/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
gammel kat...
Fra : ise.jensen
Vist : 1179 gange
50 point
Dato : 10-05-04 11:21

Hej. jeg har lige et lille spørgsmål.
Jeg hat to katte. Den ene er knap 1 år, og den anden er 19 år, og det er lidt over gennemsnittet
Hun har lidt gigt, og er lidt tottet i pelsen, men kan stadig stå på bagbenene og tigge, tæske den lille og æde som en gal. Hun er renlig, og besørger udenfor.
Hun er bare blevet lidt sær (hvis hun ikke altid har været det), kommer ind af havedøren, og vil ud i den anden ende af huset 2 min senere osv...
Men spørgsmålet er, hvor gammel er det ældste en kat kan blive? Eller spurgt på en anden måde, hvad er det ældste I har hørt at en kat er blevet?
Der er ikke noget problem, bare lidt nysgerrighed...

Kommentar
Fra : calista

Dato : 10-05-04 11:27

Mine forældre havde en hunkat, der nåede at blive 23 år, inden hun fik konstateret brystcancer. Hun blev aflivet kort efter diagnosen, fordi hun gemte sig (formentligt for at dø)

cali

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 10-05-04 11:39

hej!
Jeg har en hunkat som er omkring 14 år. Hun er bare vidunderlig. Sær, det er hun og det er pudsigt du skriver om det flip med at gå ud af den ene dør for derefter at skrabe på den anden dør 2 min. efter, for at komme ind igen. Hun er udekat, men går aldrig mere ret langt. Jeg mener at have læst om en kat der blev ca. 30 år, men så var den også steriliseret.
Mvh. La.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-05-04 12:47

Hej
Jeg har hørt om en der blev 25 og flere der blev 23. Min egen er 18, ikke sær, frisk og rask, gode tænder, bare lidt for tyk, og går kun ud på ture, hvis jeg hendes bodyguard går med(lidt sær så måske), men hyggelig og meget sød og dejlig.
Held og lykke med din

Kommentar
Fra : ise.jensen

Dato : 10-05-04 13:43

Hun er også sterilliseret, det blev hun da hun var 7 mdr, men var desværre allerede gravid. Hun var ikke ret langt henne, men dyrlægen havde allerede hende under narkose, da han opdagede det, så han var nødt til at fjerne hele livmoderen men hun har det fint, men har siden da gået sjovt med bagbene. ( Ligesom om hun havde skidt i bukserne )
Godt at høre at andre også har sære katte. Da min var yngre gik hun også med mig og hunden på tur...
Det lyder godt at hun kan blive meget ældre...skønt min mand nok ikke bliver for glad for at høre det. Han bærer over med hendes særheder, alene med den grund, at hun er så gammel, at "hun dør alligevel nok snart"!
Hun hedder for i øvrigt Pjevs III...

Accepteret svar
Fra : Flemming17

Modtaget 50 point
Dato : 10-05-04 14:15

citat:Verdens ældste kat var formentlig hunkatten Puss, som døde i 1939 i
en alder af 36 år og 1 dag. En nyere aldersrekord blev sat af hunkatten Ma,
som blev 34 år gammel. Normalt bliver katte ikke mere end max. 20 år

Dette fandt jeg via google - søgte på "Verdens ældste kat"
Svaret lå her på Kandu!

Kommentar
Fra : nh1

Dato : 10-05-04 14:23

Hej

Jeg har en han kat på 22 år, som godt nok sover lidt mere som tiden er gået, men han er ellers stadig ligeså frisk og fræk. Jeg har en hunkat på 10 mdr. som er med til at sætter gang i ham, de er gode til at "jagte" fugle, mus og især fremmede katte sammen. Hunkatten får på en eller anden måde lokket dem op på teressen hvor den gamle enten tæver dem eller jaget dem HELT ud fra vores grund og så starter de forfra. Tossede katte

Godkendelse af svar
Fra : ise.jensen

Dato : 17-05-04 08:51

Tak for svaret Flemming17.
   Dejligt at hun kan blive meget ældre...
tja, så sku jeg have søgt på google...men man lærer så længe man lever
Tak for din besvarelse, skal hilse fra pjevs III.

Kommentar
Fra : gunhild

Dato : 23-06-04 14:20

Det er dejligt at høre om de dejlige Katte. vi har en hun Kat der er 18 år. og hun er heldigvis stadigvæk frisk. men hun vil også ud af hoved døren og ind af den anden dør selv om hun har sin ejen Kattedør. det er sjovt at se så sidder hun pænt og venter for hun ved vi kommer springen og åbner for hende. og hun går tur rundt om huset med os som en anden hund. vi håber hun bliver mange år inu. Dyrlægen har rost hende for hendes flotte pels/ Tænder/ øre/ øjne det er dejligt at få at vide.
Vi ønsker jer alle mange gode år inu med jeres dejlige Katte.
venlig hilsen p/g.