/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lakforsegler
Fra : swarn
Vist : 629 gange
50 point
Dato : 30-05-02 14:48

Jeg har købt en ny bil Hurra!!!
Kan man bruge lakforsegler på en hel ny bil.
Jeg tænker på inden det bliver vinter igen.
Hilsen Swan/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : MacDaddy

Modtaget 60 point
Dato : 30-05-02 15:07

Hej Swan

Ja, det kan du sagtens. Nogle fabrikanter skriver i instruktionsbogen, at
man skal være forsigtig med bilens lak de første måneder, men det skal du
bare sprige op og falde ned på. Når din bil forlader varmekabinen, hvor
lakken hærder med strålevarme, så er den som regel hård nok til at polere på
kort tid efter. Det samme gælder, når du kører bilen gennem vaskehal.

Jeg går ud fra, at du taler om en rigtig lakforsegler og ikke bare sådan en
voks-agtig substans, som man selv smører på, de søndage der er tid til at
gnubbe på bil..

Hvis du faktisk taler om en rigtig lakforsegler, så se her, hvad proff´erne
siger:

"Vores erfaring er, at jo før, vi får bilen til en Ditecbehandling, jo
bedre. Vi er ikke nervøse for at polere på helt friske lakker, og vi har
aldrig haft et problem med at bearbejde lakken direkte fra fabrikken," siger
Kurt Østergaard, Ditec.

Venligst

MacDaddy, Århus
Opel Vectra 2.0i, 1990

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 14:01

> Kan man bruge lakforsegler på en hel ny bil.
> Jeg tænker på inden det bliver vinter igen.
> Hilsen Swan/Hvidovre

Hej Swan

Ja, det kan du sagtens. Nogle fabrikanter skriver i instruktionsbogen, at
man skal være forsigtig med bilens lak de første måneder, men det skal du
bare sprige op og falde ned på. Når din bil forlader varmekabinen, hvor
lakken hærder med strålevarme, så er den som regel hård nok til at polere på
kort tid efter. Det samme gælder, når du kører bilen gennem vaskehal.

Jeg går ud fra, at du taler om en rigtig lakforsegler og ikke bare sådan en
voks-agtig substans, som man selv smører på, de søndage der er tid til at
gnubbe på bil..

Hvis du faktisk taler om en rigtig lakforsegler, så se her, hvad proff´erne
siger:

"Vores erfaring er, at jo før, vi får bilen til en Ditecbehandling, jo
bedre. Vi er ikke nervøse for at polere på helt friske lakker, og vi har
aldrig haft et problem med at bearbejde lakken direkte fra fabrikken," siger
Kurt Østergaard, Ditec.

Venligst

MacDaddy, Århus
Opel Vectra 2.0i, 1990

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 14:17

"swarn" <swarn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:h8pJ8.12728$N46.525746@news010.worldonline.dk...
> Jeg har købt en ny bil Hurra!!!
> Kan man bruge lakforsegler på en hel ny bil.
> Jeg tænker på inden det bliver vinter igen.
> Hilsen Swan/Hvidovre
>
> --

Giv den en omgang med Sonax Xtreme Wax 1...

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 30-05-02 16:55

Tak for svaret MacDaddy.
Det var hurtig svar jeg siger mange tak,
PS.det er en Hyundai Accent jeg har købt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 00:01

"Thomas" <thg@klog.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf62652$0$8983$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "swarn" <swarn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:h8pJ8.12728$N46.525746@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har købt en ny bil Hurra!!!
> > Kan man bruge lakforsegler på en hel ny bil.
> > Jeg tænker på inden det bliver vinter igen.
> > Hilsen Swan/Hvidovre
> >

Hvis bilen ikke er leveret endnu hvad så med at lade forhandleren give
lakforsegleren ?

Hilsen

René

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 23:06

Goddag der.

Jeg har lige købt en 323F 1,5I 16v DOHC fra 96, og ville gerne vide om der findes
en god forretning der evt kunne style sådan en sag og måske en smule tuning?
Håber der er nogen der ka hjælpe mig.

VH. Thomas Hvidovre.

"swarn" <mailto:swarn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
"Lakforsegler"

> Jeg har købt en ny bil Hurra!!!
> Kan man bruge lakforsegler på en hel ny bil.
> Jeg tænker på inden det bliver vinter igen.
> Hilsen Swan/Hvidovre
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 06:54

On Mon, 3 Jun 2002 00:05:51 +0200, "Thomas Qvistorff"
<Qvisten1977@hotmail.com> wrote:

>Jeg har lige købt en 323F 1,5I 16v DOHC fra 96, og ville gerne vide om der findes
>en god forretning der evt kunne style sådan en sag og måske en smule tuning?
>Håber der er nogen der ka hjælpe mig.

Tillykke med den. Tuning skal du imidlertid være varsom med.

Jeg kender een, som har monteret turbo på sin 323 F 1.8i GT fra '94.
Den er klar til skrotpladsen nu efter ½ til 3/4 år. Bilen er vredet
fra hinanden - den ka' ikke holde til det.

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk