/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux/Windows og StarOffice/OfficeXP ?
Fra : croaks
Vist : 823 gange
600 point
Dato : 29-05-02 20:13

Hejsa

Hvad kan man lave i Linux, som man ikke kan lave i Windows?

og

Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 29-05-02 20:20

Det er jo i bund og grund de samme programmer, der er med. Jeg vil påstå at du kan det samme i StarOffice som du kan i Office - uden Publisher, Publisher kan måske nogle ting, der ikke følger med StarOffice.

Men hvis man er aldrig havde prøvet nogen af delene, vil jeg ikke tro at der var ret meget forskel. Den største forskel er nok, at de fleste er vandt til at bruge MS-programmer som har den samme brugergrænseflade.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 29-05-02 20:23

Prøv egentlig at læsse dette. Det er nok noget der vil interessere dig:
http://www.sun.dk/produkter/software/staroffice/privatcomputer2001-12.pdf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 19:22

Wed, 29 May 2002 18:12:34 GMT brugte croaks 17 linier på at fortælle dette
til dk.edb.system.unix:

>Hvad kan man lave i Linux, som man ikke kan lave i Windows?

Ordentlig sikkerhed. Derudover ingenting - men i Linux kan man lave tingene
hurtigere og mere stabilt.

>Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?

Det vil jeg mene er et rent tilvænningsspørgsmål.

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Forskellen på ens far og mor og en kæreste er,
at man måske kan få det godt med kæresten. (Ida, 8 år)

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 29-05-02 21:16

Hvad ville du acceptere som svar?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 20:08

> Hvad kan man lave i Linux, som man ikke kan lave i Windows?
> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?

Når du stiller disse spg. skal du vælge Windows+MS Office. 97% af dem du
kender aner intet om Linux/StarOffice, og du får måske brug for at spørge
meget.

Men om 5-7 år er du sikkert frustreret og dygtig nok til noget mere
kvalificeret.

mvh

Michael
(e-mail adressen er falsk pga. spam - svar i gruppen)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 29-05-02 23:06

Hej Croaks

På banen igen med et spørgsmål som kan sætte gang i tasterne )

Her ville det vist være på sin sin plads hvis en LINUX bruger ville komme med sine erfaringer. Jeg tror det er meget svært at svare på dette uden selv at ha`prøvet at køre LINUX. Man kan jo gå ind på nettet og læse hundredevis af sider,--slår man op på GOOGLE,- så kommer der jo et hav af informationer. Man kan finde brudstykker om hvad man kamn eller ikke kan og sætte det sammen som en Kommentar til dit Spørgsmål,---men det vil jeg sammenligne med feks. at se et Gallopløb og skulle forklare bagefter hvordan det var at ride hesten.

Hvad Star Office angår er det en udmærket programpakke fra det Tyske, fantastisk det er gratis for private . Det indeholder både Tekstbehandling, Regneark, Præsentationer samt Tegning / Billedbehandling. Jeg har haft Star Office installeret,---men kom alligevel til at savne det større og betydeligt mere udbyggede MS office. Man må sige, at prisen er også derefter. Der skal lige nævnes en ekstra fordel med Star Office, - programmet deler filer med bla. MS Office ,- Lotus og Wordperfect, -så man er rimeligt dækket ind der.

Lad os så se, om dette Spørgsmål kan stikke det du stillede omkring "Bedste Virusprogram"

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 21:48

croaks wrote in <dO8J8.12524$N46.486400@news010.worldonline.dk>:
> Hvad kan man lave i Linux, som man ikke kan lave i Windows?

Jeg støder på mange små ting i hverdagen som jeg har nemt ved i Linux, men
er meget besværligt eller helt umuligt for mig i Windows.

Fx. sidst jeg havde en CD, og skulle lave en ISO af den. Jeg tror jeg
brugte 15-30 minutter på at finde, downloade og installere diverse
programmer, bare for at finde ud af, at de kun kunne bruge deres eget
properitære format.
Jeg ved det kan lade sig gøre at lave en ISO fra en CD i Windows, men jeg
gav op.

I Linux er det lige så nemt som at kopiere en fil.

> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?

