/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
SFX batteri???
Fra : bambusneger
Vist : 1820 gange
200 point
Dato : 09-05-04 14:20

Hej
jeg har en SFX, og jeg ville meget gerne vide hvor batteriet sidder, og hvordan man kommer til det???
Og hvor sidder CDI'en???

Hjalte

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-05-04 14:22

Batteriet sidder der hvor du har dine fødder og cdien sidder for enden af tændrørsledningen
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-05-04 14:23

Vil den da ikke starte??

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 09-05-04 14:56

jo....men den taber bare hurtigt strømmen.
Jeg har bare tænkt mig at sætte en bergrænser på.
Men hvordan kommer jeg ind til batteriet??Bare ved at tage fodpladen af??

Hjalte

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-05-04 17:59

Et batteri holder som regel kun i 2-3 år, så det er nok muligt at det skal skiftes.
Der er jo også den mulighed, at generatoren er i stykker og ikke lader batteriet ordentligt. Det kontrollerer du ved at se om lyset bliver kraftigere når du giver gas i forhold til tomgang, hvis det bliver kraftigere, så er generatoren ok.
Luk klappen op bag dine hæle og se ind til tændrør mm.
Og få så et batteri der har samme mål som det orginale, se det ved www.thansen.dk han er billigst, køb også et tændrør med det samme, ligeledes er han også rimelig med 2-taktsolie.
En begrænser på, siger du? Man kan normalt ikke begrænse strømmen, har du da en hel masse extraudstyr på?
Hvis du kun har normaltudstyr på skal den sagtens oplade batteriet, hvis det er i orden?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-05-04 18:11

Palle > Jeg tror han mener en omdrejningsbegrænser siden han vil vide hvor CDI'en sidder... Men kun et gæt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-05-04 20:13

Ja hjalte batteriet sidder under først gummimåtten og så klappen der er firkantet nedenunder
Mvh Sune

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 09-05-04 20:16

Hvis du åbner dit sæde kan du se en skrue i bunden af kassen, og to i toppen ved benzindækslet... Skru dem ud, og tag olielåget af. Så kan du trække hele sædet op. Så sidder batteriet lige neden under, og hvis du løfter det op sidder cdi'en lige neden under!
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 09-05-04 21:59

pil dit sæde af, og der i bunden under sædet finder du tid batteri, og i siden ved batteriet sidder din cdi . har selv en honda sfx..
held og lykke.

hilsen niqo

Kommentar
Fra : J3kZ

Dato : 17-05-04 15:54

husk at hvis knallerten holder stille uden at have blive tændt i over 2mdr så skal der enten nyt væske i batteriet eller et nyta batteri til!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-05-04 16:43

bambusneger, er du der?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-05-04 23:14

Husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-05-04 00:01

Tror du han er taget hjem til Afrika.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-05-04 05:59

... eller muligvis blevet spist af en Panda ??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 26-05-04 16:29

Nej ikke af en Panda, de er vegetarer, de lever i Kina, men Bambusnegre, lever i mellem importerede bambus i Afrika, og kan være spist af en løve. Eller i uheldigste fald ætset væk af syre fra hans batteri.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bambusneger

Dato : 26-05-04 21:37

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-05-04 21:53

Tja... Du har jo nok ret Palle...!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-05-04 22:16

Det var godt du lever endnu bambusneger, vi var sku ved at være bange for du var gået til de evige bambusmarker.
Hav en god dag, eller man skulle vel sige aften eller også i morgen, hvor dagen bliver god.
VH Palle Hansen
PS: Giv den gas.