/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cpu.temp.
Fra : frederikshavn
Vist : 384 gange
50 point
Dato : 06-05-04 18:18

jeg har et msi bundkort,med en amd 2500xp,cpu,kan det passe,når pc'en bare står tændt,er temp.på cpu'en 58,og bundkortet er 50 grader,jeg har sat en ejstra blæser i,for at trække luften ud af kabinettet,har 3 hd.i og et cdrom drev+det normale,kører med xp pro,er der evt.et pgr.som kan teste cpu'en

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-05-04 18:19

Hvor har du sat din extra blæser? Bundkort temp er helt klart for høj!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-05-04 18:20

Hvis du kun har en blæser skal den sidde i fronten og trække luft ind!

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 06-05-04 18:23
Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 06-05-04 18:34

til tedd,den sidder bag på kabinettet,har ingen steder foran,hvor den kan sidde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-05-04 18:55

Er du sikker på den suger ud så? Lyder som om den varme luft går i ring! Prøv at vende den om og se om temp falder!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-05-04 18:56

Lidt underligt forøvrigt hvis der ikke er plads foran!

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 07-05-04 17:44

Hej!!

Jeg har en gammel compaq pc som jeg har renoveret, hvia man kan sige det.

Jeg har sat 2 nye blæsere i + kølersystem hvor jeg har mulighed for at justere hvor meget blæserne kører.

Min temp. lå før på ca det samme som din men nu ligger den på ca 40 lidt under måske.....

Jeg har købt en stor 92 mm blæser og en lille 40 mm og de klare det fint.

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 11-05-04 01:09

Temp på CPU'en lyder helt normal for en AMD xp - dog bør du tjekke hvor termometeret som måler kabinettemperaturen ligger. Siden den er så varm så kunne det tænkes at den ligger for tæt på CPU'en og derfor viser en forkert temperatur. Temperaturen i kabinettet bør ikke ligge meget over stuetemperaturen.

Mht til blæsere i kabinettet så ville det være bedst med minimum én blæser til at puste frisk luft ind i kabinettet og én til at suge den varme luft ud. Derved opstår der lutfcirkulation i kabinettet og det vil virkeligt kunne mærkes på samtlige temperaturer i computeren.
Den blæser som suger luften ud skal helst sidde så den suger udblæsningsluften fra cpu-køleren ud da dette vil være den varmeste luft i kabinettet og er den som man helst ikke vil have spredt ud. Så kan man så sætte én eller to blæsere, evt i siden af kabinettet, som puster frisk luft ind på komponenterne. Dette vil være den bedste setup for optimal luft-kabinetkøling.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 12:58

Fik du svar?