/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
vacumterapi med støvler
Fra : Katka
Vist : 4231 gange
100 point
Dato : 29-05-02 23:10

For nogle år siden kunne man få vacumbehandlinger med nogle specielle støvler, har jeg hørt. Er der nogle som kender til den behandling og ved hvor man kan få det . Har du nogle erfaringer med behandlingen vil jeg gerne høre om det både godt og skidt.

Katka

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 110 point
Dato : 29-05-02 23:49

Hej

Vakuumterapi er et dansk udviklet trykluftudstyr, som består af vakuumstøvler og sugekopper. Patienter med kredsløbssygdomme i benene kan gå dobbelt så langt uden smerter efter behandling med vakuum.

Udstyret har været brugt på Frederiksberg Hospital, og de gode resultater er i høj grad kommet bag på lægerne.

Undersøgelser har vist, at to tredjedele af patienterne kunne tilbagelægge en dobbelt så lang gå-strækning på rullebånd efter to måneders regelmæssig behandling med vakuum. Vakuumterapi er en seriøs og effektfuld behandling – både alene og sammen med zoneterapien.

Du kan gå ind på "De Gule Sider" og søge efter "Zoneterapi" i nærheden af hvor du bor. Spørg om de anvender "Vakuum" behandling, -da det er meget forskelligt fra klinik til klinik.

Jeg har læst mange artikler fra Helseblade og lign. omkring denne behandlingsform,--generelt har det været positive beretninger. De bedste resultater er dog opnået ved sideløbende behandlinger med Zoneterapi.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-05-02 11:49

Hej igen

Du kan også søge her på denne side :
http://www.fdz.dk/

Faldt lige over en behandler der anvender Vakuumterapi:
http://www.mostrup.dk/mos/info?P_INDTYPE=1&P_INDIVIDID=614064000&P_FAGGRUPPEID=636

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 21:47

Hej Katka.
Jeg prøvede vacuum-støvle-behandlingerne hos min zoneterapeut for 4-5år
siden, og synes ikke, det havde nogen effekt overhovedet. Det skyldes måske,
at terapeuten overhovedet ikke redegjorde for, hvad behandlingen gik ud på
og hvordan den skulle virke???
Har du selv prøvet??
Mange hilsner,
Line.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 11:12

"Line Illum" skrev d. 30-05-02 21:47 dette indlæg :
> Hej Katka.
> Jeg prøvede vacuum-støvle-behandlingerne hos min zoneterapeut for
4-5år
> siden, og synes ikke, det havde nogen effekt overhovedet. Det skyldes
måske,
> at terapeuten overhovedet ikke redegjorde for, hvad behandlingen gik
ud på
> og hvordan den skulle virke???
> Har du selv prøvet??
> Mange hilsner,
> Line.

Hej Katka!

Jeg har også prøvet støvlerne hos min zoneterapeut, i mit tilfælde
p.g.a. væske i benene, jeg syntes det hjælper, jeg ved flere
zonerterapeuter bruger det, så du må forhøre dig rundt omkring.

kh
jeno
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 09:55

"jeno" <jeno.news@kandu.dk> skrev

> "Line Illum" skrev d. 30-05-02 21:47 dette indlæg :
> > Hej Katka.
> > Jeg prøvede vacuum-støvle-behandlingerne hos min zoneterapeut for
> 4-5år
> > siden, og synes ikke, det havde nogen effekt overhovedet. Det skyldes
> måske,
> > at terapeuten overhovedet ikke redegjorde for, hvad behandlingen gik
> ud på
> > og hvordan den skulle virke???
> > Har du selv prøvet??
> > Mange hilsner,
> > Line.
>
> 16.10.02
>
> Hej Katka!
>
> Jeg har også prøvet støvlerne hos min zoneterapeut, i mit tilfælde
> p.g.a. væske i benene, jeg syntes det hjælper, jeg ved flere
> zonerterapeuter bruger det, så du må forhøre dig rundt omkring.
>
> kh
> jeno

Når Line ikke syntes behandlingen havde nogen effekt, kunne det jo f.eks.
skyldes, at behandlingen ikke har nogen effekt(!)

Mvh Steen