Jeg foretrækker Open Office.org (Star Office), men det er nu mest pga.
pengene. Jeg synes det er ca. lige gode, og er egentlig ligeglad med
hvilken jeg bruger.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 22:07

croaks wrote:

> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?

Prøv at tage et kik på OpenOffice. Jeg kan godt lide den. Om den er
bedre end "Office XP" ved jeg ikke; men gratisheden og åbenheden er en
rimelig vigtig parameter for mig.

Knus
Regnar

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 22:48

On Wed, 29 May 2002 20:12:34 +0200, croaks wrote:

> Hvad kan man lave i Linux, som man ikke kan lave i Windows?

Lad os tage noget som grafisk brugerflade, der kan man vælge den der
bedst passer en, jeg kører f.eks. fvwm2, som ser sådan ud:
http://www.fvwm.org/screenshots/Dan-desk-1280x1024.gif
Blackbox:
http://images.freshmeat.net/screenshots/778.png
Windowmaker:
http://windowmaker.org/imageview.php?cat=big&id=48

Og endelig er der desktop envoriments:
KDE:
http://www.kde.org/screenshots/kde300shots.html
Gnome:
http://www.gnome.org/images/screenshots/20000520-ole-big

--
Med venlig hilsen
Bo Simonsen

Join the GNU Generation

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 00:17

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> wrote in message
news:pan.2002.05.29.23.47.48.940206.7419@geekworld.dk...

> Windowmaker:
> http://windowmaker.org/imageview.php?cat=big&id=48

Her kunne jeg så godt tænke mig at vide, om nogen har haft succes med div.
homebanking-løsninger, der kun fungerer i IE med en IE kørende i VMware?

--
Mvh
Tonni Aagesen
<agent29@stofanet.dk>

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-05-02 05:35

Hej

Til Zonker har du selv prøvet at køre LINUX?

Til PARKENSS tak for din kommentar, mit formål med dette spørgsmål er at få en snak igang omkring Linux/Windows!

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 30-05-02 07:25

Jeg har prøvet, at kører Linux med KDE - og jo, det går ned. Det er ikke altid så klippestabilt, men det er da mere stabilt end Windows. Når man omtaler Linux som stabil, tror jeg man hentyder til text-versionen uden grafisk-interface.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 07:53

>>>>>>>>>>>>>>>>>> Oprindelig meddelelse <<<<<<<<<<<<<<<<<<

Den 29-05-02, 20:12:34, skrev "croaks" <croaks.news@kandu.dk> til emnet
Linux/Windows og StarOffice/OfficeXP ?:

> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?

Microsoft er StarOffice langt overlegen. StarOffice er nødt til at kunne
læse Microsoftfiler - Microsoft er ikke nødt til at læse StarOfficefiler

Stevan Krcadinac
skrcadin@vip.cybercity.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 07:13

croaks wrote:
> Hejsa
>
> Hvad kan man lave i Linux, som man ikke kan lave i Windows?

Under linux får du opbygget en bevidsthed om hvad edb og internet er for
noget. Det er nyttigt idet "viden som bekendt er magt".

Det er de færreste der lærer ret meget af at køre windows, udover
"museklik" forståes.

Køb du dig en susepakke til skaldede 400 kr her: www.suse.dk

Eller en mandrakepakke her: www.linuxpusher.dk

Med dem er du som new-newbie sikker på succes.

Start du nu på en frisk disktop under linux.

Tænk om alle kørte rundt i røde folkevogne?

Det gør de ikke, men allesammen bruger windows

Hilsen Claus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 13:31

Stevan Krcadinac wrote in <20020530.6532400@skrcadin.pancevac>:
>> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?
> Microsoft er StarOffice langt overlegen.

Uddyb gerne.
Hvad er det, der gør MS Office bedre end StarOffice?

> StarOffice er nødt til at kunne
> læse Microsoftfiler - Microsoft er ikke nødt til at læse StarOfficefiler

Groft sagt...

StarOffice fungerer fint ud support for MS Office-filer, indtil man en dag
får tilsendt en MS Office-fil, som man skal bruge.
Det samme gælder modsat, men sandsynligheden er bare ikke så stor.

