/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gasinstallation
Fra : zakdk
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 08-05-04 12:38

Vi skal til at installere gas i vores hus og vil derfor høre om nogen her kan komme med gode råd.
Vi bor i Københavnsområdet i et 100 kvm hus i et plan, med nye energivinduer/døre, huset er rimeligt isoleret.
Vi har set på kedler fra Vaillant kondeserende/ikke kondenserende, nogen kommentarer ?. Kan I anbefale en VVS-mand i vores område ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-04 12:44

Hejsa
DONG tilbyder el og naturgas til fast pris til både privat- og erhvervskunder. Lås dine energipriser - og undgå ubehagelige overraskelser.
https://www.dong.dk/portal/page?_pageid=53,31460&_dad=portal&_schema=PORTAL

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-04 12:45
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 08-05-04 14:55

Kondenserende er godt til gulvvarme, da den kan kører med lav temp på varmeanlæget. Afgangsrøret griser lidt (gullig farve) og der dannes istapper.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 10-04-06 20:56

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 18-04-07 18:00

Ved du evt. hvilke udgifter der er forbundet med overgangen til gas ? Jeg tænker på at købe et hus, der ikke har indlagt gas, men det er i vejen. Betaler Dong/HNG for stikledningen sådan at jeg kun skal betale for fyret og indvendig installation, eller skal jeg selv betale det hele ?