/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Reducere billedstørrelse
Fra : olelyster
Vist : 540 gange
150 point
Dato : 07-05-04 10:11

Når jeg overfører et JPEG billede på 660 KB fra Ulead Photo Explorer til MS Publisher 98 kommer det samme billede til at fylde 9,08 MB! Hvordan kan jeg bibeholde den oprindelige størrelse?
Mvh
Ole

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-05-04 10:55

Hvordan overfører? Indsætter du vha. klip og kopier? Eller indsætter du via indsæt billede fra fil?

Hvis du klipper og kopierer og dernæst indsætter i MS publisher så bliver det konverteret til bitmap når du indsætter det. Det gælder for alle MS programmer....

Vælg indsæt fra fil eller lignende, så undgås problemerne gerne.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 07-05-04 13:18

Jeg overfører ved at "trække" billedet over på en Publisher-side. Nu har jeg også prøvet "Overfør fra fil" - men resultatet var desværre præcis det samme.
Mvh
Ole

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 07-05-04 14:08

HVorfor skal du overføre via Ulead Photo??
Kan du ikke bare gemme billedet på computeren.
og så åbne billedet i Paint og trykke på "gem som", så vælge JPEG i stedet for BMP i dne nerste rulle menu, i det vindue der dukke op?`'
Så bagefter åbne Publicher, gå ind og trykke "indsæt billede fra fil" eller hva den nu hedder, og trykke dig frem til der hvor du har gemt billeder fra Paint, så skulle jeg mene at den forbliver i den oprindelige størrelse.

Ellers må du lige skrive igen.

MVH Befan

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 07-05-04 15:31

Hej Befan
Billederne er gemt på computeren.
Ulead Photo Explorer har en god oversigt over billederne - og de ligger der i JPEG format. Det er nemt at "trække" dem direkte over i et Publisher dokument.
Derfor er det vel en omvej (overflødigt) at skulle gemme dem en gang til i samme format via et billedbehandlingsprogram (jeg har Photoshop Elements)?
Men problemet er blot, at jeg efter at have trukket få billeder over sidder med et kæmpe Publisher-dokument.
Hilsen
Ole

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 07-05-04 15:52

NÅ ja okay.... det lyder meget underligt.....
Det må jeg lige tænke over

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 13-05-04 19:31

Hvad prøver du at lave i Publisher - en hjemmeside. Hvis det er gættet rigtigt, så gør Publisher det, at den gemmer hele hjemmesiden som et billede og er det så det du "måler" størrelsen på? Med hvilken begrundelse bruger du Publisher til at løse din opgave og hvad er din opgave?

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 14-05-04 14:57

Hej Wilsonweb
Jeg laver nogle flersidede breve og instruktioner/vejledninger, hvor jeg illustrerer teksten med fotos fra mit digitalkamera. Det kan godt passe, som du skriver, at Publisher gemmer hele dokumentet som ét stort billede og at det er årsagen til MB-forøgelsen. Men hvordan undgår jeg det? (Selvfølgelig med et andet program - men hvis jeg nu ikke ritig orker at sætte mig ind i PageMaker el.lign?)

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 14-05-04 20:59

Fra Word 2000 og frem kan man uden problemmer sætte billeder ind i tekstbokse, fjerne "fyld" og "stregfarve" fra disse og flytte dem rundt uden størrer problemmer. Du kan også bruge PowerPoint og så bare skrive siderne ud i stedet for at køre en fremvisning.