/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
TDC mailfilter!
Fra : bimbobo2
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 07-05-04 21:48

Hej,
er der nogen der har oplevet, at TDC's mailfilter forhindre some mails til at komme frem eller at blive sendt.
Jeg har mange gange ikke modtaget mails med filer som ikke engang var exe filer.
I aften har jeg forsøgt med at sende til migselv en mail med en exe fil. Her er den mail jeg fik retur:

This is the Postfix program at host pfepc.post.tele.dk.
I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.
For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.
The Postfix program...
.....attachment rejected, considered unsafe and may contain virus (3) (in reply
to end of DATA command)

Hvad er det for noget..? jeg ved godt, at der er masser af "lort" i omløb og virus, men de kan bare ikke stoppe noget uden videre. De har heller ikke informeret, at de brugte sådan en filter.

Hvis man zipper dem så kommer de alligevel igennem...
Andre erfaringer om dette emne?
MVH

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-05-04 21:58

Kan eller kan ikke , de gør det og selv om det er blevet kritiseret så mener TDC, at de gør kunderne en tjeneste ved, at etablere den slags.

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 07-05-04 22:46

Det er helt rigtigt, TDC gør som de vil, næsten alt der har vedhæftet en fil bliver sorteret fra. Det værste er de mener det er til kundernes bedste. Man kan selvfølgelig vælge sig en anden udbyder, men det bedste for os og TDC måtte da være at det var en frivillig sag om filtret skal være aktivt eller ikke, altså en kæmpe forbedring af TDC service!! om man selv kunne bestemme.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 08-05-04 09:32

OK..
kundens bedste er noget kunden bestemmer selv.. så længe det ikke er et til skade til nogen.
De stopper endda nogle filer som ikke er .exe, eller andet det kan medføre en virus!
Jeg udveksler data med nogle venner og de kommer heller ikke med mindre de er "zippede".
De (TDC) hører fra mig i dag, jeg vender tilbage med deres svar.
Tak for svarene forløbig.
MVH