/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvem ejer huset.
Fra : H2
Vist : 2254 gange
200 point
Dato : 07-05-04 19:22

Hej

Jeg har set et hus der står tomt. Er der et sted her på nettet man kan gå ind og se hvem der ejer et hus ud fra en adresse.

I mostrups trykte vejviser kan jeg se navnet på personen, men det er ikke nemt at finde en person ud fra er nave.

Henrik

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-05-04 19:28

Nej, det har du ikke, og godt nok for det. Tænk dig alle de mennesker, der af en aller anden grund eksempelvis ønsker at have hemmeligt telefonnummer, så man ikke blot kan slå dem op i en telefonbog, men i stedet for kunne gå på internettet og se hvor de boede via adressen.

Du kan selvfølgelig være heldig, at en telefon ikke er afmeldt, pg på den måde se et navn på en ejer, men det er også den eneste måde.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-05-04 19:29

pg=og

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 19:30

Du kan henvende dig på det lokale tinglysningskontor.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 07-05-04 19:31

Offentlige oplysninger på ejendomme findes her.

http://ejendomsfakta.netborger.dk/produkt/default.asp?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-05-04 19:38

De ejendomme jeg har undersøgt, er der navn på ejeren.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-05-04 19:41

Det skal lige tilføjes at der ingen navne er tilknytte ejendomsfakta.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-05-04 19:51

Korreks jeg har set at jeg selv står i databasen, men vi har en kriminalbetjent af højere rang boende på samme vej, i feltet om ejeren er alt blankt, så det kan tænkes at evt. hemmeligt eller udeladt telefonnummer samtidig udløser navneforbud i databasen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-05-04 19:53

Men dette er som sådan ikke andet end hvad du kunne finde i vejviseren. En vejviser på nettet.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 07-05-04 19:55

Foreløbig vil jeg godt sige tak til jakoe, men en Poul Petersen er ikke nem at finde ud fra navn.
Til ellebye hvis du går ind under vurdering står navnet på ejerne der.
Henrik

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 07-05-04 20:14

Du kan prøve at kontakte kommunen. Evt. skal du betale 52 kr for at få den nye adresse oplyst, hvis du har navnet på personen, som står i telefonbogen.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 07-05-04 20:21

Jeg kan godt finde Poul Petersen i tlf. bogen op til flere gange.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-05-04 00:02

H2

det aller nemmeste og ganske gratis er at gå på kommunen i afdelingen for ejendomsbeskatningen, de vil oplyse dig hvem ejeren er såfremt du har adressen med, det er altså den tinglyste ejer du får navnet på der, ganske gratis, hvis det er en fling kommune kan du bare ringe til ejendomsbeskatningen, og få det oplyst.

mvh
per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-05-04 00:02

H2

du får selvfølgelig også hans adresse der.

per

Godkendelse af svar
Fra : H2