Hvis vi laver en "grov afrunding" har du ret. Dermed mener jeg, at vi laver
"næsten alle bruger MS Office" til "alle bruger..." og "næsten ingen bruger
StarOffice" til "ingen bruger...". Så har du ret.
Men de "næsten ingen" er altså mig bekendt mange tusinde. Det er ikke mange
globalt set, men det er mange, hvis de står foran dig i køen til bussen. :)

Dertil skal så tilføjes, at jeg endnu aldrig har haft problemer med MS
Office filer i StarOffice. Jeg har dog hørt om folk der har.

Jeg har desuden hørt noget om, at MS Office ikke kan læse StarOffice-filer.

Dvs. bruger jeg StarOffice kører det bare. Bruger jeg MS Office kan jeg
ikke læse StarOffice dokumenter.
Det undrer mig lidt at du mener MS Office er overlegen, men dit eneste
argument peger den anden vej. Eller er det bare mig?

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 15:54

Niels Andersen wrote:

>>StarOffice er nødt til at kunne
>>læse Microsoftfiler - Microsoft er ikke nødt til at læse StarOfficefiler

dvs at staroffice kan håndtere flere filformater end word...

>>
>
> Groft sagt...
>
> StarOffice fungerer fint ud support for MS Office-filer, indtil man en dag
> får tilsendt en MS Office-fil, som man skal bruge.

Det forstår jeg ikke, for jeg har netop konverteret ca 400 mb filer fra
word til openoffice og applix ( jeg tester begge to).

Det har de klaret lige godt.

Bortset fra det vi har lavet i wordart ( logoer og den slags).

Det er til gengæld meget let at lave igen i diverse kontorprogrammer.

Applix og open office kan nemt afsende i wordformat. Open er lidt bedre
til det, den kan sende i xp-format også.

Hilsen Claus Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 19:46

claus Christian Larsen wrote in <3CF63CF0.2050603@tophygiejne.dk>:
>> StarOffice fungerer fint ud support for MS Office-filer, indtil man en
>> dag får tilsendt en MS Office-fil, som man skal bruge.

> Det forstår jeg ikke,

Det kan jeg godt forstå, at du ikke gør. :)
s/ud support/uden support/

Altså:

StarOffice fungerer fint uden support for MS Office-filer, indtil man en
dag får tilsendt en MS Office-fil, som man skal bruge.

Og så kan jeg tilføje, at hvis det problem opstår, så installerer man da
bare MS Office support. Hvis man da kan undgå at gøre det fra starten...

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 21:02

>>>>>>>>>>>>>>>>>> Oprindelig meddelelse <<<<<<<<<<<<<<<<<<

Den 30-05-02, 14:30:40, skrev Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> til
emnet Re: Linux/Windows og StarOffice/OfficeXP ?:

> Stevan Krcadinac wrote in <20020530.6532400@skrcadin.pancevac>:
> >> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?
> > Microsoft er StarOffice langt overlegen.

> Uddyb gerne.
> Hvad er det, der gør MS Office bedre end StarOffice?

Det oprindelige 2. spørgsmål lød:
” Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP?”
   Så er mine forhold, at jeg kun bruger windows og at jeg kan vælge om jeg
vil bruge en officepakke til 5-7000 kr(MSoffice er vel (jeg gætter)
stadig de facto standard) og en gratis kontorpakke (af rigtig god
kvalitet).

Lidt om hvad jeg har kendskab til af begge pakker.
Jeg har benyttet:MsOffice 5.3, 95.97.2000
         StarOffice 5.1. 5.2(dansk (linux og windowsversion).
   Hvis jeg skulle sende et tekstdokument til nogen ville jeg bruge *.doc
formatet (generelt), (.rtf ville jeg ikke lade andre end MS tage sig af
(alle ”gratis kontorpakkerne, som jeg har prøvet har mildest talt svært
ved at formatere en rtf- fil).
For mig er Outlook idealet for hvordan et sådant program skal være (jo
jeg temmelig glad for ”Evolution” også - det kører desværre kun på
Linux).

Af styresystemer bruger jeg windows 98, 2000Pro og Linux SuSe 7,3. Så ja
jeg bruger StarOffice fordi den kan bruges til alle 3 styresystemer (hvad
der desværre udelukker ”Evolution”).

