/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forlænget bagsvinger til RD350
Fra : hjkofoed
Vist : 940 gange
140 point
Dato : 12-05-04 01:06

At øge accelerationsevnen ved at reducere risikoen for at "stejle" skulle teoretisk kunne nås, ved at forlænge bagsvingeren. Der skulle være plads til 5-7cm ekstra. Er der nogen, der har erfaring med dette, evt kender nogen der er leveringsdygtig med en forlænget bagsvinger af god kvalitet, og til hvilken pris?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-05-04 01:10

Glemte at spørge om nogen kender til bedre sæder til samme maskine.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-08-04 01:02

Så prøver jeg igen: Kender nogen en smed, der kan udføre kunststykket, alternativt: Kan nogen påpege andre ulemper end let reduceret svingvillighed.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 140 point
Dato : 30-08-04 08:55

Glem alt om dette hjkofoed! Det er mit bedste råd! Dels er det spaskulovligt at ændre på konstruktionen i den retning du påtænker, dels er det din højrehånd og krop der "bestemmer" hvor meget eller hvor lidt du vil "hæve" forhjulet over vejen ved acceleration. At netop din model her kan være svær at "tæmme/tumle" har du som ejer jo klart erfaret, men mange superbikekørere for >25 år siden(og frem for den sags skyld) fik sig også en gevaldig opvågning/overraskelse når de ville "bide skeer" med denne lille "super"bike. RD 350'eren er som den er, og jeg mener helt seriøst ikke du skal begynde at "lege" med netop de "vitale" konstruktive ændringer her. En af mine bekendte fra dengang slog sig faktisk ihjel på en RD 350'er...godt nok ikke fordi han havde lavet nogle ændringer af denne art.

Hvis du vil have andre gode råd omkring opbygningen af "speciel"mc'er kan jeg henvise til en "amatør"-ekspert på området...han har ombygget adskellige mc'er til bl.a. caféracere, softchoppere m.v.

Held og lykke med den i fremtiden...som "standard"!!!

De bedste hilsner
Palle Jensen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-08-04 22:22

Hej Palle
tak for interessen, det jeg søger er netop overvejelser omkring uønskede sideeffekter, gerne konkrete. Den eneste, jeg selv kan komme på, ud over trægheden, er vridninger i svingeren, da den har justerbar hårdhed i affjedringen.
Jeg vil gerne høre til din ekspert, da jeg netop er klar over, at den nok ikke bare kan forlænges forsvarligt, men muligvis også skal stabiliseres. Tror du han muligvis er "interesseret", når det ikke er "show up" men anonym effekt, der er målet.

Med tak
Hans-Jørgen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-08-04 22:24

PS Mail: hjkofoed@hotmail. com

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 01-09-04 16:49

Det glæder mig at du og Johni fik en "fornuftig" snak. Må jeg lige spørge hvad årgang din Yamaha er?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-09-04 16:53

1983-1984, det ser ud som en ´84 motor i et ´83 stel, såvidt jeg kan se, er det en LC2

Godkendelse af svar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-09-04 16:56

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 01-09-04 17:24

OK HJ! Jeg ved ikke om du ved det men her den 2/10 er stumpemarked i CITY 2 (Høje Tåstrup), 16-17/10 i Fredericia, og 13/11 i Herning. Det skulle være muligt at finde andre sæder m.m. på disse.

Held og Lykke!!!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-09-04 21:00

Hvor swnt slutter de i city2