/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Handicap og alene mor.
Fra : fnug
Vist : 813 gange
20 point
Dato : 30-05-02 08:24

Hejsa !
Jeg vil spørge om i kan hjælpe mig. Mit navn er Tina andersen. Min kæreste og jeg er blevet enige om at gå fra hinanden her til den 1. og vi har en datter på 6mdr som jeg skal tage mig af. Jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at få oplyst hvormeget hjælp økonomisk og praktisk jeg kan få da jeg ikke kan løfte vores lille guldklump pga jeg har muskelsvind og kun kan løfte 5 kg. Jeg bor i fredericia komune og får mellemste førtids pension.
med venlig hilsen
Tina Andersen tsoa@email.dk

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 30 point
Dato : 30-05-02 08:58

Hvis din ex-kæreste er far til datteren, skal han betale underhold. Dette kan godt blive et større beløb, idet det bliver fastsat efter hans indkomst.
Jeg kan også varmt anbefale dig at checke www.familieadvokaten.dk (jeg kan ikke huske den nøjagtige web adresse, men prøv evt. google). Her findes 100'vis af spørgsmål og svar vedr. samliv, børn,skilsmisse osv.
Jeg har selv fundet mange oplysninger her, som ikke engang statsamtet brugte!!.

MVH

viskinge

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 08:50

fnug wrote:
> jeg kan få da jeg ikke kan løfte vores lille guldklump pga jeg har
> muskelsvind og kun kan løfte 5 kg. Jeg bor i fredericia komune og får
> mellemste førtids pension.

Hvis du i din hverdag ikke kan klare f.eks. din baby, så er det
nøjagtigt lige så nødvendigt, som det at du får tøj på.

Der er lavet en tyk rapport om emnet "Forældre med handicap", og
konklusionerne er meget klare: der kan fint ydes hjælp til
forældre-rollen!

Den er udgivet af De Samvirkende Invalideorganisationer og den kan ses
her: http://www.handicap.dk/dok/rapport/foraeldre.htm

Læs den, og bed din sagsbehandler om at bestille 2 styk: en til hende
selv, og en til dig !

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 10:37

"fnug" <fnug.news@kandu.dk> skrev :

> Mit navn er Tina andersen.

Velkommen til!

> Jeg vil høre om i kan
> hjælpe mig med at få oplyst hvormeget hjælp økonomisk og praktisk jeg
> kan få da jeg ikke kan løfte vores lille guldklump pga jeg har
> muskelsvind og kun kan løfte 5 kg. Jeg bor i fredericia komune og får
> mellemste førtids pension.

Jeg vil anbefale du straks tager kontakt til specialkonsulenten i
dit amt - konsulenterne har stort kendskab til mulighederne
og handicappede forældre er en af deres hjertesager.

Konsulenterne kan både rådgive dig og kommunen, ligesom de
kan gå ind i konkrete sager - desværre bliver ordningen snart
nedlagt, men brug dem, mens de er der.

Kontaktoplysninger:
http://www.vfb.dk/index.asp?Id=49
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 13:05

Hej Tina

Svaret på dit problem er helt klart at du skal have bevilget en
handicaphjælper.

Med venlig hilsen
René Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 16:11

René Larsen wrote:
> Svaret på dit problem er helt klart at du skal have bevilget en
> handicaphjælper.

Det er slet ikke så simpelt - du kan ikke svare tilnærmelsesvis så
skråsikkert før du ved noget mere om hvilke ting Tina kan hhv. ikke kan.
Måske situationen kan løses med 1 times hjemmehjælp om morgenen og 1
time om aftenen; det må kommunen afgøre ifm en evt. ansøgning om f.eks.
§77 hjælperordning eller alm. hjemmehjælp.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 17:06

usenet@fischer-streton.dk,Ny-Internet writes:
>René Larsen wrote:
>> Svaret på dit problem er helt klart at du skal have bevilget en
>> handicaphjælper.
>
>Det er slet ikke så simpelt - du kan ikke svare tilnærmelsesvis så
>skråsikkert før du ved noget mere om hvilke ting Tina kan hhv. ikke kan.
>Måske situationen kan løses med 1 times hjemmehjælp om morgenen og 1
>time om aftenen; det må kommunen afgøre ifm en evt. ansøgning om f.eks.
>§77 hjælperordning eller alm. hjemmehjælp.

