/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
eksamen og mad
Fra : snusi
Vist : 544 gange
150 point
Dato : 07-05-04 22:30

Hej.

Min datter skal snart til eksamen og vil derfor gerne høre om der er noget bestemt mad/kosttilskud eller andet der vil være godt at spise i denne periode.

Hun synes hun mangler energi, har dårlig hukommelse og svært ved at koncentrere sig.

snusi

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-05-04 22:34

Chokolade, frugt og druesukker skulle kunne gøøre det
Og havregryn om morgenen

Kosttilskud er ikke nødvendigt...... Men hvis du vil skal jeg da gerne give et par fif

Mordex

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-04 22:50

Lidt sent at tænke på det nu.
Og at tro kosttilskud kan give gode eksamensresultater
er langt ude.
Det er hendes arbejde i hele skoleåret som giver plus
eller minus i bogen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 22:57

Kosttilskud kan ike give resultater, men det kan give den fornødne energi .

Masser af proteiner, og lige op til (3-4 timer) masser af kulhydrater

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 07-05-04 23:28

Hej Snusi.

En ordentlig morgenmad er rigtig vigtig!

En time før eksamen er slut (jeg tænker her på de skriftlige) kan hun intage en masse sukker: Slik, frugt, sodavand, hvilket giver hende et kick i en times tid, men som derefter vil sløve hende.. Det er derfor vigtigt at hun først gør det når der er en time tilbage, så hun kan udnytte slutspurten.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-04 10:02

Det lyder mere som din datter ikke får sovet nok. En fast døgnrytme med ci.7-8 timers søvn er afgørende for man er veloplagt. Faste sengetider er løsningen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-03-05 02:56

hun skal ligge sig en dagplan.
hvis hun i øjeblikket er ved at læse op er et vigtigt at det hele ikke kun drejer sig om det.

eks. på en dag:
morgenmad
måske en gåtur
læse, hvis hun begynder at blive træt så stop.
find en aktivitet. gå tur, hop eller lignende, vigtigt at sørge for adspredelse
-pas på tv, det sluger hurtigt en time for meget og sløver en del, men det kan være dejligt sent på aftenen hvor der trænges til "tomme input".

vigtigt:
det kan være svært at læse hvis der ligger flere ting og flyder i baghovedet.
hvis det er muligt hurtigt at udrydde det, så få det gjort.

Kommentar
Fra : McGee

Dato : 19-04-05 09:03

Det lyder mere som stres, men prov at spise mindrer og oftere.

Kommentar
Fra : cire_babz

Dato : 17-04-06 18:54

Det en god ide at starte med et godt morgenmåltid, f.eks Havregryn, da det indholder de gode kulhydrater som holder i lang tid og giver dig en jævn strøm af energi. Ellers er ris og pasta os fortringligt.

- Husk masser af vand!, det er et must for hjernen
- Fisk er en god ting at spise en del af da det indholder omega 3 - 6 - 9 som øger koncentrationen. og det er de sunde umættede fedtsyrer som er et must for din krop!

- ellers en god nats søvn og et godt velvære!(hvis der ligger for meget og rydder op i hovedet fjerner det focus)

mvh

Steffan