/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Mafia PC spil kan ikke installeres
Fra : Darr
Vist : 285 gange
150 point
Dato : 09-05-04 10:50

Hej
vi har et mafia pc spil. vi har haft det siden det kom frem.
spillet har været installeret, men efter et virus angreb hvor vores PC blev reinstalleret kan spillet ikke installeres igen.
jeg har haft kontaktet KE media som har haft udskiftet spillet en gang, desværre uden virkning. Jeg har hørt at der generelt har været problemer med installation af spillet.
hvad gør man, ligger der stadig en rest af spillet på pcen og spærrer. det er ikke muligt af afinstallere eller fjerne spillet uden det har været helt installeret.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 09-05-04 10:59

hejsa.
Start->kontrolpanel->tilføj/fjern programmer Og fjern det derfra.

Hvis ikke det findes der. Så kan du vel bare slette det i stifinder??

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 150 point
Dato : 09-05-04 13:35

Hejsa.

Du skal være sikker på at hele spiller er afinstalleret først-prøv følgende.

Prøv først at gå ind i registreringsdatabase
Start-kør-skriv regedit-klik på ok
Når du er inde
Tryk på ctrl+b
Så vil der komme en søgeboks frem
Prøv at skrive navnet på det program der skal slettes og klik på næste,det den finder højreklikker du på og vælger slet
Tryk igen på ctrl+b-og søg igen
Og bliv ved på den måde,indtil den siger søgningen er slut.

Prøv også dette lille tip.

I Windows er det muligt at afinstallere de fleste programmer, man kan bare vælge Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanelet og så får man en oversigt over programmerne. Problemet er bare, at hvis man sletter et program uden at bruge dets afinstalleringsprogram, bliver det stående på listen, men man kan ikke fjerne det, for det er jo allerede slettet. For at fjerne det, skal man starte registreringseditoren. Derefter skal man gå ind til folderen HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall. Her kan man se alle de programmer, der ligger i afinstallringslisten. Hvis man vil fjerne et program, skal man blot markere dets nøgle og trykke på delete og efter genstart af Windows skulle problemet være løst.

Prøv også gå i start-vælg søg
her skriver du spillets navn og se om den kan finde noget-alt hvad den finder med spilletes navn sletter du.

MVH Brian

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-05-04 18:16

Det skulle ikke være problemer med at installere oveni, du skal bare vælge samme mappe som du gjorde tidligere, det var måske at lade den selv vælge, hvis det var det du gjorde tidligere.
Tror du ikke det er andre problemer du har, feks. er det en god ide at installere den sidste nye directX, og ligeledes den sidste driver til dit grafikkort, som måske er røget ud ved den sidste Windowsinstallation.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Darr

Dato : 23-05-04 14:37

Hej
jeg har prøvet de forskellige forslag, dog stadig uden effekt.
jeg er lige gået igang med at skrive til K.E.Madia hotline igen
jeg vender tilbage når jeg er kommet videre

mvh Gerhard

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:06

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Darr

Dato : 23-07-04 16:00

hej
jeg har forsøgt alle de indkomne forslag men der er ingen der løser problemet. jeg har ved samme lejlighed hørt at der generelt er problemer med de solgte spil og hvad gør man så når vi ikke har kvitteringen mere.
j
jeg vi gerne uddele point men jeg ved ikke hvem jeg skal give dem til for alle rådende er gode men de løser ikke problemet?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-04 17:31

Hvad kommer der af fejlmeddelelse når du forsøger at installere spillet?

Kommentar
Fra : Darr

Dato : 23-07-04 17:55

nej installationen stopper ved det sidste billede hvor hovedpersonen Joe er på skærmbilledet = ca 95-99% installation af disk 1, herefter står D, drevet bare og kører.
jeg har forsøgt at lade Pc'en stå og køre hele natten. jeg har forsøgt at genstarte installationen oven i den anden, jeg har kopieret disk 1 og derefter hele spillet ned på Cdrevet for at installere herfra, alt imens jeg har brugt "briani's" metode til at slette spillet hver gang. vi 2 komputere hvor spillet kan køre på men ingen af stederne kan vi få det til at virke

mvh

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-04 18:02

Lyder klart som en fejl på CD'en så

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 18:03

MINIMALE HARDWAREKRAV
CPU: 500MHz PENTIUM III eller AMD Athlon
RAM: 96MB
GRAFIKKORT: DirectX 8.1 kompatible drivere og 16MB ram
LYDKORT: DirectX 8.1 kompatibelt

ANBEFALET HARDWARE
CPU: Mindst 700 MHz PENTIUM III eller AMD Athlon
RAM: Mere end 128MB
GRAFIKKORT: DirectX 8.1 kompatible drivere og mere end 32MB ram
LYDKORT: DirectX 8.1 kompatibelt

HARDWARETIDENDE ANBEFALER
CPU: Mindst 1,2 GHz Athlon Thunderbird eller 1,6 GHz Pentium4
RAM: 256MB
GRAFIKKORT: Mindst Radeon 8500 eller GeForce3 (64MB ram)
LYDKORT: DirectX 8.1 kompatibelt med EAX-understøttelse

Du skal hente en patch der retter problemer med spillet: ftp://ftp.take2.de/patches/mafia_patch_1-1_eng.exe
Og så skal du sørge for du har den nyeste DirectX udgave installeret.
Kan du ikke installere på en anden harddisk, selvfølgelig kun hvis du har flere, feks. drev D
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-07-04 00:30

Hej igen..

