/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
kloak løber over
Fra : legind
Vist : 1661 gange
120 point
Dato : 10-05-04 12:31

vores kloak løb over i onsdags pga kloaken ude på vejen åbenbart var stoppet findes der en ventil der kan sørge for at vandet ikke løber tilbage og ind i vores kælder vi har en brønd lige uden for vores hus kan montere en form for ventil der

Accepteret svar
Fra : poolmasn

Modtaget 130 point
Dato : 10-05-04 12:36

Ja, det gør der, men i skal nok snakke med jeres lokale klokmester om det. Ventilen fungere ved at der er en stor kugle der går op og lukker for kloaken, når der er tilbage løb. Jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder, men kloakmesteren ved nok hvad det er.
Mvh Poolmasn

Kommentar
Fra : esim

Dato : 10-05-04 13:13

Hej Legind

Den omtalte ventil hedder slet og ret en "Tilbageløbsventil" og kan erhverves i ethvert velassorteret byggemarked

mvh
Esim

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-05-04 13:15

Det hedder en tilbageløbsblokeringsventil og er lavet af rusfrit stål som en cylinder der sættes ind i et lodret rør så sidder der nogle skruer og når man skruer på dem udvider den sig og sidder derved fast i røret og så sidder der en tennisbold indeni i tilfælde af vandet stiger den forkerte vej hvorved at den lufttætte bold flyder med opadog lukker bolden op mod en gummipakning og vandet bliver stoppet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-05-04 13:22

eller - kloaktilbageløbdenforkertevejforhindringskugleventil -

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-05-04 16:58

kontakt en af de lokale vvs/kloakmester det er ikke bare lige .og såfrem at det skal være lovligt skal det være en aut.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-04 18:15

Teil - Humor er bestemt ikke at foragte du mangler dog lige at "blokerings" indgår... det kunen stå her kloaktilbageløbdenforkertevejforhindringskugle-blokerings-ventil.
God sommer til alle
benjamin

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 11-05-04 08:39

Tak for svaret poolmasn.