/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
HJÆLP mod SASSERormen
Fra : 4kvik
Vist : 439 gange
60 point
Dato : 11-05-04 18:28

En af mine bekendte har en Piratversion af XP. Denne kan ikke opdateres fra nettet. Vedkommende har derfor ikke kunne opdatere de sidste nye sikkerhedsopdateringer til XP.
Computeren er derfor blevet inficeret af Sasserormen. Den genstarter derfor i en uendelighed, hvergang der tændes for browseren. Kan man fjerne denne famøse orm, uden at blive nødt til at formatere harddisken.

Håber at der er en løsning

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 19:15

Sikke noget vrøvl. Han kan godt bruge windows update selvom det er en pirat version!

Kommentar
Fra : 4kvik

Dato : 11-05-04 19:17

Nej.... Hvergang han beder om opdatering så fortæller windows opdate at de kan han ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 19:21

Ja så må han jo købe en legal windows Hvis det er en af de versioner der skal aktiveres med et FF nummer, så er den alligevel så fejlbehæftiget at han ville gøre sig selv en tjeneste ved at købe en legal version! Kan fås til lidt over 500 kr hvis man er studerende!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 19:30

Men prøv at kigge på alle de andre spørgsmål der omhandler Sasser orm herinde! Der vil I kunne få nogle gode tips til hvordan man fjerner ormen og hvordan man beskytter sig i mod den! En firewall og et opdateret antivirusprogram er en god start!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-05-04 19:36

Hent dette program til at fjerne sasser med http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxSasser.exe

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 11-05-04 20:50

Det er ikke nok at fjerne ormen, du skal også have en opdatering af vindows ellers bliver den ved med at downloade sasser og bliver dermed ved med at genstarte..

Jeg kunne jo nok skrive en kode til dig der virker eller sende en XP crackfil, men så er der en del der vil gå i selvsving her på Kandu.

Giv mig en mail adr.. og jeg sender jer en løsning

Tempra...

Accepteret svar
Fra : kaptajnkaber

Modtaget 60 point
Dato : 11-05-04 20:55

Den crackede version af XP kræver lidt spidsfindighed og diverse cracks at opdatere til service pack 1. Når dette er gjort, kan du frit downloade de andre opdateringer. Med mindre du har en ekstra cracked version der bare ikk gider at opdatere....
Hvis tempra's ikk virker, så kan vi evt. kontakte hinanden...

Håber din ven slipper af med ormen

Vh KK

Kommentar
Fra : 4kvik

Dato : 11-05-04 20:57

Du kan maile til mig, så vil jeg give løsningen videre til min kammersjuk.

rene.noergaard@webspeed.dk

Kommentar
Fra : 4kvik

Dato : 11-05-04 21:01

Når jeg har fundet en løsning på at hjælpe min kammerat. så vil den hvis løsning der har hjulpet få et positivt svar..

tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-04 21:41

Skriv Shutdown(mellemrum)-A så holder kassen op så skal du hente win opdateringer evt fra en puter der er ok og derefter Stinger fra siden Spywarefri så virker det Har selv lige klaret en bekendts på den måde
Mvh Sune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 21:43
Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 12-05-04 07:19

Ja i må meget undskylde, men jeg fatter OVERHOVEDET ikke at i gider bruge så mange kræfter på een som ikke ejer en LOVLIG kopi af XP.
Ved at yde hjælp billiger i at det er ok. at stjæle.
Jeg troede at Kandu var et mere etisk korrekt, og regelret forum.
Det kunne godt være jeg skulle holde mig til Eksperten.dk
Der hjælper man ikke tyveknægte og crack er et fy-ord...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 12:33

Grunden til at jeg gerne vil hjælpe er ganske enkelt at jeg gerne vil have lukket sikkerhedshuller på alle computer der bruger windows! Så længe der bare er een PC der der kan videresende f.eks. Sasserorm, risikerer folk der installerer eller geninstallerer windows osse at få den, fordi deres computer endnu ikke er sikret mod orme angreb! Så simpelt er det!

Selv Microsoft har indset dette, da det jo osse er til stor skade for deres produkter, hvis legale kunder, går over til f.eks Linux, fordi de er trætte af windows mange sikkerhedshuller.

Om det er etisk ukorrekt? Tjah! Det er desværre ikke en ideal verden vi lever i, og nogle gange bliver man nødt til at samarbejde med småforbrydere, for at forhindre de store forbrydelser!

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 12-05-04 12:53

Tjaa jeg ser nu lidt anderledes på den sag

Jeg opfordrer alle med lovlig kopi til at opdatere.
Det vil du kunne se, hvis du kigger ind hos Eksperten. (Thrillseeker aka andersenph)

Så kan alle sortseerene deles om virusserne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 13:09

Det er så i orden Thrillseeker. Men så længe der er behov for sikkerhedspatches vil problemet være der!
Og ramme mange uskyldige ikke sikkerhedsmindede folk i alle aldre! Blaster og Sasser gør jo i princippet ens computer ubrugelig, og det er altså ikke alle der kender Kandu og Eksperten! Så må de jo vente til den travle computernørd tilfældigvis kommer forbi, eller betale i dyre domme for support! Prøv du at undværre en dyrt indkøbt computer i bare et par dage! Og hvad hvis du er en stakkels ensom sjæl, der bruger computeren til sociale kontakter, og så pludselig mister din livlinie! Er det etisk at sige han/hun må leve på randen af selvmord, fordi din etik ikke vil være med til at lukke huller på windows piratkopier? Er det etisk af Windows at forlange tusindvis af kroner for deres software, der ikke engang lever op til elementære sikkerhedskrav, så enhver 18 årig med bare lidt computerviden, kan lægge systemet ned!
Etik er mange ting men jeg mener ikke en piratversion af windows er indeholdt i begrebet!

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 12-05-04 13:17

Hårh det var ellers noget af en svada *LOL*

Jeg er sikker på at man gerne vil betale 1.095.- for en livline.
Jeg køber ikke "de svages" argument. Har man råd til at investere i dyrt isenkram, har man også råd til at købe et lovligt OS med.

At der så er huller i, ja det er jo en anden historie, som vi to nok hurtigt kan blive enige om er en kedelig een.
Nu må vi se hvad der kommer ud af SP2. Som i øvrigt lukker af for piratkopier.
http://www.computerworld.dk/sikkerhed/default.asp?Mode=2&AutoArticleID=18185

Nå men vi bliver nok ikke helt enige foreløbig og vi skal ikke spamme mere her, så det var det sidste fra mig.
Men tedd->Du må godt få det sidste ord

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 13:32

Tak for diskusionen Thrillseeker Og Eksperten er osse et godt sted!

Godkendelse af svar
Fra : 4kvik

Dato : 12-05-04 19:30

Tak for svaret kaptajnkaber.
         Nu har vi da noget at arbejde med