/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Acer AL 732 og Saphire Radeon 9600xt
Fra : gabeman
Vist : 272 gange
200 point
Dato : 10-05-04 21:27

Jeg har indtil for nylig brugt analog indgang på skærmen da jeg ikke havde DVI udgang på mit gamle grafikkort. Efter købet af det nye grafikkort fik jeg så mulighed for at bruge DVI. Men det viste sig ikke at være den store succes. Skærmen går nogle gange i sort i 0,5 sek. hvorefter billedet kommer igen, herefter kan den så køre i nogle min. eller sek. hvorefter den laver det samme nummer igen.
Jeg har læst forskellige steder at både 9600xt og acer al732 har haft nogle problemer med DVI-signalet. Skærmen blev købt i september 2003.

Følgende ting er afprøvet:

1.   Ved at sætte opløsningen ned fra 1280*1024 til 1024*768 forsvandt problemet. Hvad kan konkluderes ud fra dette?
2.   Afprøvet driver fra ATI og Omega (ver 4.3 og 4.4), ingen forbedringer.
3.   En omformer (DVI=>Analog) blev brugt. Altså DVI udgang fra kortet over til Analog indgang på skærmen. Kørte perfekt. Kan jeg udelukke grafikkortet som årsag til problemet.

Hvad skal jeg sende til Rep, eller er der en anden løsning?

MVH
Gabeman

Kommentar
Fra : breezy

Dato : 15-05-04 21:04

hej
jeg har den samme skærm som dig, min funker fint men der var nogle af de ældre modeller der havde problemer med dvi indgangen, så du skal nok regne med at din er en af dem.

mvh claus