Stevan Krcadinac
skrcadin@vip.cybercity.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 23:07

On Wed, 29 May 2002 23:07:23 +0200, Regnar Bang Lyngsø wrote:

> croaks wrote:
>
>> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?
>
> Prøv at tage et kik på OpenOffice. Jeg kan godt lide den. Om den er
> bedre end "Office XP" ved jeg ikke; men gratisheden og åbenheden er en
> rimelig vigtig parameter for mig.

"Ja, det siger de Linux-folk altid, men det er jeg ligeglad med!"

Jeg har det på samme måde. Jeg har brugt SO hidtil; jeg har sågar lavet
min svendeprøve vha. SO5.2, men nu bruger jeg OO 1.0.

--
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 23:19

On Thu, 30 May 2002 08:53:24 +0200, Stevan Krcadinac wrote:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Oprindelig meddelelse <<<<<<<<<<<<<<<<<<
>
> Den 29-05-02, 20:12:34, skrev "croaks" <croaks.news@kandu.dk> til emnet
> Linux/Windows og StarOffice/OfficeXP ?:
>
>> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?
>
> Microsoft er StarOffice langt overlegen. StarOffice er nødt til at kunne
> læse Microsoftfiler - Microsoft er ikke nødt til at læse StarOfficefiler

Tjah, er det nærmere Microsoft _selv_ der er SUN overlegen vurderet på
udbredelse og dermed dominans af sin Officepakke?

Desuden kan du være sikker på at Microsoft inkluderer SO-filtre i deres
Office når SO har taget tilstrækkeligt meget af markedet... for ellers
kan folk ikke konvertere _til_ MS.
Hvis vi skal tale om overlegenhed, så må det gå på hvad der er af
_eksport_-filtre.

Desuden er hele snakken om "filer" og hvilke programmer der kan læse
hvilke formater jo blot et symptom på Microsoft og andres evne til at
låse kunder/brugere i deres egne systemer.

Dermed vil jeg spørge om hvad der er bedst?
Jeg mener ikke den strategi er ubetinget god for kunderne.

--
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 23:21

On Thu, 30 May 2002 20:46:21 +0200, Niels Andersen wrote:

> claus Christian Larsen wrote in <3CF63CF0.2050603@tophygiejne.dk>:
>>> StarOffice fungerer fint ud support for MS Office-filer, indtil man en
>>> dag får tilsendt en MS Office-fil, som man skal bruge.
>
>> Det forstår jeg ikke,
>
> Det kan jeg godt forstå, at du ikke gør. :) s/ud support/uden support/

Det er jo heller ikke alle, der læser regexps

<KLIP>

--
Steen

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-05-02 01:26

Jeg kan umiddelbart komme i tanke om een ting som man i mange år har kunnet med med Linux som som Microsoft først nu er ved at gøre noget ved med Windows XP. Hvis et program går ned i Linux, så går systemet aldrig helt ned. I situationer hvor man med Windows ikke har andre muligheder end at slukke for strømmen, så kan man med Linux blot skifte til et andet terminalvidue med F-tasterne, logge ind som root, og "dræbe" det program som gik ned. Herefter kan man så gå tilbage til det første terminalvindue og fortsætte. De data som man arbejdede med i det program som gik ned er naturligvis tabt, men det ville de selv sagt også have været med Windows. Derimod er de data som man samtidigt arbejdede med i andre programmer som var åbnet samtidigt IKKE tabt! Tværtimod vil man umiddelbart kunne fortsætte fra hvor man slap med disse! Yderligere har man sparet der tid som der ville være gået med genstart af maskinen.

Med hensyn til spørgsmålet Star-Office contra MS-Office, tjaaaaa....... Det vil jeg nærmest betragte som et religiøst spørgsmål. Men Star-Office er unægteligt noget billigere at anskaffe sig end MS Office.

Med venlig hilsen

Søren Nielsen

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 600 point
Dato : 31-05-02 16:09

Tjah... Linux/Windows? Det er et godt spørgsmål!

Men Microsoft er jo StarOffice langt overlegen.

