/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie i London
Fra : DDT
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 06-05-04 10:29

Vi er en familie på 4 (2 v + 2 b), som påtænker at holde sommerferie i London. Vi overvejer at rejse med Ryanair fra Århus.
Jeg har følgende spørgsmål:
1. Er der nogen der kender nogle hoteller som har familierum (alternativt 2 dobbeltværelser), toilet og bad på værelse og som ligger et roligt sted uden trafikstøj. Prisklassse mellem.
2. Er der nogen der har erfaring med at booke biler over nettet? Vi påtænker at leje en bil fra lufthavnen. På Ryanair' s hejmmeside er der et link: Book car hire. Er der nogen der har erfaing med dette?

mvh
DDT

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-05-04 10:54
Kommentar
Fra : DDT

Dato : 06-05-04 12:23

Hej ferik,

Tak for link.

Hvilke af disse hoteller har du selv besøgt og lever de op til de krav jeg stiller?

mvh
DDT

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-05-04 12:50

> DDT
Der er "1 million" hoteller. Hvis man "tør" komme "ind fra gaden" er prisen noget bedre end ved forudbestilling .. men det er jo en smagssag.

Hvis det er London (og kun London) I vil se, så køb i stedet et "Tube-card". Husk at medbringe 1 stk "pasfoto" af Jer alle. I bestemmer selv antal dage, men så er ALLE transportmidler også betalt ! (Tube, de røde dobbeltdækkere).
Min familie (2+2) var i London, og vi havde disse cards .. det var UTROLIGT hvad vi så på en uge .. vi "sprang på" og "sprang af".
Hvis I selv vil køre rundt i London, kan jeg garantere for at chaufføren ikke får den tiltrængte ferie .. men kommer tilbage til DK som et "Rystende nervevrag". Englænderne kører i "den forkerte side", og mange kører som "idioter".

Bare et par gode råd fra mig.
/PG

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 06-05-04 13:10

Hej Guild/PG

Tak for dine råd.

Grunden til at vi vil leje en bil i London er at vi vil rejse med Ryanair og lufthavnen, Stansted, ligger et godt stykke fra selve London. Vi vil derfor have en bil klar ved lufthavnen. Vi har tænkt os at bo i London 2 dage, hvorefter vi vil køre rundt i Sydengland og Wales og bo på Bed and Breakfast et antal dage, for at ende i London med én overnatning før vi rejser hjem til Århus.

P.s. Vi har før kørt i England og Skotland (i den forkerte side - det vænner man sig til), vi har dog aldrig kørt i London, hvor trafikken, som jeg kan forstå, kan være temmelig hidsig.

mvh
DDT

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-05-04 13:49

Det lyder rigtig spændende. Go' tur til Jer alle 4.
/PG

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 10-05-04 16:33

spørgsmålet lukkes

Kommentar
Fra : moonlightd4u

Dato : 15-05-04 19:06

Egentlig burde du jo have tilskrevet "Guild" de 100 point for de gode råd. Har du sikkert ikke lige tænkt på. Glemte jeg også i starten God ferie!! KA

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-04 01:28

> DDT
Du lukkede ikke sprøgsmålet "Accepter" ét af svarene.
Det kunne være hyggeligt at høre om I har været "over there" ?
/PG

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 20-05-04 17:19

Hej PG

Vi skal først til London og England i Juli måned. Flybiletterne er bestilt over nettet hos Ryanair og vi har bestilt en bil også over nettet hos Hetz (link fra Ryanair's hjemmeside).

Jeg har været lidt i syv sind omkring lukning af spørgsmålet. Jeg havde nok ventet nogle mere konkrete anvisninger på hoteller. Man kan finde hundredevis af hoteller i London via Internettet - men jeg ville gerne høre fra andre, som har helt konkrete erfaringer med et eller flere hoteller i London???

Vores krav er følgende: Hotellet skal ligge i en rolig (uden for meget larm) gade i London eller lige uden for London. Man skal kunne parkere sin bil ved hotellet - helst gratis, men gerne billigt. Vi vil gerne have to twin rooms - prisklasse omkring 3 stjerner. Og der skal serveres god morgenmad med et stort udvalg.

Er der nogen der har konkrete erfaringer?

mvh
DDT

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 01-06-04 13:35

Hej PG

Jeg har nu via internettet booket et hotel i London, som lever op til de krav vi stiller.

Tak for din interesse - jeg kvitterer med points.

mvh
DDT

Godkendelse af svar
Fra : DDT

Dato : 01-06-04 13:37

Tak for svaret Guild.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-06-04 15:06

Endnu en gang: Rigtig god tur !
Min familie har netop booked billetter til Paris, og det glæder vi os til.

/PG

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 01-06-04 15:10

Tak - og i lige måde!

DDT