/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Orden på mp3 filer
Fra : pepsimax
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 08-05-04 00:11

Hej

Da jeg efter hånden har nogle mp3 filer
kunne godt tænke mig at få lidt styr på dem

hvilket program bruger i til at finde dem igen
eks. at Kim Larsen er på cd 2 og Madona er på cd 4 osv

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-05-04 00:19

Jeg ved ikke om der ligefrem findes et program til det men ellers er det da ikke så svært at lave sin egen opstilling/ skema i vord feks
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-04 00:23

Her er et lille program der kan det:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=122
Eyvind.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-05-04 00:54

Du kan få næsten(måske dem alle) til at lave en afspilningsliste den kommer til at hedde liste.m3u
hvor liste er det navn som du selv ville det som
disse lister er rene tekstfiler og kan ses/rettes med eks. notesblok
der er en grund til at rette dem. og det er at m3u-filen indeholder hele stien af drev og mapper.
og tanken var at lægge det med på cd'en.
så eks. m3u indeholder
-- c:\\musik\madona\etnummer.mp3
skal nu indeholde
madona\etnummer.mp3
og filen skal så ligge in mappen , så at det hænger sammen
.... øv det lidt dårligt forklaret, men jeg er her i morgen.
GodNatmaden z

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 08-05-04 10:54

Hej igen

Jeg har gjort det sådan at mappen med gruppen her dette navn

eks. ”Big Fat Snake - Running Man”

det jeg ”bare” gerne ville kunne er at kunne søge på ”big fat snake”

og så få at vide at de er på cd nr.3 med denne titel og cd nr. 5 med denne titel

enkelt ikke SSSSSSSS

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-05-04 11:59

Det tror jeg ikke at du kan, da cd'erne ikke bliver registreret efter navn, men efter drev-bogstav.
Jo, det enkelt, og dog
Måske hvis at, du gemmer alle filerne i en mappe på cd'en.
( m=mappe, f=fil )
CD
m-nr05
m--kunstner1
m---album01
f------spor01
f------spor02
....... o.s.v.
f------spor15
m---album2
....... o.s.v.
m--kunstner2
m---album01
f------spor01
f------spor02
....... o.s.v.
f------spor15
m---album2
....... o.s.v.

du kan så have en m3u-fil til hele cd'en liggende på roden af cd'en
det er praktiskt når den kommer i en anden afspiller/pc.
Derudover skal du have en m3u-fil liggende på pc'en (den som din afspiller selv opretter)

Men jeg tror nu ikke at det virker, helt stuerent, efter hensigten.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 08-05-04 13:04

hent winamp og den kan ligge dine sange iorden!! (= WWW.WINAMP.COM