/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Back-up
Fra : the_XP_king
Vist : 399 gange
20 point
Dato : 06-05-04 17:20

Hej!!

Hvordan laver man så at Linux Redhat tager back-up af bestemte filer/mapper/drev på en windows maskine?

Håber I kan hjælpe!

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 06-05-04 17:44

Der er flere måder, det nemmeste er at lave et share på linuxæsken og share det ud via samba.
Derefter kan du bruge ntbackup til at tage backup af dine filer på windows æsken og gemme dem på din linuxmaskine.
Herunder en samba conf
#=======================================================================
[global]
workgroup = MSHOME
os level = 32
security = user
encrypt passwords = Yes
guest account = Nobody
wins support = No
character set = ISO8859-15
client code page = 850 veto files = /*.eml/*.nws/riched20.dll/*.{*}/

[server]
comment = Server DIR
path = /home/Server
locking = No
guest ok = yes
create mask = 0777
directory mask = 0777

#=========================================================================

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 06-05-04 17:46

ok....... Jeg prøver at kigge på det!