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 31-05-02 18:34

Man kan konfigurere Linux til at opfylde netop sine behov og dermod mindske resursespild og få mere ud af sin maskine i modsætning til Windows som installerer en lang række services som man måske ikke har brug for.
Men linux kræver selvfølgelig en hvis ekspertise i modsætning til Windows

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 14:08

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

>>>>> "croaks" == croaks <croaks.news@kandu.dk> writes:
croaks> Hvad kan man lave i Linux, som man ikke kan lave i Windows?

I princippet er der ikke den store forskel, men det er efter samme
princip, at vi to ikke er specielt forskellige, da vi kan nedbrydes
til samme grundbestanddele, kan det samme i store træk (jeg kan nogle
ting bedre end dig, du kan nogle ting bedre end mig, men det er
detaljer) osv.

Hvad begyndervenlighed angår, er Linux ved at være rigtigt godt med,
hvis man vælger en Linuxdistribution, der ikke er tiltænkt erfarne
brugere (Debian eller Slackware skal nok ikke være din første
distribution). Jeg har hørt mange, der forbander Linux for at være
brugerfjendsk, eller i det mindste begynderfjendsk, fordi de så at
sige leder efter Windows inde i Linux, dvs. de bruger Windows som
målestok og forventer, at andre gør det samme.

Men nogle eksempler på forskelle:

1) Forestil dig, at du har 100 filer, fx HTML-filer, hvor du vil have
rettet en tekststreng, eksempelvis en URL. Hvad gør man under
Windows? Man peger og klikker, til ens arm visner og falder
af. Hvad gør man under Linux? Man skriver

find -name '*.html'|xargs perl -i -pe "s/foo/bar/ge"

for at erstatte alle "foo" med "bar".

2) Et grafisk program har fastfrosset dit keyboard og din mus (sker
meget sjældent, men Half-Life gjorde det for mig i går... ja, jeg
spiller det under Linux . Hvad gør man i Windows? Reboot,
evt. med datatab til følge. Under Linux? Man logger sikkert ind på
sin maskine fra en anden, hvorfra man kan slå det forulempende
program ned. Har man ikke den mulighed, kan man altid trykke en af
de magiske tastesekvenser, for at få maskinen til at skrive alle
buffere til harddisken, hvorefter man rebooter på den hårde måde.

3) Man har fejlbedømt mængden af harddiskplads man skal bruge til et
eller andet, og vil afsætte endnu en partition eller hel disk til
problemet. Windows? Grr... hver partition har sit eget
"drev" og optræder som sit eget uafhængige filsystem... bande,
svovle. Linux? Man mounter hvad somhelst hvor somhelst.

Moralen er: man kan gøre en masse smarte ting under Linux, som er
besværlige, men ikke umulige, at gøre under Windows, men det kræver,
at man besidder en vis viden om systemet. Hvis man vil fortsætte med
at arbejde på Windowsmaner, kan man gøre det uden de store
omvæltninger.

croaks> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?

Æbler og pærer. MS Office er begrænset til en platform. Jeg bruger
ikke selv den type programmer, så jeg kan ikke give dig en vurdering
af kvaliteten i større kontekst. Men til de få ting jeg har brugt
begge, er OpenOffice (som StarOffice bygger på) løbet med sejren, selv
om den ikke føles så "smooth". Skal man lave noget med bare et modikum
af formler eller anden matematik, er OpenOffice en suveræn vinder. Jeg
vil til enhver tid kraftigt anbefale enten OpenOffice eller
StarOffice, hovedsageligt den første, men det er mest af politiske
grunde.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAjz4xzYACgkQYu1fMmOQldW6wQCfaq7QMGiE46W6F+Wfjur0QIhN
FJgAnApkk2mOLyYLqJZssuLKJWw/YMOR
=+3dt
-----END PGP SIGNATURE-----

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 15:55

croaks wrote:

> Hejsa
>
> Hvad kan man lave i Linux, som man ikke kan lave i Windows?

Med lidt knofedt er der ikke noget, man kan lave i det ene som man ikke kan
lave i det andet...

Det er et ret basalt synspunkt....det kan så blive lidt dyrt at få
optimeret Windows til sin processor, fordi det er closed source...mens
kravet fra Linux' side er at man har husket at installere kildeteksten.
På den negative side er der fx ikke speciel god USB understøttelse, fordi
der ikke rigtigt er kommerciel support her (Dette gælder alle ikke Windows
styresystemer, selv MacOS går ikke helt uramt forbi).

