/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tips til "helt solgt"..
Fra : annettemor
Vist : 533 gange
225 point
Dato : 09-05-04 20:46

Hej!!!
Håber i vil hjælpe mig.
Vores hus er til salg og har været det i knap 12 uger... Men det er ikke solgt endnu - desværre..
Ved godt det ikke er lang tid det har været til salg, men nu er de begyndt på vores nye hus så jeg begynder at blive lidt nervøs for at det ikke bliver solgt til tiden!!
Men har i ikke nogle gode råd??
Har prøvet at bage så det dufter af hjemmebag når der kommer nogen til en fremvisning.. Men kender i andre råd???

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 09-05-04 21:00

Hej Annette!
Har I prøvet at høre ejendomsmægleren, om han eller hun har en idé om, hvorfor de interesserede ikke var interesserede alligevel?

Jeannie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-04 21:14

Mørke farver gør rummet mindre.
"Rod" irriterer selv om køber måske selv roder der hjemme.
Hvis du selv er fremviser - så lad købere få en chance for at diskutere rummene selv.
Det var hvad jeg kunne komme i tanke om.
Eyvind

Kommentar
Fra : alstroem

Dato : 09-05-04 21:17

Nogle af de typiske råd, som de tager op i "Helt Solgt" er bla:
- Pas på med for kraftige farver, specielt i entréen
- Pak nogle af tingene væk i kasser, så der ikke stå så mange ting fremme. Det giver en bedre fornemmelse af store rum
- Undgå at have for meget på væggende ad gangen. Det trækker rummet "nedad og indad"
- Få færdiggjort nogle af de småting, som man altid mangler, som f.eks. lister der ikke er sømmet fast og den slags.

Hvis I vil gå lidt længere, så få en god ven til at kigge huset igennem med kritiske øjne. De kan sikkert se nogle af de småting, som eventuelle købere også finder.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 09-05-04 21:17

Hej jkrjk2
Ja det har vi snakket med hende om flere gange.. Hun siger ikke rigtig noget. Det har altid været noget med økonomien at gøre.. Og et eller andet sted hænger det ikke rigtig sammen i vores øre - huset koster nemlig 1.095.000 (der har været 3 mæglere på som alle har vuderet huset til mellem 1050000 og 1125000) så det er jo ikke fordi det er mega dyrt.. Men vi er fast besluttet på at skifte mægler når de 6 mdr. er gået - hun gør ikke rigtig noget. Må selv ringe til hende når vi synes det er på tide den kommer i avisen igen, måtte selv rygge for boligvideo osv.
Og det er ikke fordi huset ligner noget der er løgn - det er by istand sat, og her er rydeligt osv..
Hej fra Annette

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-05-04 21:18

Hej Annettemor

Hvis det drejer sig om hygge og ikke de store ændringer såsom maling mv., vil jeg foreslå en nyslået græsplæne, en buket friske blomster på bordet, "pynte" stearinlys, så lidt "unødvendige" ting som muligt (nips mm), nypudsede vinduer og i den stil

Held og lykke med hussalget..

// Toupie

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 09-05-04 21:24

Hej...
Vil fortælle lidt om vores hus.
Her er malet i "knækket" hvid overalt, er ikke mange nips ting, vinduespudseren er her hver 14. dag.
I kan selv se det på www.boligbutikkenjelling.dk under boligemner, mølvangvej 15

Uhmmm ved snart ikke hvad jeg skal skrive..

Kom bare med flere råd..

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 09-05-04 21:25

Hej Annette!
Har I nogle gode venner, som kan tage de kritiske briller på?

Det er måske grænseoverskridende men:
Lad os se huset, så kan vi måske give gode ideer?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-05-04 21:31

Foruden allerede nævnte ting (den med nybagt brød er RIGTIG god...giver en god atmosphære), skal der IKKE være nogle "løse ender" som mangler at blive lavet...eksempelvis: en kontakt der sidder løs, manglende skyggelister, græsset er langt, haven i det hele taget ikke "trimmet" (er "ansigtet udaftil").
Som Eyvind påpeger skal (potentielle) købere have lov til at gå "i ro og fred" og vurdere huset på egen hånd (du tilbyder måske at lave en kop kaffe mens de kigger).
Hav altid svar på rede hånd hvad køber kunne finde på at spørge om: Hvordan er vandets hårdhed?, Hvor langt til skole/daginstitution, købmand, bus osv.
Vær ærlig omkring husets tilstand!! Er der evt. et sternbræt som er lidt "ømt" så sig det... DET SKABER TILLID!!!
Lad være med at sige noget om at nu skal det altså også snart sælges fordi i sidder med to huslejer...så "lugter" køber straks store muligheder for (stort!?) afslag.

Held og lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 09-05-04 21:45

Hej Annette!
Hvis det skal være i "helt solgt"s ånd, skal i luge lidt ud over det hele. Forstået på den måde, at det nærmest skal være minimalistisk, f.eks. kun ÉN snavsetøjskurv, kun ÉN lille stabel med håndklæder o.s.v.

Selvfølgelig er det kun små ting, men købere er "dumme". De kan ofte have svært ved at se mulighederne, bag "facaden".

Er det muligt at I kan indrette stuen anderledes? Det ser ud som om den er smal og I bruger kun den fjerneste ende?

Lofterne i stuen/køkken er lys, gulvene på loftet er også lyse, men dørene er naturligt mørke. De mørke døre springer mig i øjnene.

Hilsen Jeannie (som har lysnet 2 gamle afsyrede døre, hvilket betød 3 gange på hver side - og en hel..... masse tid)

Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 235 point
Dato : 09-05-04 21:55

Jeg kan fornemme, at du har styr på alle de små ting som vinduespudsning, græsslåning osv. Jeg har været en tur inde på dit link for at se på huset og det ser jo ganske nydeligt ud - så der må altså være noget andet der "bremser" et salg.

Ligger huset tæt på en hovedvej/motorvej eller måske tog der kører forbi i tide og utide, vil det også kunne holde købere væk.

Jeg kan se på mæglerens hjemmeside at der er lavet en brutto/netto beregning som sædvanlig, men kunne det evt. være en god idé at få lavet en beregning med det nye afdragsfrie lån (afdragsfrit i op til 10 år)??

Lav evt. selv en beregning på mæglerens hjemmeside (der er flere muligheder for at lave beregninger med forskellige slags lån).

Dem der overvejer at købe huset, kan man måske få "skubbet det sidste stykke" på denne måde.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 09-05-04 21:58

Hej Jeannie

Stuen kan ikke indrettes anderledes - eller jo det kan den godt, men vi nyder at have pladsen som ungerne kan lege på. Ang det med vasketøjskurve m.m - det vil jeg helt klart tænke på næste gange vi skal have en fremvisning..
Vi vil ikke til at afsyre dørene (tror jeg ikke, hører lige manden) - vi synes at de passer ind i husets stil, ovenpå et loftet også mørkt... Ellers kan de måske få en gang lud??!!

Håber andre kommer med kritik...

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 09-05-04 22:40

Jeg synes helt klart, at der mangler potteplanter i huset, men jeg er måske for gammeldags (årgang 57).
hilsen Sonja

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 10-05-04 09:15

.....stuen ser også lidt "proppet" ud, pil nogle af de gamle mørke møbler ud... (eller giv dem en gang glans 100 i hvid)

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 17-05-04 18:47

Tak for svaret Lexi.