/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
tis fjerner
Fra : scobbi
Vist : 3325 gange
200 point
Dato : 11-05-04 13:26

hejsa hvordan fjerner man tis lugten fra en hundegård har hørt at man kan gøre noget ved det mvh morten

Kommentar
Fra : ee

Dato : 11-05-04 13:45

hej scobbi
man købe rengøringsmidler som går ind og fjerner lugte, man bruger dem fx.til at vaske fiskebiler og lign. med. jeg kan ikke huske navnet på disse midler

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 11-05-04 17:19

Der er forskellige midler til at fjerne lugten med. Lugten kan fjernes ved at vaske og aftørre de forskellige møbler med en rodalonopløsning. Bland opløsningen 1:1 evt i en blomsterforstøver og tør efter med en tør klud. Du kan også blande hvid husholdningseddike med vand i forhold 1:2 og vaske med det. Det vil fjerne noget af lugten så hunden ikke igen tror at det er der den skal tisse. Husk at fjerne opmærksomheden fra stedet hvis det er muligt. Ros hunden når den tisser udenfor. Hvis der er gule pletter efter urin skal du have fat i en bio-enzym blanding. Den påføres pletten og skal virke i en ugen før aftørring.
Du kan også købe røg- og lugtfjerner fra Biosol.

Kommentar
Fra : scobbi

Dato : 11-05-04 17:23

okay det lyder spændende men hvor køber man disse produkter mvh morten

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 11-05-04 17:33

Rodalon kan du købe i et byggemarked - man kan både få det til indendørs- & udendørs brug. Bio-sol vil jeg tro du kan få samme sted - eller hos en materialist. Til at rense evt. pletter skal du bruge noget vaskepulver/maskinopvask eller lignende.
Held & lykke.

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 11-05-04 19:17

Hejsa Scobbi

midlet der kan fjerne tislugt, cigaretlugt, lugt fra fiskebiler og meget andet hedder R10 og kan købes i velasorterede rengøringsmiddel handler. (bla. den i Danmarksgade, Aalborg)
R10 er et produkt lavet at nogle naturlige stoffer, det dufter lidt af eukalyptus - og det er meget virksomt

det udmærker sig også ved ikke at være specielt skadelig for hverken os eller hunden

vh
dorthe

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 12-05-04 00:00

Hej
Først et link til forbrugerrådet ang. R10 Det er IKKE et særlig naturligt læs her.

http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/nyhedsbrev/2002-03-12/5/

Fra samme sted : råd om hvordan tislugt fjernes

http://www.forbrug.dk/familie/husholdning/pletguide/tis/

Karin

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 12-05-04 00:27

Og lidt mere Dette produkt der hedder PIST VÆK er fantastisk til at fjerne katteurin, så mon ikke også det virker på hundetis http://www.norsk-skovkat.dk/

Karin

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 12-05-04 00:38

Velkommen til en virkelig effektiv NYHED i katteverdenen:

PIS´t VÆK er desinficerende og indkapsler bakterier, er biologisk nedbrydelig, vandfortyndbar, og giver en frisk velduft, der ikke er for dominerende.

Animerer normalt ikke, til dyrs yderligere urineren.

Anvendelse: Overalt hvor katte har urineret - gælder også for andre dyr, urinaler og toiletter, samt til wc-børsten. Må ikke bruges direkte på dyr eller
mennesker, undgå at få stoffet i øjnene. Ved direkte hudkontakt, vask med vand og sæbe. Brug evt. Gummi- eller PVC-handsker. Kan også anvendes på tekstiler, møbler m.m., Men kan give misfarvning i form af farveudløb eller pletter,
især på ikke vådfaste tekstilfarver.

Dosering: Til f.eks. gulvvask ca. 1 dl. Til 5 l vand.
Til sprayflaske ca. 15% og resten vand.
Produktet er ikke mærkningspligtig med Mal-kode, eller andre former for faresymboler. Produktet afgiver ingen former for farlige dampe.

Deklaration: Duftstoffer og biocid. PH-værdi: 7,6.

Ved uheld: Recept nr. 255.1930 i Rigshospitalets Giftinformation

Telefon: 35 45 35 45 - samme recept nr. på Arbejdsmedicinsk Klinik.

Kommentar
Fra : 1102

Dato : 09-08-04 19:49

hejsa. Har hørt fra en veninde med samme problem at "rodalon" virkede....