/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Min Pdf-filer Fylder - Bruger PFD995
Fra : Mads_Vang
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 11-05-04 11:46

Hej.
Sidder her og skal lave nogle word dokumenter om til pdf. men de fylder som bare sindsyg, så en del af iden forsvinder!
Har et word dokument der fylder 7.2 MB (én side reklame/produkt info) som fylder 7,04 MB når den er conventeret til Pdf med PDF995.
Hvad kan jeg gøre for at bringe denne mængde data ned?
Er der en indstilling der skal laves om?
Findes der en anden og bedere gratis PDF-program?
Andre Idér..

/Mads Vang

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-05-04 11:49

Jeg er gået over til at benytte OpenOffice.

Du har alle funktioner fra Microsoft Office
Den er gratis
DEN KAN GEMME SOM PDF

www.openoffice.org

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 11-05-04 11:52

I den version jeg benytter (ikke en gratis) er der en indstillingsmulighed for kvaliteten af PDF-komprimeringen, hvilket det jo egentlig bare er. når du har valgt at printe til PDF, kan du gå ind i egenskaber og indstille kvaliteten af komprimeringen af f.eks. billeder, hvilket jo nok er det der fylder. Du kan jo også gå en anden vej hvis du ikke har denne indstillingsmulighed --> gå ind i et billedbehandlingsprogram og nedsæt kvaliteten af dine billleder, det er alligevel en del af det PDF-konverteringen gør, så det får du ikke dårligere billeder af.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-05-04 11:54

At komprimere WORD filer har altid været noget bras.
Den kan jo "koges" ned gennem Adobes Distiller. Den kan også hvis det drejer sig om en enkelt side (flere sider KAN dog også lade sig gøre ad flere tempi) føres over i eks. Photoshop og komprimeres ned herfra.
Jeg ved ikke hvilke andre programmer du "har adgang til"?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 11-05-04 12:09

Jeg har ikke adgang til mange programmer. I denne forbindelse er det kun word og et Program der hedder PDF995 jeg har mulighed for at bruger "Og evt. Paint " Så det er et begænset udvalg jeg har..

Kender ikke en anden mulighed? evt. et andet program? som vel og mærke er gratis.

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 11-05-04 12:22

prøv at tjekke www.tucows.dk, der kan du søge efter photo eller lignende og du finder mange programmer. Nogle er shareware, nogle demoer og nogle freeware, så er det bare at finde en der passer dig og downloade. Hvis det er et engangsforetagende med den ene WORD-fil, kan du jo godt bruge et shareware program, ellers er det jo noget smartere at bruge freeware.

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 11-05-04 12:23

hold da op, man kan komme langt i paint :D

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 11-05-04 12:28

Ok vil lige prøve..