/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
leder efter Seier
Fra : lykkebo4
Vist : 609 gange
40 point
Dato : 08-05-04 18:34

Tipoldefar hedder Seier Christensen og hans forældre hed Christen Knudsen og Anne Marie Seiersdatter Ørum. de bor dog kun i Svostrup fra ca. 1810 til 1813 . så flytter de til Thorning- ved ikke hvor Christen Knudsen er født , men de bliver gift i Durup, Anne Maries forslægt kendes. efter 1829 bliver de væk efter den tid, er der kun spor af Tipoldefars og hans yngre brod Jerimias- er der nogle som kender disse

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 40 point
Dato : 10-05-04 20:43

ved at søge på navnet Sejer på FS. er der hit på 119x Sejersen fra Viborg prøv selv at søge, det kan være du kan finde videre oplysninger der.
Senta
You searched for: Sejer, Viborg, Denmark, Denmark
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 119
Select records to download - (50 maximum)
1. Ane Marie Jensen Sejersen - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 14 JUL 1890

2. Christen Pedersen Sejersen - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 1701 Raaby,Randers, , Viborg, Denmark

3. Soren Sejersen - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 04 MAY 1806 Mammen, Viborg, Denmark

4. Christen Sejersen - International Genealogical Index

Godkendelse af svar
Fra : lykkebo4

Dato : 11-05-04 18:41

Tak for svaret senta.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-05-04 09:28

Er dette Anne Marie Seiersdatter Ørum forældre??????

Der er 2x Durup , derudover er der fra DDA. en

Sejer Christensen,barn af 1. ægteskab fra Viborg, det er lidt svært at hjælpe når der ikke er ca. årstal på de forskellige personer.
Samtlige personer i husstanden
viborg, Middelsom, Mammen, Mammen sogn, , Mammen by, 13, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Christen Hvas, 61, Gift, husbonde, gaardbeboer,
Else Andersdatter, 61, Gift, madmoder, ,
Anders Christensen, 30, Ugift, barn af 1. ægteskab, ,
Sejer Christensen, 18, Ugift, barn af 1. ægteskab, ,
Anne Marie Andersdatter, 20, Ugift, tjenestefolk, ,

Durup Gislum herred Ålborg Amt
Durup Harre herred Viborg Amt

Senta
Samtlige personer i husstanden

aalborg, Gislum, Rørbæk, Rørbæch Bye, , , 2. familie, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Sejer Ørum, 40, Gift, mand, Adjunctus et successor til Rørbæch og Grynderup!!,
Anne Sophie Møller, 31, Gift, kone, ,

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 12-05-04 10:50

senta det er gislum rørbeck men mangler Sejer fd. 1786 hans forældre skulle hedde Christen Knudsen og Anne Marie Sejersdatter Ørum- nu har jeg fået noget mere at vide. ang. dette Christen Knudsen f. i Viborg amt, Harre-Durup- Toustrup by . har set dem i flk. 1787 og 1801 Som søn af Knud Andersen og 70 år i 1801 og Mette Jeppesdatter- 61 år.i 1787 var der også en datter Kiersten Knudsdatter. 5 år gl. efter 1828 er der ingen som ved hvor de er flyttet hen, efter Thorning-
du kan komme i forbindelse med mig synoeve@mail.dk
hilsen fra lykkebo4

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-05-04 16:21

Er det den rigtige Christen Knudsen
??
Senta
Samtlige personer i husstanden

viborg, Harre, Durup, Toustrup By, , , 28, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Knud Andersen, 70, gift, Mand, Huusmand med Jord,
Mette Jeppesdatter, 61, gift, Hans Kone, .,
Christen Knudsen, 14, ugift, Deres Søn, .,

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 12-05-04 16:42

hej senta det er vedkommende

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-05-04 23:01

Kan forældrene ikke være døde i 1828 ?
Senta
Samtlige personer i husstanden
viborg, Harre, Durup, Toustrup By, , , 11, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Knud Andersen, 49, gift, Mand, Bonde og Huusmand,
Methe Jepsdatter, 48, gift, hans Kone, .,
Kiersten Knudsdatter, 5, ugift, deres Børn, .,
Christen Knudsen, 1, ugift, deres Børn, .,