/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slukker ikke mere selv
Fra : thomasbang
Vist : 482 gange
40 point
Dato : 28-05-01 09:35

Hej alle !!! min computer vil ikke mere slukke selv --- den når kun til Skærmbilledet "NU KAN DU SLUKKE DIN COMPUTER". ---Bootlog.txt ender med - endterminate = user; men skal ende med kernel for at computeren lukker korrekt. Jeg håber der findes en løsning på problemet. operativsystemet er win98SE. Jeg har haft virus og var nødt til at formatere drevet; men det har jeg ofte gjort før uden at lukkeproblemet opstod.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-01 12:51

Prøv at opdatere din Win98se. Det er en kendt fejl og kan opdateres med en
"patch" fra windowsupdate.microsoft.com

Kig efter noget med nedlukning.

Jørgen

Kommentar
Fra : thomasbang

Dato : 28-05-01 23:18

Så er jeg tilbage igen. Det har jeg prøvet, men det er den engelske version hentet på www.microsoft.com/windows98/downloads/corporate.asp og pcen anbefaler at jeg beholder 4 danske filer. Hvor kan jeg få den danske version?????????????????

Kommentar
Fra : smik

Dato : 31-05-01 13:57

Prøv at køre RegClean det kan også hjælpe, prøv også se efter i bios for nogle programmer kan finde på bios og sætte ander paremeter.

Kommentar
Fra : thomasbang

Dato : 31-05-01 17:14

I må altså undskylde men jeg har haft virus på systemet. men nu er jeg her igen. >>smik det må være scanreg /fix du mener men det har jeg udført og har formateret og lagt alt ind igen. ---- Men jeg kan rive mig i håret for pcen vil stadig ikke slukke selv. Men smik hvordan kan jeg kigge i bios og finde fejl der evt. skifte den.

Kommentar
Fra : thomasbang

Dato : 31-05-01 18:24

>> jody - Jeg har valgt dansk

Kommentar
Fra : vitting

Dato : 10-06-01 14:24

hej. Jeg har selv haft samme problem. Jeg har selv en AMD-2 K-500 med et MSI MS-5169 bundkort.
Min løsning var:
Højreklik "Denne computer" - egenskaber - enhedshåndtering - systemenheder - pci-bus - IRQ-indstillinger - fravælg "hent IRQ-tabel fra ACPI Bios.
Det hjalp for mig, men hvorfor aner jeg ikke

Kommentar
Fra : Klat

Dato : 11-06-01 10:02

Men smik hvordan kan jeg kigge i bios og finde fejl der evt. skifte den
----
Kommer an på hvilken PC du har. Under opstart af PC'en skal du på en Compaq trykke på F10 - på mange af bambuspc'erne skal du trykke på Delete. Vigtigt at du trykker mens skærmen er sort endnu....hvor der øverst står "Starter Windows 98"
Hvor meget du kan ændre er også forskelligt fra PC til PC.

Christian