Hun har en 6 måneder gammel datter og kan løfte 5 Kg.

Hilsen Sverre.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 17:29

Sverre Stokke wrote:
> Hun har en 6 måneder gammel datter og kan løfte 5 Kg.

Enig, men så simpelt er det ikke.
Man får ikke "bare" en bevilling på en §77 fordi man p.t. kan løfte max.
5 kilo.
Hvad med imorgen, eller i overmorgen - er sygdommen progredierende
o.s.v.?
Er baby i daginstitution, dagpleje eller lign. fra 7 morgen til 17?

En visitation kan meget vel vise, at behovet er meget få timer om dagen,
hvorfor hjemmehjælp (§76 svjh) er bedst.

Min ponte er : vi kender ikke nok til situationen...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 04:32

usenet@fischer-streton.dk,Ny-Internet writes:
>Sverre Stokke wrote:
>> Hun har en 6 måneder gammel datter og kan løfte 5 Kg.
>
>Enig, men så simpelt er det ikke.
>Man får ikke "bare" en bevilling på en §77 fordi man p.t. kan løfte max.
>5 kilo.
>Hvad med imorgen, eller i overmorgen - er sygdommen progredierende
>o.s.v.?
Ja, det er muskelsvind altid.

>Er baby i daginstitution, dagpleje eller lign. fra 7 morgen til 17?
Så er der 14 timer tilbage af hverdagene + weekend minus barnets søvn.
>
>En visitation kan meget vel vise, at behovet er meget få timer om dagen,
>hvorfor hjemmehjælp (§76 svjh) er bedst.
En af mine med-muskelsvindlere er alene med et barn på 4 år og får 12
timers hjælper om dagen.

Hilsen Sverre, muskelsvindler.

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 04-06-02 09:55

"Sverre Stokke" skrev d. 04-06-02 04:32 dette indlæg :
> usenet@fischer-streton.dk,Ny-Internet writes:
> >Sverre Stokke wrote:
> >> Hun har en 6 måneder gammel datter og kan løfte 5 Kg.
> >
> >Enig, men så simpelt er det ikke.
> >Man får ikke "bare" en bevilling på en §77 fordi man p.t. kan løfte max.
> >5 kilo.
> >Hvad med imorgen, eller i overmorgen - er sygdommen progredierende

> >o.s.v.?
> Ja, det er muskelsvind altid.
>
> >Er baby i daginstitution, dagpleje eller lign. fra 7 morgen til 17?
> Så er der 14 timer tilbage af hverdagene + weekend minus barnets søvn.
> >
> >En visitation kan meget vel vise, at behovet er meget få timer om dagen,
> >hvorfor hjemmehjælp (§76 svjh) er bedst.
> En af mine med-muskelsvindlere er alene med et barn på 4 år og får 12
> timers hjælper om dagen.
>
> Hilsen Sverre, muskelsvindler.

tina:

Hjemmehjælpen har sagt nej da der går op til 45 min før de kommer og det er forlangtid hvis den lille græder eller jeg er faldet. sygdommen er fremadskridene. Jeg kan ikke selv rejse mig fra lave møbler og jo den lille er i vuggestue fra kl 8-15.30 så det er i wekenden og morgen og eftermiddag, aften jeg har brug for hjælp. Og kumunen siger der skal være en om natten hvis den lille vågner. (Selvom hun har sovet igennem de sidste 5 måneder).

