/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
IMPORT AF EU45-SCOOTER???
Fra : Webhiker
Vist : 1721 gange
100 point
Dato : 30-05-02 01:23

Er der nogen der ved hvad reglerne er for indførsel af EU45 scooter fra Tyskland??? Jeg havde nemlig tænkt mig at købe en 45'er i Tyskland da de er langt billigere der, men så rejste spørgmålet sig så; gælder samme retningslinier for import af bil for EU45-scootere??? Eller for 30-scootere??? 30-scootere er velsagtens ligesom en cykel... eller hvad???

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 30-05-02 14:15

Der er jo tale om et afgiftsfrit køretøj derfor skal det normalt ikke
tolddokumenteres, så hvis køretøjet overholder bla. motordrosling
tilsvarende samme model som i DK ( ens typegodkendelse ) så er det kun et
spørgsmål om diverse registreringspapirer !

I mit tilfælde ( EU 45 ) i 1997, skulle jeg omkring statens bilinspektion
for en besigtigelse, men jeg har hørt at det ikke er nødvendigt mere !
Men det er ikke en påstand fra min side, mht. at det er ændret !

Ang. bil er det noget andet da der her er tale om tolddokumentation, her
skal der svares afgift af køretøjet, bilen skal endvidere altid synes under
danske forhold, hos statens bilinspektion !

Hvordan reglerne er for 30 knallerter aner jeg ikke :-/

John

"Webhiker" <Webhiker.news@kandu.dk> wrote in message
news:fldJ8.12621$N46.509571@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der ved hvad reglerne er for indførsel af EU45 scooter fra
> Tyskland??? Jeg havde nemlig tænkt mig at købe en 45'er i Tyskland da de
> er langt billigere der, men så rejste spørgmålet sig så; gælder samme
> retningslinier for import af bil for EU45-scootere??? Eller for
> 30-scootere??? 30-scootere er velsagtens ligesom en cykel... eller
> hvad???g usenet (4 4996)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : Webhiker

Dato : 30-05-02 18:25

Tusind tak for svaret. Sammenlignet med mange andre svar og mine forventninger til seriøsiteten af svaret er det yderst tilfredsstillende. thx!