/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SMS
Fra : ivanovic1
Vist : 509 gange
20 point
Dato : 29-05-02 09:25

Teledanmark og Sonofon har sørget for at lukke for alt hvad der hedder gratis afsendelse af sms via nettet.

Er der nogle der kan hendvise til en hjemmeside, hvor man kan sende gratis sms eventuelt en hjemmeside i udlandet, hvor man kan sende til DK.

Med venlig hilsen Ivanovic

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 29-05-02 09:34

Jeg tænkte nu mere på et sted, hvor man ikke behøver at oprette sig.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-05-02 09:39
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 09:00

"ivanovic1" <ivanovic1.news@kandu.dk> wrote in message
news:zj%I8.28749$4f4.1036755@news000.worldonline.dk...
> Teledanmark og Sonofon har sørget for at lukke for alt hvad der hedder
> gratis afsendelse af sms via nettet.

Det må du ikke fortælle min telefon, den modtager da fint email->SMS via
Sonofon.

-Michael

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 29-05-02 13:12

Til Zonker,

kan man via den adresse du har opgivet sende gratis sms fra Tyskland til Danmark via nettet, oder?

MFG. Picasso

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 12:57

www.sendsms.dk

Virkede da for 20min siden
"Michael Salomonsen" <michaels_fjernmig@multicom.dk> skrev i en meddelelse
news:DT%I8.10897$N46.466745@news010.worldonline.dk...
> "ivanovic1" <ivanovic1.news@kandu.dk> wrote in message
> news:zj%I8.28749$4f4.1036755@news000.worldonline.dk...
> > Teledanmark og Sonofon har sørget for at lukke for alt hvad der hedder
> > gratis afsendelse af sms via nettet.
>
> Det må du ikke fortælle min telefon, den modtager da fint email->SMS via
> Sonofon.
>
> -Michael
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 13:34

Hej,

"Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> wrote in message news:ad2fm6$a4g$1@news.net.uni-c.dk...
> www.sendsms.dk
>
> Virkede da for 20min siden

Har lige prøvet den til mit Telmore-nummer. Efter 10 minutter er der endnu ikke
kommet nogen SMS frem.

Prøvede så www.besked.dk. Her kom SMS'en frem efter 30 sekunder.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 29-05-02 16:14
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 18:27

> Teledanmark og Sonofon har sørget for at lukke for alt hvad der hedder
> gratis afsendelse af sms via nettet.

Ukorrekt.
Du kan sende til TDC fra http://web.icq.com/sms & http://www.myorange.dk

Sonofon (og Telia & Orange for den sags skyld) kan du sende til fra
enhver SMS-sender

--
Michael
http://www.vitsms.tk - GRATIS, daglige vittigheder på din mobil...!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-05-02 22:12

Ja Picasso

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 30-05-02 00:17

Takker...! Jeg flytter nemlig til Tyskland om mindre end to måneder, så det er rart nok at vide noget sådant hjemmefra...!

Ps. til debatgruppen... det er fordi at Teledanmark og Sonfon vil gøre det til en betalingsservice at sende beskeder via nettet... derfor har de lukket alt afsendelse af sms alle de steder hvor det er deres net... eksempelvis senderen ved coolsms.dk den virker jo også når man sender til kunder der ikke har Sonofon og Teledanmark (herunder også Telmore, da det er Teledanmarks net de benytter sig af) Disse to tlf. selskaber er de største i DK og derfor lykkes deres intentioner nok også til sidst.

Men indtil nu virker Oranges sender (såfremt man er logget ind) hver gang. Det skal dog siges at deres site er ekstremt langsomt, men det er nok lige netop grundet føromtalte situation.

Man kan se at det allerede er blevet en realitet på opasia.dk; her skal man betale en krone for at sende en sms derfra... hvilket er dybt latterligt da det jo er fire gange så meget som man betaler ved afsendelse fra sin mobil.

MFG. Picasso

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 18:51

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> skrev i en meddelelse
news:3CF50F4F.CA267C8D@post10.zzn.com...
> Ukorrekt.
> Du kan sende til TDC fra http://web.icq.com/sms & http://www.myorange.dk
>
> Sonofon (og Telia & Orange for den sags skyld) kan du sende til fra
> enhver SMS-sender

ICQ kan ikke sende til Orange-telefoner.

--
mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort
ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.

Kommentar
Fra : Z

Dato : 06-06-02 21:49

Fra den 10. juni lukker også myorange.dk for gratis afsendelse af sms via deres hjemmeside!!! Trist men sandt...!

Accepteret svar
Fra : Krolle

Modtaget 20 point
Dato : 24-06-02 15:00

Gå ind på www.Coolsms.dk Tryk på nogle af deres bannere og så kan du sende smser stil du får ondt i fingerne du kan enda blive bruger gratis og oprette en telefon bog

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 05-09-02 12:37

man kan sende sms fra www.coolsms.dk

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 19-09-03 18:46

Tak for svaret Krolle.