>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 10:13

fnug wrote:

> Hjemmehjælpen har sagt nej da der går op til 45 min før de kommer og
> det er forlangtid hvis den lille græder eller jeg er faldet.
> sygdommen er fremadskridene. Jeg kan ikke selv rejse mig fra lave
> møbler og jo den lille er i vuggestue fra kl 8-15.30 så det er i
> wekenden og morgen og eftermiddag, aften jeg har brug for hjælp. Og
> kumunen siger der skal være en om natten hvis den lille vågner.

Det lyder godt, at Kommunen er i fuldt sving med at sætte noget i værk!
Hvordan har du klaret dig og baby i de sidste 3 dage?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 10:11

Sverre Stokke wrote:
> usenet@fischer-streton.dk,Ny-Internet writes:
>> Hvad med imorgen, eller i overmorgen - er sygdommen progredierende
>> o.s.v.?
> Ja, det er muskelsvind altid.

Ja, men i hvilken grad?
Min kæreste lider også af muskelsvind, og hendes sygdom (som
diagnosticeres som progredierende) har været stationær de sidste 8 år...

> En af mine med-muskelsvindlere er alene med et barn på 4 år og får 12
> timers hjælper om dagen.

Hvor mange timer ville hun have hvis hun ikke havde sit barn?
Min kæreste har x antal timer, og dette blev ikke ændret ifm at hun blev
mor... Det er svært/umuligt at sammenligne 2 personer.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 04-06-02 12:56

jeg har limb-girdel muskeldystrofi. Jeg fik at vide som 16 årig at jeg vil om ca 10år ende i kørestol og senere vil jeg ikke kunne bevæge arme og ben. Bare for 4år siden kunne jeg rejse mig fra gulv og stole idag kan jeg ikke gå over 500meter og jeg kan ikke rejse mig fra gulvet og heller ikke fra stole. jeg har en stol med el hejs som jeg bruger der hjemme og min seng er også med el hejs.Ellers løfter min familie mig op da jeg ifølge komunen ikke er berettet til hjælp.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 11:41

"fnug" <fnug.news@kandu.dk> skrev :

> Hjemmehjælpen har sagt nej da der går op til 45 min før de kommer og det
> er forlangtid hvis den lille græder eller jeg er faldet.

Og ganske uholdbart, hvis du og dit barn skal kunne leve et "normalt"
liv, være impulsive og i øvrigt få dækket jeres basale behov, når de er der.

> sygdommen er
> fremadskridene. Jeg kan ikke selv rejse mig fra lave møbler og jo den
> lille er i vuggestue fra kl 8-15.30 så det er i wekenden og morgen og
> eftermiddag, aften jeg har brug for hjælp.

Det kunne lyde som om du er i personkredsen, der kan bevilges en
hjælperordning.

> Og kumunen siger der skal
> være en om natten hvis den lille vågner. (Selvom hun har sovet igennem
> de sidste 5 måneder).

Det lyder som om din kommune er fornuftig. En tumling (1-3 år) kan
finde på at stå op på de mærkeligste tidspunkter og børn har det med
at blive syge på de mest ubelejlige tidspunkter.

En anden ting er, både for din og dit barns trivsel, at det er vigtigt du
er tryg ved de hjælpere, der kommer og det ikke er 117 forskellige
personer - det er også væsentligt at det er dig, der er opdrageren, at
du har vetoret, hvis en hjælper opdrager på dit barn eller i det hele
taget overskrider dine og dit barns grænser. Det må og skal være dine
normer, der gælder.

