/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
tissemyre
Fra : granslam
Vist : 3429 gange
500 point
Dato : 10-05-04 16:47

jeg bliver invaderet af tissemyre er der nogen der har en billig løsning da jeg sidste år brugte omkring 1500kr
på diverse myregifte jeg tror hele min have er en stor myretue

mvh Granslam

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 10-05-04 16:55

Prøv at blande noget boraks menoget honning en teskefuld boraks ,en spiseskefuld honning,en spiseske vand ,så kom det i en engangs sprøjte så fyld ned inogle hullerne til myregangene boraks får du på apoteket det har hjulpet mig meget .mvh jomo

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 510 point
Dato : 10-05-04 16:56

Mit virker på almindelige sorte havemyrer, gule engmyrer og røde skovmyrer, og her er det: en beholder, som myrerne kan komme i, og som hunde og småbørn ikke kan slikke af fylder du med en blanding af lige dele borax og sirup/honning/lidt vand-meget sukker (én af tingene, ikke alle tre). Rør godt rundt og stil det et sted, hvor myrerne får færten af det. Sidst jeg havde blandingen i brug, gik det ud over cirka en skovlfuld røde skovmyrer, som mente at mit sommerhus var også deres. Da kostede det osse 300-400 gram sukker og cirka lige så meget borax. Fidusen er, at de slæber det med hjem i boet, så alle i familien får glæde af det, og pludselig - efter to-fire dage - er der ingen små gæster længere. Du skal nok få et par bemærkninger om, at det ikke er et godkendt bekæmpningsmiddel, men det virker. Og hvis du eller naboerne dyrker selleri, vil I undgå angreb af en plantesygdom, som skyldes bormangel.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 10-05-04 17:04

Et effektivt middel er insektlak. Det skal "males" ved paneler, rørgennemføringer o.lign. hvor myrerne er. Midlet er effektivt fordi det virker i månedsvis og myrerne bringer det ned i boet før de selv dør af det.

Læs selv mere her: http://www.bayer.se/bayer/Internet_HH_dk_New.nsf/0/44e19b773d6c8996c1256afb0029b364?OpenDocument

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-05-04 17:20

Hejsa

Saml brændnælder og tidsler, lad det stå i en spand vand i et døgn, hæld det over myrerne/myreture – måske flere gange, vips så er de væk.

Eller

Kom sulfo og vand i en vandkande, og vand

Eller

Bland en smule gær med lidt sukker og vand. Stil blandingen frem til myrerne og lad dem endelig spise så meget de lyster. I løbet af få timer vil gæren få myrerne til at svulme op og dø.

Eller

Hæld kogende vand ud over dem

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 10-05-04 17:44

Tak for svaret pbp_et.
og mange tak til jer andre

mvh Granslam

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-05-04 18:38

Fint med fidusen med borax, den låner jeg lige.
mvh
binky