/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
senegal papegøje
Fra : ise.jensen
Vist : 893 gange
50 point
Dato : 10-05-04 14:47

hej!
Jeg har en forlovet som har en senegal papegøje ved navn Mogens.
Jeg kunne til hans (min forlovedes) fødselsdag tænke mig at overraske ham med en tilmelding eller lignende til en papegøjeudstilling, hvor han kan få udstillet Mogens.
Er der nogen der kender til sådan et arrangement? Det skal helst være i efteråret, og helst ikke koste alt for meget...
Skal man være medlem af en forening eller lignede for at kunne deltage?
Ps: ´jeg håber ikke at min forlovede læser dette, så ryger hele ideen jo ...

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-05-04 19:08

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men kig i din lokale fagbog, og der kan du finde fugleforeninger. De kan oplyse dig om, hvornår der er fugleudstillinger i dit område. Jeg har selv haft en amazonpapegøje ved navnet Gøj i 9 år, men så blev jeg allergisk overfor papegøjefjer, så jeg måtte lade den overgå til min lillesøster, så ved jeg også, hvordan den har det. Det er bare ligeså svært som at skille sig af med en hund. Ja, det sidste var et udfald. Prøv de lokale fugleforeninger, for de ved alt om udstillinger, men hvad vil Mogens sige til at skulle flyttes? Husk at tænke på det.
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-05-04 19:12

Jeg vil lige tilføje, at det er ikke dyrt at være medlem af en fugleforening,ca. 100 kr. årligt, men overvej lige igen hvordan fuglen vil have det, for papegøjer er ret sensible.
mvh
binky

Kommentar
Fra : perra

Dato : 19-05-04 22:05

Hej
Hvad med et medlemskab af den lokale fugleforening. (kan findes på nettet)?
Mange lokalforeninger arranger udstillinger..
Er din forlovedes fugl egnet til at udstille- det tager på en fugl, de skal over i et udstillingsbur, nogle gange skal de overnatte der.
Et medlemskab kunne være en ide, der er møder og man kan møde andre ligestillede med samme interesse.

Accepteret svar
Fra : jslp

Modtaget 25 point
Dato : 21-07-04 16:07

ups der røg den ide lidt. kender mogens ret godt, han sidder faktisk og lamer lidt nede i stuen lige nu

Godkendelse af svar
Fra : ise.jensen

Dato : 04-04-06 10:05

Tak for svaret din dræber ko, Jens.

så får du slet ingenting i føsdagsgave...nogensinde mer...