/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hjælp til en sata disk...!!!
Fra : RaB
Vist : 531 gange
40 point
Dato : 07-05-04 01:49

Hey

jeg har lige købt en WD Sata 160 GB sata150 7200 Rpm og ville kun bruge den hardisk i min computer men det driller helt vildt kan ikke for det til at virke. Kan ikke installer windows xp, den finder godt nok hardisken men når jeg så prøver at installer windows xp larmer den nede fra den nye hardisk og skriver noget med at jeg skal kontroler om jeg har sat hardisken rigtig i, eller sat diskkontroler op. første hvad min computer indholder Asus P4C800-E Deluxe, Canterwood, FSB800 Pentium4 Prescott 2800MHz, 1MB, 800FSB.. er der en der kan forklar mig trin efter trin hvordan jeg for det op og køre.. når jeg starter computer skriver den et eller andet med at sata 300 et eller andet er ikke installeret bios not install, kan det ha noget at gøre med jeg ikke kan få det til at virke..

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 07-05-04 01:50

har du sat den op i bios??
tast del, under opstart???
der kan du sætte den op

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 07-05-04 01:53

du skal vel også sætte dine jumpere til, hvad den nu skal være.. Master/slave.
Sørg for at det ikke er det samme som din gamle hd

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 07-05-04 02:05

jeg vil kun har den nye hardisk i, altså min sata disk.. men kan ikke installer windows xp..

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 07-05-04 02:09

kan du finde den i bios??
den skal så stå som master, det står på selve disken, hvordan jumperne skal stå, og den skal gerne være på det sidste stik på kablet...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-04 02:10

Tryk F6 når du starter med windows installationer! (Der kommer en skærm der spørger om du vil installere 3de parts drivere, så tryk F6) indsæt dine sata driver cd og så skulle det kunne lykkes!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-04 02:17

gå ind på dit bundkorts/motherboard hjemme side,når du har fundet dit bundkort
så under dawnload henter du de sidste nye>SATA RAID Driver Package Version
og pakker dem ud og læser readme txt,du kopierer så de drivere som bliver beskrevei txt filen til en floppy disk og sætter den i dit a drev og når du så
begynder indstllationen af xp så vil den spørge om du vil indstallere tredie parts drivere (nede i bunden af skærmen) så taster du F6 og win vil så finde driverne
på floppy disken,her vælger du driverne f.eks. xp (der er flere til forskællige systemer) og taster så enter,så skulle det køre,men læs readme grundigt først,
find dit bundkort,hved at sætte det's version nr ind i søgebjælken her>
http://www.asus.com/index.htm
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-04 02:19

nå der var du hurtig tedd,dit indlæg kom før jeg fik skrevet færdigt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-04 02:20

men han skal have dem lagt på en diskette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-04 02:21

Er du 7 minutter om at skrive et indlæg Manse? Kender det godt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-04 02:23

jeg skal jo lige pille næse ind i mellem ik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-04 02:39

du skal kun tage floppy disketten ud igen vis du bliver bedt om det,ellers bliver du bedt om at sætte den i igen på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-04 03:02

forresten efter du har indstalleret styresystemet og er kommet ind så kør setup.exe fra samme drivere pakke,for at få blandt andet tool's
med,plus læs bios.txt også

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 07-05-04 12:46
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-04 14:19

Latest

Promise FastTrak 378 RAID Driver V1.00.1.37 for Windows 98SE/NT4/ME/2000/XP/2003

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800-E%20Deluxe

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 40 point
Dato : 07-05-04 14:23

Date 2003/09/18
Description Promise FastTrak 378 RAID Driver V1.00.1.37 for Windows 98SE/NT4/ME/2000/XP/2003
More...
File Size 1.41
(MBytes

Godkendelse af svar
Fra : RaB

Dato : 07-05-04 17:38

Tak for svaret Manse9933.