Har du tænkt over hvilken løsning du selv vil finde ideel, hvis du kunne
vælge frit? Hvis du ikke allerede har kontaktet specialkonsulenten,
så vil jeg anbefale du gør det. Konsulenterne er medspillere - både i
forhold til dig og kommunen og de er meget erfarne hvad angår netop
den situation du er i.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 02:35

Har nogen set en TV-udsendelse for nylig om en
stærkt handicappet mor med hjælperordning? Fra
kollegeres referat får jeg det indtryk, at det var
"dårlig reklame" - men de havde ikke set hele
udsendelsen.

susanne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 16:13

Hej

Ja jeg så det. Det var i dags dato i søndags. Måske ligger det på TV2
hjemmeside - jeg ved det ikke.

Hilsen

Jan
www.thyhandel.dk
www.jbmsoft.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 21:36

"cybs" <cybs@ofir.dk> skrev:

>Har nogen set en TV-udsendelse for nylig om en
>stærkt handicappet mor med hjælperordning? Fra
>kollegeres referat får jeg det indtryk, at det var
>"dårlig reklame" - men de havde ikke set hele
>udsendelsen.

Dårlig reklame for hvad?
Jeg synes ikke udsendelsen var dårlig reklame for handicappede
forældre, men den var dårlig reklame for det kommunale systems
forvaltere af Serviceloven ...

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i RYK
http://ryk.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 23:19

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev

> Dårlig reklame for hvad?
> Jeg synes ikke udsendelsen var dårlig reklame for handicappede
> forældre, men den var dårlig reklame for det kommunale systems
> forvaltere af Serviceloven ...

Vi kan fuldt ud tilslutte os dette
Vi så udsendelsen, den var også dårlig reklame for bedrevidende
sundhedspersonale, der af misforstået hensyn til barnets tarv, mener at
kunne bestemme, hvem der er egnede som forældre. Kærlighed til et barn
er jo ikke afhængig af, at man kan udtrykke sig i ord. Den gives i fuldt
mål gennem fysisk og psykisk kontakt med barnet. Det er denne mor jo i
stand til at give uanset sit handicap.
Ja det er alle i stand til uanset handicap. Hjælp til det praktiske er
ingen hindring for dette.

Der findes jo også ikke handicappede, som ikke giver deres børn nok
kærlighed, fordi de har travlt med egen karriere. De kan måske give
deres børn en masse materielle goder, men det kan aldrig erstatte
kærlighed og omsorg. Her er der jo ikke nogen bedrevidende
sundhedspersoner, der fraråder travle forældre at få et barn.

--
Ulla & Karl Ejnar
karl.ejnarNO@SPAMemail.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 17:05

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev :
> "cybs" <cybs@ofir.dk> skrev:
>
> >Har nogen set en TV-udsendelse for nylig om en
> >stærkt handicappet mor med hjælperordning?

Hvornår og hvor blev udsendelsen sendt? - den er desværre
forbigået min opmærksomhed

Mon en af jer har optaget den?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 23:39

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
news:ael1hn$r21$1@sunsite.dk...
> "Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev :
> > "cybs" <cybs@ofir.dk> skrev:
> >
> > >Har nogen set en TV-udsendelse for nylig om en
> > >stærkt handicappet mor med hjælperordning?
>
> Hvornår og hvor blev udsendelsen sendt? - den er desværre
> forbigået min opmærksomhed
>
> Mon en af jer har optaget den?

Du kan se den her:
http://nyhederne.tv2.dk/dagsdato.php3

--
Ulla & Karl Ejnar
karl.ejnarNO@SPAMemail.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 01:26

"Jan Bang Madsen" <jbm@jbmsoft.dk> skrev i en meddelelse news:aeacri$cgo$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Ja jeg så det. Det var i dags dato i søndags. Måske ligger det på TV2
> hjemmeside - jeg ved det ikke.