Hørte engang denne på mit studie "Linux kan jo ikke noget som man kan med
Windows og C++ Builder!" .... det var ganske korrekt i dette tilfælde, det
kostede 4-10 gange så meget at komme til at gøre de samme ting med en
Windows.

> Hvad er bedste "StarOffice" eller "Ms Office XP"?

Ingen af dem når op på siden af Lotus Smartsuite....
Men det kommer an på dit behov...er du plantet midt i et MS miljø, er der
store problemer med dokumentudvekslinger. Men på den anden side så er der
også problemer med dokumentudveksling MS-Office versionerne imellem.

OpenOffice på en Windows fungerer ganske glimrende, der er dog store
problemer med embedded objects og især WordArt hvis man skal udveksle.
Dette skyldes ikke at OO's udviklere har uvilje imod MS-Office....men fordi
det er lukkede (properitære) formater, de skal kort sagt gætte sig og prøve
sig frem, når de laver filtre. Dette gør at de filtere man finder i
StarOffice, OpenOffice, KOffice, Papyrus Office, Applixware, Productive osv
aldrig bliver gode, blandt andet fordi dokumentformaterne også er et
bevægeligt mål.

Men hvem ved sine fulde fem benytter WordArt ?? Vel de fleste
Windowsbrugere jeg kender, kan ikke lide WordArt, de kan ikke hitte ud af
at bruge WordArt (Blandt andet pga et par gamle bugs, der får
illustrationerne til nogen gange at opføre sig besynderligt) og de synes at
resultatet er grimt ... kort sagt benytter de alle WordArt lige så snart de
får chancen. Thats Highly Illogical....

Ovenpå dette skal jeg lige sige at jeg benytter OpenOffice i Windows
(Desværre en nødvendighed i øjeblikket), AbiWord og KOffice i Windows (Har
dog OpenOffice installeret...er dog en tung omgang) og Lotus Smartsuite i
eCS og WordSmith på min Pilot (Interface programmet til min PalmPilot
converterer alle mine WordArt dokumenter til RTF format).

Er du ligesom de 80% af brugerne af kontopakker her på kloden, der kun har
behov for 20% af funktionaliteten i pakken og ikke lader dig skræmme af
eventuelle dokument udvekslings problemer er OpenOffice/StarOffice at
foretrække.

--

Live long and prosper...
____________________________________________________________
Peter Jespersen, Linux User # 148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Where have all the nice taglines gone?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 16:08

Peter Jespersen wrote:
> croaks wrote:

> Ingen af dem når op på siden af Lotus Smartsuite....

Ja den har jeg nu også altid godt kunne lide. Jeg sad for sjov og
prøvede at installere den under winex her forleden dag og det ser
faktisk ud som om den godt kan bide på. Meget af det startede op. Jeg
fik den dog ikke installeret men jeg vil gætte på at en der er mere ferm
på linuxfingerne vil kunne installere den under winex.

Lad det hermed være en opfordring........

Hilsen Claus

Kommentar
Fra : petersendyr

Dato : 14-06-02 01:06

Windows er mere velegnet som spilleplatform, idet dette styresystem i højere grad tillader den enkelte proces at sættes sig på hele processoren.

Det kan også ses som en fordel at Windows findes i et lille antal standardiserede versioner, mens Linux findes i et hav af versioner, som man let løber sur i som begynder.

Hvis man skal bruge databaser uden at være en erfaren databasebruger eller databaseprogrammør, er MS Office at foretrække frem for Staroffice, fordi databaseintegrationen i MS Office er mere ligetil end i Staroffice.

Hvis du bruger tekstbehandling og regneark til seriøse formål, skal du, hvis du bruger MS Office, huske at gemme dine filer i et neutralt format, da ingen reelt kan garantere at koderne kan læses 100 % om 10 år - ligesom tekster skrevet i en 10 år gammel Word ofte ser højst mærkværdige ud i dag, hvis de overhovedet kan åbnes. På dette punkt er de åbne standarders filosofi langt, langt overlegen, fordi Microsoft kun har sine egne teknikere til at overvåge formathistorikken.

Hilsen
Peter