Hvad sagde hotline til dig??

og ja.. har du prøvet en anden hd??

Kommentar
Fra : Darr

Dato : 31-07-04 12:37

Hej
jeg kan desværre ikke få det til at fungere trods de mange gode forslag, så jeg giver op og returnerer spillet med følgende følgeskrivelse

Til KEMedia:

her er problemet ridset op kort:
Vi havde Maffiaspillet installeret, og det virkede. så fik vi et virusangreb, og efter det har det ikke været muligt at installere spillet.
jeg har nu kontktet foreningen "kandu" og prøvet de forskellige forslag jeg har fået
desværre uden held.
se vedhæftede fil
jeg kaster håndklædet i ringen og sender spillet tilbage til jer så kan i prøve om I kan få det til at virke, jeg kan ikke.
Merlin vil ikke bytte spillet da vi ikke har fakturaen mere og jeg kan ikke få det til at virke.
i har byttet det en gang men desværre uden held
Hvis i finder ud af hvordan spillet skal installeress må i meget gerne sende det tilbage med en installationsvejledning.
Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre??

Venlig hilsen Gerhard

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-07-04 13:29

Det er da rene ord for pengene, men KEMedia, vil måske have du får dine penge gennem forretningen, som de kan tale med inden.
Forøvrig er det en god service hvis de går med på det, da du ikke har nogle krav, uden faktura.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Darr

Dato : 01-08-04 19:57

Hvad gør jeg så med de point jeg har stillet i udsigt.
alle foreslagsstillerne burde have noget for indsatsen, trods alt.

Når jeg har fået den endelige afklaring på hvad er sker, skriver jeg igen

Venlig hilsen
Gerhard

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-08-04 20:57

Man kan desværre kun uddele point til en.
Og man kan ikke sige dine point er stillet "i udsigt", da du allerede har afleveret dem, men jeg forstår godt hvad du mener.
Kunne det ikke være sjovt at installer spillet på en anden maskine?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Darr

Dato : 02-08-04 20:54

Hej Palle
vi har 2 Pc'ere i familien, og der er ikke lykkedes på nogen af dem.
lige nu er spillet sendt til KE media, så må vi se hvad der sker.

mvh Gerhard

Kommentar
Fra : Darr

Dato : 10-08-04 17:48

Hej
dette er til info til alle i der har bidraget.
Tak for hjælpen
vi har fået et nyt spil fra KE media, installeret det
Og - det virker

Venlig hilsen
Gerhard

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-08-04 17:52

Tillykke, det er jo et "fedt" spil, som man kan få lange vinteraftner til at gå med.
Mærkeligt at det virker når KE media har haft udskiftet spillet en gang, der må jo være noget de holder skjult.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-08-04 08:16

Tja. Det sker åbenbart at der er fejl på cden.. Selom det heldigvis er sjældent...

Men det var da godt at du fik det til at virke, og godt at de har en velfungerende kundeservice

Lyhne1

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 09:28

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Darr

Dato : 30-08-04 21:08

Tak for svaret briani.

hej hvis du kæmper dig gennem hele sagen vil du opdage at jeg har brugt dit råd mange gange i andre tilfælde
dog ikke i det aktuelle vedr mafia

mvh Gerhard

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 21:17

Ikke for noget men det korrekte svar må være at det er CD'en der er noget galt med!

Kommentar
Fra : Darr

Dato : 31-08-04 20:16

Hej Tedd
det regnede jeg også med.
Årsagen til at jeg benyttede "Kandu" i dette tilfælde var at der ikke var den store forståelse hos forhandlerne for at der kunne være problemer med spillet en gang til efter at det var blevet skiftet første gang.
jeg har brugt alle de forslag jeg har modtaget fra jer til at udelukke at problemet lå hos os.

jeg har fået hjælp fra jer alle sammen på et eller andet niveau til at overbevise forhandleren om at det var spillet der var noget galt med.
som jeg skrev først i august var der flere af jer der burde have point, men sådan er systemet ikke.
jeg er glad for den hjælp jeg har fået og kan så desværre ikke stille alle tilfredse
jeg stopper derfor korrespondancen vedr mafiaspillet her
Venlig hilsen
Gerhard