Det gjorde den - tak!
Det tog lidt tid, for jeg blev nødt til at få mig en
Real-player, før jeg ku se den.

susanne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 01:56

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse news:3d0a5339.36372556@news.inet.tele.dk...
> "cybs" <cybs@ofir.dk> skrev:
>
> >Har nogen set en TV-udsendelse for nylig om en
> >stærkt handicappet mor med hjælperordning? Fra
> >kollegeres referat får jeg det indtryk, at det var
> >"dårlig reklame" - men de havde ikke set hele
> >udsendelsen.
>
> Dårlig reklame for hvad?
> Jeg synes ikke udsendelsen var dårlig reklame for handicappede
> forældre,

Det synes jeg heller ikke efter at ha set den. Bortset fra
et par ting:

- At mor må på bækkenstol midt inde i stuen. Det håber jeg,
de finder en anden løsning på inden datteren begynder at
ha legekammerater på besøg....
- At far skal gå og overgiver barnet til hjælperen ude i køkkenet,
mens det ser ud som om mor er i et andet rum.
- Man ser mor sige "god tur" til barnet, der tilsyneladende skal
ud og gå med hjælperen.

Altså lidt mange eksempler på, at hjælperne "passer"
mor og barn, fremfor at hjælpe moderen med at være
mor - mange i betragtning af hvor kort udsendelsen var.

>..men den var dårlig reklame for det kommunale systems
> forvaltere af Serviceloven ...

Ja - puha!!! Jeg kan godt forstå, de har klaget. Jeg studsede
også over, at der er 24 timers hjælperordning, når der er en
rask ægtefælle. Det må være svært at ha et privatliv så! Mon
kommunen prøver at bruge det som overvågning??

susanne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 11:32

cybs wrote:

> Ja - puha!!! Jeg kan godt forstå, de har klaget. Jeg studsede
> også over, at der er 24 timers hjælperordning, når der er en
> rask ægtefælle. Det må være svært at ha et privatliv så! Mon
> kommunen prøver at bruge det som overvågning??

24 timers §77 selvom der er rask samlever?
Det er der vel ikke noget galt i - kan du uddybe hvad du mener er
problematikken...?

Og kommunal overvågning? Hjælperordning har da intet med kommunen at
gøre...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 15:27

"Karl Ejnar Christensen" <karl.ejnarNO@SPAMemail.dk> skrev :

> Du kan se den her:
> http://nyhederne.tv2.dk/dagsdato.php3

1000 tak - så er jeg også "opdateret".... det er i grunden sært,
når jeg henter news fra Sunsite mangler jeg en del af denne tråd
- da jeg tjekkede Telias server var her alligevel ikke så stille...

Vedrørende indslaget, så er jeg enig med Leonard - men jeg kan
fint følge Susannes betænkeligheder.

Vi har forskellige grænser, men helt ærligt, jeg ville aldrig lade
mig filme/fotografere på bækkenstolen og jeg synes principielt
ikke det er snedigt, at klare toiletbesøg i stuen med tilskuere.

I en forstand synes jeg det var et godt og sagligt indslag, men
taget i betragtning hvordan nogle fysisk handicappede mødre
uden kommunikationshandicap mistænkeliggøres, så havde
"sagen" nok været bedre tjent med et andet eksempel.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 16:05

"Lotte M" <info(snaela)otte-m.dk> wrote:

> [...] det er i grunden sært, når jeg henter news fra Sunsite mangler jeg
en del af denne tråd, da jeg tjekkede Telias server var her alligevel ikke
så stille..

Jeg har haft samme problem som dig - flere gange endda. Jeg læser nyheder
via Tele Danmarks servere. Jeg ved ikke rigtig, hvad der går galt. Ærligt
hvis man går glip af nogle guldkorn .

Sara Olsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 17:51

Sara Lee Olsen skrev:

>"Lotte M" <info(snaela)otte-m.dk> wrote:

(mangler indlæg)

Brug dog nogle flere servere. Det den ene mangler har den anden
(måske).
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.kajsvenningsen.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 18:16

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev :

> (mangler indlæg)
>
> Brug dog nogle flere servere. Det den ene mangler har den anden
> (måske).

Det optimale ville være Hamster, men den kan ikke køre sammen
med Norton - ikke sidst jeg prøvede i hvert fald.

