/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Blandede spørgsmål!
Fra : greg
Vist : 528 gange
44 point
Dato : 30-05-02 17:28

Hej
I mit 128 ltr selskabsakvarie har jeg nogle anubias som efterhånden er ved at være nogle år gamle.
Jeg bruger Master Grow ved vandskift og tabletter ved rødderne jævnligt(det er sådan nogle sorte porøse nogen!)
Jeg har desværre kun et lysstofrør og skifter jævnligt vand 30% - 2.-3. uge, lidt i underkanten måske.
Nu er de begyndt at få hvide pletter på bladene, hvad skyldes det?
Næsten alle blade har dem!
Sværdplanterne får store brune pletter, mangler de lys, oder was?

Håber der er en eller anden der har et godt råd!

Så er der et lille spørgsmål, vedr. mine Neolamprologus Brichardi, og mine N. Leleupi.
De bliver fodret med lidt tørfoder, men primært frosne røde myggelarver.
Kan det virkelig passe at de er så udprægede jægere at foderet kun har deres interresse når det "svæver" frit i vandet?
Når foderet ligger sig på bunden, så værdiger de det næsten ikke et blik, om de så har nået at spise af det eller ej! Det gælder både tør og frostfoderet.
Er der andre der har oplevet eller observeret det samme?
MVH Frank Gregersen
Kan det virkelig passe?

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 30-05-02 19:08

Hej greg

Prøv på akva-net, der kan du sikkert finde det du søger.

Kærlig hilsen pvlar

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 44 point
Dato : 30-05-02 20:57

Hejsa.
Nu er det meget typisk med mange fiskearter, inkl, dine, at når først maden er sunket tilbunds, gider de ikke interssere sig for det, med mindre de er blevet "sultet", i nogle dage. Til det første spørgsmål, Jeg tror helt klart, at du mangler lys, måske skulle du ændre farvetonen i dine pærer, så planterne får den rette belysning og derefter sansynligvis vil gro og skyde oæne grønne blade.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : zakis

Dato : 31-05-02 09:38

hejsa.
en lidt dyr, men effektiv ting til dine planter i akvariet er, at købe et co2 anlæg. en god ting er også at tilsætte en danskvand en gang i ugen,det er kulsyren der er det afgørende.
mht til foderet kan man få nogle foderboxe til at hænge i klanten af akvariet, den fungerer lidt lige som en si, hvor myggelarverne stikker ud af hullerne, og fisken kan svømme og og nappe af maden.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 14:53

Hvornår har du sidst skiftet lysstofrør?

"greg" <greg.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DtrJ8.29290$4f4.1092309@news000.worldonline.dk...
> Hej
> I mit 128 ltr selskabsakvarie har jeg nogle anubias som efterhånden er
> ved at være nogle år gamle.
> Jeg bruger Master Grow ved vandskift og tabletter ved rødderne
> jævnligt(det er sådan nogle sorte porøse nogen!)
> Jeg har desværre kun et lysstofrør og skifter jævnligt vand 30% - 2.-3.
> uge, lidt i underkanten måske.
> Nu er de begyndt at få hvide pletter på bladene, hvad skyldes det?
> Næsten alle blade har dem!
> Sværdplanterne får store brune pletter, mangler de lys, oder was?
>
> Håber der er en eller anden der har et godt råd!
>
> Så er der et lille spørgsmål, vedr. mine Neolamprologus Brichardi, og
> mine N. Leleupi.
> De bliver fodret med lidt tørfoder, men primært frosne røde myggelarver.
> Kan det virkelig passe at de er så udprægede jægere at foderet kun har
> deres interresse når det "svæver" frit i vandet?
> Når foderet ligger sig på bunden, så værdiger de det næsten ikke et
> blik, om de så har nået at spise af det eller ej! Det gælder både tør og
> frostfoderet.
> Er der andre der har oplevet eller observeret det samme?
> MVH Frank Gregersen
> Kan det virkelig passe?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>