/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilke langturs dielse bil skal jeg vælg~
Fra : thulin
Vist : 561 gange
15 point
Dato : 11-05-04 10:41

Er der nogen som kan foreslå en rigtig god diesel bil ?

Jeg ville gerne have en Fiat Panda, med dielsel motor, men den kommer ikke til DK de næste 6 mdr + 3 mdr leverings tid.

En bil som Lupo'en synes jeg bare er for grim, så den er udelukket (der kan heller ikke komme org. træk på eller ari con)

Så mine krav er en bil, som har 4 døre, 27 km/l diesel, aircon, forholdsvis billig. Nogen forslag ??

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 25 point
Dato : 11-05-04 10:55

Hejsa

En god bil, både til en overkommelig pris og med god komfort er en Hyundai Getz. Den er meget økonomisk i dieseludgave, så skulle jeg have en dieselbil igen, ville det blive sådan en.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-05-04 10:56

Jeg kan FULDT ud følge dig!!! Med de krav til kørselsøkonomien 27km/l bliver det svært at finde en bil udover Lupo'en.
Nissan Micra, Citroën C2, Peugeot 106 nærmer sig men kører nok ikke mere end 22-24 km/l...selv ved "forsigtig" kørsel med "æg mellem speeder og fod". Hyindai Accent 1,5 diesel nærmer sig også og er billig i anskaffelse (ca. 160000,-) og er måske det bedste bud pt. Ellers er det vel værd at vente på Pandaen...de lover vist omkring 25km/l

Held og lykke!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-05-04 11:04

Du kunne jo også overveje Puntoen der er udstyret med samme type dieselmotor, som Pandaen.
Jeg kører i Punto diesel (1.9 l.) og den har fuldt ud levet op til det lovede og den har jeg været utrolig glad for.
En Toyota Yaris diesel er også med CommonRail indsprøjtning og har en flot økonomi.
De 27 km/l overser jeg bevidst vel vidende, at Lupoen godt nok kan køre langt på literen, men så skal du køre med smalle dæk og ikke være for pladskrævende. Lupoen er utrolig smal og levner ikke plads til armbevægelser for en voksen mand og er derfor ikke den bedste langtursbil.
Når du skal køre langt skal du da ud over økonomien kigge på sikkerhed og komfort.

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-05-04 11:13

En af arbejdskammeraterne har netop investeret i en Yaris Diesel. Han er vildt begejstret og kan lokke en formidabel god diesel-økonomi ud af den. Har selv tidligere har Peugeot diesel (alm. diesel - ikke højtryksdiesel). Den var der aldrig bøvl med, og økonomien var (dengang) rigtig rigtig god med små 20km/l.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-04 12:29

Langtursbilen er mercedes
den økonomiske er lupo

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 11-05-04 15:14

Var der ikke noget med at der kommer en ny Kia til 99.000 kr?
Den skulle kunne finansieres + forsikres for 1.000 kr pr. md - forudsat at en række forhold såsom alder, erfaring mm er opfyldt.
Skulle kunne leveres med både diesel og aricon. Mener det var i Falck-bladet jeg læste om den.
Mvh. Andreas Kaup.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-05-04 15:20

Ikke helt rigtigt akaup.

Det er sammenligneligt med et afdragsfrit lån. 40% i udbetaling - 1000 bobs pr måned i tre år, og så kan di tage stilling til om du vil købe bilen eller hvad. Du afdrager intet i de tre år, så der skyldes 60kg i bilen. Så må man beslutte om man vil "købe" en tre år gl Kia for 60 kg, til den tid.

Du får ikke en Kia med common rail dieselteknik for 99000,-

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 11-05-04 15:28

Syntes godtnok også at det var billigt! Så det var der hunden var begravet!
Men så tror jeg nok at det er 1.5 Diesel Accent´en kommer nærmest "kravene"!
Mvh. Andreas Kaup.

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 12-05-04 08:00

Det er jo altid svært..... Men tak for jeres svar