Fut, fut, fut
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 17:20

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse news:aen96j.2oc.1@fischer-streton.dk...
> cybs wrote:
>
> > Ja - puha!!! Jeg kan godt forstå, de har klaget. Jeg studsede
> > også over, at der er 24 timers hjælperordning, når der er en
> > rask ægtefælle. Det må være svært at ha et privatliv så! Mon
> > kommunen prøver at bruge det som overvågning??
>
> 24 timers §77 selvom der er rask samlever?
> Det er der vel ikke noget galt i - kan du uddybe hvad du mener er
> problematikken...?

Der er ikke noget _galt_ i det, hvis de selv ønsker det sådan.
Men jeg synes selv, det må være belastende aldrig at
kunne være alene som familie. Og jeg har hørt forældre
udtrykke det som et problem for deres børn at være
omgivet af skiftende hjælpere _hele tiden_.

Nu kunne jeg jo ikke se, om de har et hjælperrum, ejheller kan
jeg vide helt, hvor meget hjælp hun behøver, og hvor ofte.
Men som jeg så hende, hvor hun selv kunne køre sin stol,
selv betjene sin computer og selv kunne spise en håndmad,
så skulle det ikke være umuligt at de kunne ha et par timer
for sig selv hist og her, uden at manden skulle fungere som
hjælper i udstrakt grad - eller for at hun kunne være lidt alene,
hvis manden var ude med barnet.
Derfor spekulerede jeg på, om det var kommunens, nærmere
end forældrenes ønske, at der var hjælpere konstant. Skal vi
sige: "Et tilbud, du ikke kan afslå....."

> Og kommunal overvågning? Hjælperordning har da intet med kommunen at
> gøre...

Nogle steder er hjælperne formelt ansat og lønnet gennem
kommunen. Og det er vist heller ikke ualmindeligt, at
kommunen stiller betingelser op for dem, de anser som
"problemfamilier".

MVH

susanne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-02 20:19

Lotte M wrote:
> "Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev :
>> Brug dog nogle flere servere. Det den ene mangler har den anden
>> (måske).
>
> Det optimale ville være Hamster, men den kan ikke køre sammen
> med Norton - ikke sidst jeg prøvede i hvert fald.

Kører fint her med Hamster og Norton SystemWorks 2002 på Win2000Pro

FUT: dk.edb.internet.software

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-02 20:26

cybs wrote:
> Derfor spekulerede jeg på, om det var kommunens, nærmere
> end forældrenes ønske, at der var hjælpere konstant. Skal vi
> sige: "Et tilbud, du ikke kan afslå....."

Mjoo... jeg kan da godt følge dig lidt, men det vil oftest blive
accepteret af kommunen (og andre instanser) hvis brugeren siger "nuvel,
i siger jeg får bevilling på 24 timer/døgn, men jeg tror altså jeg vil
vælge at se om ikke det kan fungere med 17 timer/døgn pga. xyz og
zvw..."

> Nogle steder er hjælperne formelt ansat og lønnet gennem
> kommunen. Og det er vist heller ikke ualmindeligt, at
> kommunen stiller betingelser op for dem, de anser som
> "problemfamilier".

Så er der næppe tale om §77, idet der i hjælperordning (aka §77) er tale
om at brugeren selv skal administrere ordningen...
I §77 er det ikke muligt at være ansat af kommunen, idet §77-brugeren
*skal* være et selvstændigt lille firma (med SE nummer og hele
molevitten), og således selv bære ansvar og forpligtelser ifm
ansættelse/afskedigelse af hjælpere...
Så jeg tror ikke at hvad kommunerne kategoriserer som "problemfamilier"
får bevilling på en ansvarskrævende foranstaltning som §77 er...
Derimod kan §76 (hjemmehjælp) komme åp tale med kommunalt ansat
personale...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 24-06-02 08:06

