmål om tilvænning !?
>
> Mvh, Michael

Det kan man også i femmeren =) - hvilket jeg også har gjort nogle enkelte
steder =)

Hilsen fra Peter

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-07-02 07:33

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??

Kommentar
Fra : mobius777

Dato : 12-07-03 18:02

MX uden tvivl, der er 50% flere brugbare funktioner
og serverside-dele er intet værd i 5, MX der er INGEn diskution :)

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 19-12-03 14:10

Har ikke lagt mærke til om det er blevet sagt, men mx'eren kan også håndtere video......

Kommentar
Fra : berritblom

Dato : 15-10-04 03:12

Bo Dudek! Det er sguda pænt og æstetisk at se på det der site... FLASH Det må jeg lige lære mig. Du inspirerer.