/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Er denne kode korrekt?
Fra : anetteogjesper
Vist : 769 gange
40 point
Dato : 08-05-04 16:17

Hej

Jeg skal have flyttet noget fra 2 steder i min database til ét andet sted og jeg har lavet nedenstående kode, men er i tvivl om den er rigtig. Jeg ville gerne trække session id ud også , men hvordan gør jeg det?

//confirmation
$sql = "INSERT INTO store_orders_itemmap(id, sel_item_id, sel_item_qty, sel_item_size, sel_item_price, efterkrav, overfoersel, ewire, fornavn,
efternavn, adresse1, adresse2, city, postnr, telefon, mobil, email, add_type, sendtil, sendtil_adresse1, sendtil_adresse2, sendtil_by, sendtil_postnr, personlig_besked)
SELECT o.sel_item_id, o.sel_item_qty, o.sel_item_size, o.sel_item_price, s.efterkrav, s.overfoersel, s.ewire, s.fornavn,
s.efternavn, s.adresse1, s.adresse2, s.city, s.postnr, s.telefon, s.mobil, s.email, s.add_type, s.sendtil, s.sendtil_adresse1, s.sendtil_adresse2, s.sendtil_by, s.sendtil_postnr, s.personlig_besked
FROM store_shoppertrack o, orders s
WHERE session_id = '$PHPSESSID'";

$sql = mysql_query($sql)
   or die (mysql_error());

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 08-05-04 17:47

Har du connectet til databasen før denne kode???

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-05-04 18:34

Ja selvfølgelig, tog det bare ikke med

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 08-05-04 19:34

Jeg ville lave det noget lignende sådan her, men jeg mangler selvfølgelig at redigere "INSERT INTO"'en, men det regner jeg med, at du selv kan gøre, men nu lægger det hele i et array, så du bare kan hente dataerne ved at skrive $ efterfulgt at navnet, som feltet i databasen hedder:

Kode
$hente_data = "SELECT * FROM store_shoppertrack WHERE session_id = '$PHPSESSID'";

$resultat = mysql_query($hente_data);
$raekke = mysql_fetch_array($resultat);
extract($raekke);

$sql = "INSERT INTO store_orders_itemmap(id, sel_item_id, sel_item_qty, sel_item_size, sel_item_price, efterkrav, overfoersel, ewire, fornavn,
efternavn, adresse1, adresse2, city, postnr, telefon, mobil, email, add_type, sendtil, sendtil_adresse1, sendtil_adresse2, sendtil_by, sendtil_postnr, personlig_besked)";

$sql = mysql_query($sql)
or die (mysql_error());

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 08-05-04 19:37

Ups, der skal selvfølgelig stå:

Kode
$sql = "INSERT INTO store_orders_itemmap (id, sel_item_id, sel_item_qty, sel_item_size, sel_item_price, efterkrav, overfoersel, ewire, fornavn,
efternavn, adresse1, adresse2, city, postnr, telefon, mobil, email, add_type, sendtil, sendtil_adresse1, sendtil_adresse2, sendtil_by, sendtil_postnr, personlig_besked) VALUES ($o.sel_item_id...

Punktummer skal selvfølgelig antydes som fortsættes...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-05-04 19:44

Tak, men lige noget jeg ikke forstår. Du skriver:
$hente_data = "SELECT * FROM store_shoppertrack WHERE session_id = '$PHPSESSID'";
hvad så med delen "orders", det er jo fra to steder af tingene tages.

Accepteret svar
Fra : Lasse_Madsen

Modtaget 40 point
Dato : 08-05-04 19:58

Ups, den glemte jeg lige...

Er det de samme dataer, der ligger i de 2 databaser, ellers kan du skrive:
Kode
$hente_data = "SELECT * FROM store_shoppertrack WHERE session_id = '$PHPSESSID'";
$resultat = mysql_query($hente_data);
$raekke = mysql_fetch_array($resultat);
extract($raekke);

$hente_data1 = "SELECT * FROM orders WHERE session_id = '$PHPSESSID'";
$resultat1 = mysql_query($hente_data1);
$raekke1 = mysql_fetch_array($resultat1);
extract($raekke1);

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 08-05-04 19:59

I stedet for kun:
Kode
$hente_data = "SELECT * FROM store_shoppertrack WHERE session_id = '$PHPSESSID'";

$resultat = mysql_query($hente_data);
$raekke = mysql_fetch_array($resultat);
extract($raekke);

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-05-04 20:23

Tak for svaret Lasse_Madsen.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 08-05-04 20:36

Jeg takker da for pointene...