Nyt!nyt!nyt!
De røvhulder til kumunen nu er de sku gået fuldstændig fra snøvsen. Jeg skal flytte i næste måned til horsens på et hjem for familier der ikke kan klare deres børn. Jeg har fået at vide at hvis jeg ikke flytter der op i 3mdr så kan jeg ikke længere bo sammen med min dejlige datter. De hved ikke hvilken hjælper jeg skal have om det er en der skal have kenskab til børn eller ej. så jeg skal være på dette hjem indtil de finder ud af det. det er noget lordt jeg er lige startet i skånejob og nu må jeg stoppe. Jeg har fået at vide af familieafdelingen på kumunen at hvis jeg nægter at tage afsted vil de sørge for at jeg ikke længere skal bo sammen med min datter. Kumunen stinker jeg er så træt af at blive straffet for mit handicap hvorfor får jeg ikke bare en hjælper i stedet for alt dette pis. Jeg/vi bor nu hos min mor og det er rent kaos, jeg har en lille søster på 2år så min mor er ved at gå til af streds. jeg skal op og se dette hjem i denne uge er der nogen der kender noget til det?????
mvh. fnug : se billeder af den lille og jeg..... www.lykkegiver.webbyen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 00:45

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse news:af5ebk.360.1@fischer-streton.dk...
> Så er der næppe tale om §77, idet der i hjælperordning (aka §77) er tale
> om at brugeren selv skal administrere ordningen...
> I §77 er det ikke muligt at være ansat af kommunen, idet §77-brugeren
> *skal* være et selvstændigt lille firma (med SE nummer og hele
> molevitten), og således selv bære ansvar og forpligtelser ifm
> ansættelse/afskedigelse af hjælpere...

Det lyder, som om du har ret - jeg havde glemt det med SE
nummeret - det må være noget andet end §77, jeg har haft
i tankerne. Tak for info!

MVH

cybs

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 23:50

god vind til Tina
:-\ 1/2lars

fnug wrote:

>Hejsa !
>Jeg vil spørge om i kan hjælpe mig. Mit navn er Tina andersen. Min
>kæreste og jeg er blevet enige om at gå fra hinanden her til den 1. og
>vi har en datter på 6mdr som jeg skal tage mig af. Jeg vil høre om i kan
>hjælpe mig med at få oplyst hvormeget hjælp økonomisk og praktisk jeg
>kan få da jeg ikke kan løfte vores lille guldklump pga jeg har
>muskelsvind og kun kan løfte 5 kg. Jeg bor i fredericia komune og får
>mellemste førtids pension.
>med venlig hilsen
>Tina Andersen tsoa@email.dk
>

Kommentar
Fra : D.Roennov

Dato : 10-01-03 19:16

Hej Tina.
Du skriver at kommunen vil tvinge dig til at tage på det hjem i Horsens - har du overvejet at tvinge kommunen til at overholde lovgivningen ? Kontakt en advokat - evt. advokatvagten, de fleste ugeaviser har annoncer ang. hvor disse kan kontaktes. Det kan ikke være meningen med serviceloven at tvinge mennesker til noget de dels ikke har lyst til og som ved siden af smadrer deres hverdag helt. Jeg har selv med held brugt advokater i en sag med kommunen.
Med venlig hilsen
Dorte

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 03-03-03 23:27

hmmmm.endelig hjemme fra det lordte sted.... Jeg har midstet min datter!!!!! Hun er kommet i familie pleje pga de mener jeg har haft en for hård barndom... jeg må se hende i 2 timer hver 14 dag, med en hjælper kumunen har fundet. Thats reel life.... Jeg føler mig svigtet jeg troede kumunen var til for at hjælpe en og ikke begrænse og ødelægge en psygisk. Min datter skal være i pleje til hun er 18 år.. ( jeg fik ikke et barn for at ikke at se hende).. mvh tina