/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværk via switch virker ikke
Fra : tempra
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 11-05-04 20:40

Hvorfor kan jeg ikke køre netværk mellem min pcère med en switch, når jeg kan med crosover kabel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 20:44

Har du prøvet med straight kabler?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-04 20:49

Som tedd siger.
Og switchen laver crosover som dit kabel ellers gjorde.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 11-05-04 20:53

Jeps, bruger almindelige straight kabler.. Ingen firewall.. Alle 4 puttere kører fint på nettet men kan ikke køre netværk også selv jeg bruger guiden nærværk og opretter floppy

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-04 20:57

Har du pinget dem
samme arbejdsgruppe
er der åbnet for deling

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 11-05-04 21:07

De har samme arb. gruppe Og der er åbnet for deling....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-04 21:12

så mangler du at pinge dem.
kommandopromt C:\>ping computernavn eller C:\>net view
prøv også at pinge din egen comp

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-05-04 21:26

Nu er din switch vel "bare" en switch og ikke en router m. indbygget switch, som er sat op til at køre DHCP ?
For så har du nok et problem der. Så skal dine PC'er sættes til at anvende DHCP i stedet for fast IP. Prøv det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-05-04 21:26

Det er ofte et problem, at køre med en opsætning hvor der både er Internetforbindelse og LAN. Den nemmeste løsning er at installere protokollen IPX/SPX på alle computere i netværket så TCP/IP protokollen klarer (WAN ) Internettet og IPX/SPX klarer det interne (LAN )

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-05-04 21:27

..og husk lige at have firewall på for IPX/SPX protokollen lukker også op udadtil.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-04 00:54
Godkendelse af svar
Fra : tempra

Dato : 12-05-04 19:19

Tak for svaret BjarneD.