/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Kopiere musik fra en CD ind på computere~
Fra : Newton
Vist : 453 gange
35 point
Dato : 09-05-04 21:34

Hey

Jeg har en CD (CD'en er ikke brændt) med nogle gode sange på som jeg gerne vil have ind på computeren kan jeg få dem ind på min computer og afspille dem uden at have CD'en i computeren?!

Hilsen Newton

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 09-05-04 21:56

hey Newton .

ya det kan du sagtens. du kan rippe cd'en med på computeren med windows media player .

held og lykke .

hilsen niqo

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-05-04 21:59

Nej, det er ikke muligt. Ikke det jeg ved af i hvert fald
Du kan evt. downloade sangene/cd´en på nettet, og gemme dem på din pc. Det koster sikkert lidt, men det er vist den eneste mulighed.

Mordex.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-05-04 22:02

Ja det kan du godt, hvis ellers cd'en ikke er kopisikret(pc'en spytter den ud)
du kan gøre det med mediaplayer, start mediaplayer copy from CD/kopier fra cd
resten går nærmest af sig selv, kik eventuelt i menuen tools > options 'copy cd'
men jeg vil nok mene at alle afspillerprogrammer kan gøre det.
en god gratis afspiller/optager er JetAudio som du kan finde her http://www.jetaudio.com/ under download
under alle omstændighedder vil jeg foreslå at gemme det i mp3 og med en bitrate(kvalitet)
på 128kbit det passer fint til cd-lyd , til sammenligning sender dr p3 kun 64kbit og det er også fint

se også
http://www.kandu.dk/dk/tip/7887
og
http://www.kandu.dk/dk/tip/7878

mvh. natmaden

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 09-05-04 22:04

Hejsa

Du kan kopiere cd´en til biblioteket i windows media player, og derefter gå ind i musik under dokumenter, så skulle den ligge derinde....

Håber du finder ud af det

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-05-04 22:04

Mordex dog

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-04 01:58

Som sagt hvis CD'en er kopibeskyttet kræver det andre metoder, men generelt kan du sagtens kopiere CD'en til harddisk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-05-04 03:06

Hvis CD'en er kopibeskyttet, kan den kopieres fra eks. en diskman med et kabel fra denne til line-in på dit
lydkort. Jeg tror ikke at mediaplayer kan det , jetaudio kan, og denne afspiller/optager 'MusicMatch'kan også http://www.musicmatch.com den har dog kvalitetsbegrænsninger på mp3 (56kbit) med mindre at man køber
en pro version, man den laver gode overskuelige musikalbums

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-05-04 06:31

Eller se mit gamle tip http://www.kandu.dk/dk/tip/5226 som omhandler "How to do"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-05-04 06:33

Hovsa
Det er jo den anden vej rundt - Sorry!
Natmanden kommer med et par gode "fiduser"

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-05-04 09:08

Musicmatch jukebox er et kanonprogram til dette formål. hvis du er tilkoblet på nettet
finder den selv ud af hvad at numrene hedder og hvem det er osv.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 10-05-04 09:24

gør det med media player i kopire fra cd det virker altid ALTID ok håber det lykkes

Kommentar
Fra : Newton

Dato : 10-05-04 15:24

Okay

tak for hjælpen allesammen!

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 10-05-04 19:37

Du skal bare bruge programmet dMC Audio CD Input - det er så nemt som det kan være..

Mvh. NIk

(programmet kan mugligvis hentes fra www.download.com under Audio, kan ikke huske det bestemt)

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 10-05-04 21:28

Det bedste program er easy-cdda extractor. Den æder alt, selvom cd´erne er kopisikret. Programmet henter også cd´ens informationer fra cddb. Du kan hente det inde på www.download.com

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 11-05-04 09:04

Husk at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 15:56

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 24-07-04 12:38

Du må gerne acceptere et svar..