/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mine nye slørhaler
Fra : PuffY
Vist : 1884 gange
20 point
Dato : 08-05-04 20:59

Hej...

Har fået 2 slørhaler. De er i en bowle, der er noget grus på bunden, der er en plastik plante. Planten har jeg stillet ude i siden fordi jeg har hørt de ikke har godt af at svømme rundt og rundt hele tiden. Giver dem 4 stykker TetraAniMin om dagen ( foder piller ).

Trives de godt nok der? Første gang jeg har fisk så skriv hvad der skal til!..

Accepteret svar
Fra : leneogbo

Modtaget 20 point
Dato : 10-05-04 00:15

hej puffy!!
nej de trives ikke!! der vil ikke gå lang tid før de vil ligge i overfladen og gispe. og derefter vil de langsomt dø!! dine slørhaler får ingen ilt!! du skal have en luftpumpe og en opsamler til skidt. og så nogle rigtige planter køb nogle lave nogle, så der stadig er plads. det er synd for slørhalerne og ærgeligt for dig, at de dør. det allerbedste vil være at købe et alm. akvarium, så er glæden ved at have slørhaler større ( har selv 6stk i et 120l. med cirkulations/luft pumpe.
god fornøjelse =-)
lene

Godkendelse af svar
Fra : PuffY

Dato : 10-05-04 22:43

Tak for svaret leneogbo.

Kommentar
Fra : PuffY

Dato : 10-05-04 22:46

Hej Lene

Fik dem i min konfirmations gave, det er rigtigt det med at de gipser efter vand, men så når jeg tager nyt vand i opholder det op i en dag.
Dem jeg fik det siger de kan leve der.

Kommentar
Fra : leneogbo

Dato : 11-05-04 12:33

hej igen puffy!!
dine slørhaler kan godt leve der, men de trives ikke før at de vil få luft via en pumpe. vandet hos dine slørhaler indeholder ikke nok ilt. derfor at de gisper. Det vil en pumpe kunne klare, så kommer der også cikulation i vandet og dine fisk vil være meget mere aktive... og sjovere for dig!!
lene

Kommentar
Fra : PuffY

Dato : 11-05-04 15:21

Hej Lene

Okay, tak for svaret. Jeg må lige have fat i et rigtigt akvarium så! :D